V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tyttö syntyi rv 34+4 1,9kg. pieni oli. Ja painoarvio oli rv 32+1 1,5kg.
Poika syntyi rv 35+0 2,4kg, painoarvio oli rv 33+0 2,1kg.
mutta tosiaan ei ole mitenkään niin poikkeuksellisen pieninä heitä pidetty ikinä, pienimmästä päästä ovat olleet, muttei ihmetykseksi asti. Missään kasvuseurannoissa en ole kerennyt edes käymään, keskosina tulleet jokatapauksessa (Mulla raskauksissa strepto b ja ennenaikaiset supistukset)
huomattiinko sulla jo aiemmin tuo strepto b?saitko lääkekuuria?mulla huomattiin ekassa neuvolalääkärissä tuo strepto b ja sain siihen lääkekuurin.
Sain ensimmäisellä kertaa jotain antibioottipuikkoja rv 26 varuiksi, ei otettu edes kokeita.
Ja toisella kertaa löytyi joskus rv 30 näytteestä. En mitään muuta saanut kuin sanottiin, että sitten synnytyksessä vasta. Antibioottia meni tiputuksella jokunen päivä ennen synnytystä kun olin sairaalassa jo valmiiksi ja myös itse synnytyshetkellä.
Mulle painotettiin, että tärkeintä tuo synnytyksenaikainen hoito.Tosin mulle tuo strepto b on niin mysteeri vieläkin, että mikä se tarkalleen edes on ja miksi tulee. Tiedän että on naisen oma bakteeri, mutta häviääkö koskaan ja miksi aktivoituu välillä. Koska sehän ei testissä näkynyt aluksi ollenkaan ja sitten olikin loppuraskaudessa koe positiivinen.
minäkään en oikein tiiä siitä mitään,mut mulle annettiin viikon kefexin kuuri ja sano et kontrolloidaan loppuraskaudesta uudelleen.nyt vähän pelottaa et onkohan se parantunut kun meinaa välillä juilia alapäähän ihan hirveesti ja mahaankin koskee välillä mutta ei hirmu kovasti niin mietin et johtuukohan jostain muusta vai eikö se streptokokki b parantunutkaan sillä lääkekuurilla,kun eikös se voi aiheuttaa ennenaikasia supistuksia?neuvolassa sanoivat muuten että jos en olisi raskaana niin sitä ei edes tartteis hoitaa mutta raskaana olevilta se pitää hoitaa..
joo kyllähän se näin on, että aiheuttaa niitä ennenaikaisia supistuksia usein. Voi olla että joskus ne sitten käynnistää synnytyksen, toiset voi kärsiä ihan yliajalle asti niitä, mutta kenen kohdalle sitten sattuu näin. Mun papereissa lukee kuitenkin ihan, että on selittämättömästä syystä ennenaikaisia synnytyksiä.
Vaikka olikin streptokokki todettu, mutta ehkä sitä ei voitu varmaksi sanoa synnytyksen käynnistäjäksi. Supistuksillahan nuo synnytyksen kummallakin kerralla vaan lähti vauhtiin... Olin vuodelevossa ensimmäisen raskauden kotona saikulla ja toisen kanssa olin myös kotona ja lopuksi sairaalassa estolääkityksellä, jossa supistuksia varten piikitettiin. Vaan eivät toimineet keinot