painon nousu raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhö

Vieras
kuinka paljon teillä keskimäärin paino noussu raskauden aikana viikossa?
Mulla ihan liikaa.. en voi mtn ku tekee mieli kaikkia herkkuja ja liikuntaa harrastan liian vähän.. asutaan landella ja toi pelkkä kävely noita samoja reittejä alkaa maistumaan iha puulta.
Eli otetaa hyviä liikunnallisia ehdotuksia vastaan.
Niin tosiaan rv 21+4 nyt.

Mä olin puolivälissä muutaman kilon miinuksella. Lopussa tuli sitten rutkasti painoa, tosin taisi olla osin turvotusta/nesteitä. 12kg lopulta alkutilanteeseen nähden, niistä 8 jäi laitokselle.

nyt rv 36 ja 4kg tullut,ei vaan paino nouse vaikka liikuntaa en ole voinut harrastaa supistusten takia ja syönyt olen ja herkutkin maistuu ihan kiitettävästi.

minulla nousi tasaisesti koko raskauden, söin terveellisesti ja paljon.. 9 kiloa yhteensä tuli, aika hyvin lähti. Tosin meni pari viikkoa sillä synnytyksen jälkeen oli turvotusta
Panosta siis ruoan laatuun, syö hedelmiä makean nälkään ja liiku vaikka tylsää onkin! Ota vaikka musiikkia mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
en tiedä viikossa mutta nyt rv 35 ja tullun noin 6kg. siitä vaan laskemaan. :)

piti tähän vielä lisätä että kahdessa ekassa raskaudessa tuli jotain 20-25kg painoa(osa turvotusta) ja nyt olen saanut pidettyä painon kurissa kun on ollut vain yksi herkuttelupäivä viikossa ja ateriat on ollut lautasmallin mukaisia. samoin oli pakko jättää turvottava vehnänjauho kokonaan pois kun se aiheutti niin pahaa närästystä että oksensin.

oon vaan nii hemmetin patalaiska ku olla ja voi.. :( illalla tulee iha omantunnontuskia ku oon taas mässäilly enkä liikkunu juuri ollenkaan.. neuvolassaki sanottiin että paino nousee vähän liikaa.. :S
pelkään että synnytyksen jälkeen oon joku sotanorsu

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon vaan nii hemmetin patalaiska ku olla ja voi.. :( illalla tulee iha omantunnontuskia ku oon taas mässäilly enkä liikkunu juuri ollenkaan.. neuvolassaki sanottiin että paino nousee vähän liikaa.. :S
pelkään että synnytyksen jälkeen oon joku sotanorsu

sitä on liikkeellä :D

raskauden jälkeen tässä on aika homma, mutta lähtipä nuo ekan raskauden jälkeenkin kaikki pois, joten en stressaa :)

kerrankin saa syyä niinkuin haluu :whistle:

mulle on tullut joka raskaudessa n.3.5kg...ja lähtö paino ollut niin olematon et hävettää!! mielummin ottaisin reilun painon nousun kun koko raskaus ajan kyttäämisen et voi,voi kun sitä painoa ei ole taaskaan tullut jne. ei ole tosiaankaan kivaa!!!!!

Mullaki liikaa...Oon hieman ylipainoinen(bmi jotain 28 tällä hetkellä ),harrastan liikuntaa,syön terveellisesti ja lasken kalorit ravitsemusterapeutin laskeman määrän mukkaan ja silti oli taas tullu päälle 800g/viikko painoo:/ Ens viikolla sitte verikoe,että onko kilpirauhasen vajaatoiminta syynä tähän...

Kokkeile laskea kaloreita.Syö terveellisesti ja monipuolisesti ja muista,että herkkujakin saa syyä,vaikka joka päivä,kohan ei liikoja syö.Suosittelen avuksi kiloklubi.fi.tä,jolla on helppo laskea kalorit,jos on aloittelija.Koita syyä lautasmallin mukkaan,pienempiä annoksia ja usseemman kerran päivässä.Mulla ravitsemusterapeutti suositteli syömään 2100kcal ja jos harrastat liikuntaa,voit liikunnalla kulutettujen kaloreitten määrän verran syyä herkkuja vielä lisäksi(siinä vaikka motivaattori);D
Liikunnaksi suosittelen pilatesta!!Dvd.eitä löytyy kaupoista(maxista taisin ostaa 6-7e/kpl) ja siinä mennee n.3 kertaa,että oppii sisäistämmään ne liikkeet,eli jos kokkeilet,niin ei heti kannata luovuttaa^^Myöskin,jos on mahollisuus,suosittelen uintia esim kerran viikossa.On mukavaa ja raskaana olijalle täydellinen liikuntamuoto!Myöskin lumen tultua maahan voit esim kolata lumet ja tehä muuta hyötyliikuntaa(haravointi...yms muut kivat ;D).Siellä kiloklubilla voi laskea ne liikunnalla kulutetut kalorit ja sieltä löytyy hyötyliikuntoihinkin ne kalorimäärät...

//Muoks Ehin raskauden alussa,jolloin en tienny raskaudesta,laihuttaa 10killoo,joten en periaatteessa vielä raskauden alkupainosta oo ees yli menny(siis painoin "raskautuessani" 86,6killoo.Laihutin 76 kiloiseksi ja sitte sain tietää raskaudesta ja lopetin ja nyt painoo 83killoo^^).

1.lapseni syntyi n.5kk sitten. painoa tuli n.6.5kg raskauden aikana, lähtöpaino oli normaali. pystyin liikkumaan koko raskauden ajan lähes samalla tavalla kuin ennenkin raskautta- itse uskon sen olleen yksi syy maltilliseen painonnousuun. herkkuja söi tavall. ruuan lisäksi kuitenkin päivittäin, rajoituksin kuitenkin..
painonnousu pysyy yleensä aisoissa, jos jaksaa edes hieman liikkua ja katsoa, mitä suuhun laittaa. ihan lekkeriksi ei kannata hommaa heittää raskausaikanakaan- kiloja ei ole vältt. helppo pudottaa , eikä liiallinen painnousu ole hyväksi lapselle tai odottajalle itselleenkään.
tsemppiä kovasti ap:lle liikkumiseen- lainaa vaikka kirjastosta jumppakasetti, jonka kans voi liikkua milloin vain tain pyydä joku seuraksi lenkille!

1.lapseni syntyi n.5kk sitten. painoa tuli n.6.5kg raskauden aikana, lähtöpaino oli normaali. pystyin liikkumaan koko raskauden ajan lähes samalla tavalla kuin ennenkin raskautta- itse uskon sen olleen yksi syy maltilliseen painonnousuun. herkkuja söi tavall. ruuan lisäksi kuitenkin päivittäin, rajoituksin kuitenkin..
painonnousu pysyy yleensä aisoissa, jos jaksaa edes hieman liikkua ja katsoa, mitä suuhun laittaa. ihan lekkeriksi ei kannata hommaa heittää raskausaikanakaan- kiloja ei ole vältt. helppo pudottaa , eikä liiallinen painnousu ole hyväksi lapselle tai odottajalle itselleenkään.
tsemppiä kovasti ap:lle liikkumiseen- lainaa vaikka kirjastosta jumppakasetti, jonka kans voi liikkua milloin vain tain pyydä joku seuraksi lenkille!

juu ei kai tässä muu auta kuin pakottaa itteensä liikkumaan enemmän ja vähentää hieman tuota herkuttelua :D
uiminen olisi tosi mukavaa, jotkut vaan sanovat ettei välttämättä ole hyväksi raskauden aikana, uimahalleissa yms kuitenkin paljon bakteereja jne..(?)

mulla ollu myös se, että hiukan kauemmin ku kävelee, alkaa tuntua vatsassa pistelyä ja pientä kipua minkä takia en myöskään kovin paljon uskalla kunnolla "rehkiä" jos niin voisi sanoa.. Onko kuntopyörällä pyöräily sitten iha ok juttu? pelottaa aina kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin "komplikaatiot".. :P

Yhteistyössä