Painon lasku loppuraskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelijä"

Vieras
Voiko olla että turvotus heittelee niin paljon että alle viikon sisällä on paino laskenut noin 4 kiloa? RV 32+4 tällä hetkellä.

Tähän asti painoa tullut suht tasaisesti niin että koko raskausaikana tullut 8 kiloa kotimittauksen mukaan. Turvotusta olen jonkin verran huomannut muttei mitään ihan massiivista. Mutta nyt sitten muka muutamassa päivässä häipynyt miltei puolet tuosta painonlisäyksestä?! Toissapäivänä oli pudotus noin 2 kilon luokkaa ja nyt kun kävin niin 3,9 kg vähemmän kuin 5 päivää sitten.

Ja joo, tarkistettiin vaaka miehen kanssa, hänelle näyttää normaaleja lukemia. Mahan ympärys on sentilleen sama kuin viime viikolla kuitenkin. Ja vaa'assa olen käynyt aina aamulla vessakäynnin jälkeen.

Normaalia? Mitään kipuja tai vuotoja ei ole ollut.

Ei noin paljoa, mutta yleensä loppuraskaudessa paino on voinut laskea parikin kiloa ja sitten toisella viikolla nousta puolikiloa ja siinä se sitten on heijannut edestakaisin. Mutta silloin on ollut jo n. vko 35-40. Tuo 4 kiloa kuulostaa kyllä aika paljolta. Oletko juossut vessassa? Tai tuntuuko olo muuten oudolta?

No kun ei mitään muuta outoa. Mulla on kyllä tuo yksi aikaisempi synnytys ollut ennenaikainen, esikoinen syntyi RV 35+6, joten voi olla että mun kropan mukaan mennään jo tuolla ihan viimeisiä viikkoja. Tuo määrä vain ihmetyttää ja se ettei se ole heijannut vaan laskenut vaan...

Yhteistyössä