I
ikionnellinen
Vieras
Kävin neuvolassa rv 22 ja painoa oli siihen mennessä tullut täysin normaalisti. Alkupaino minulla oli ekalla neuvolakerralla 57,9 kg ja painoindeksi 20, joten lienen normaalipainoinen. Olen nyt rv 26+5 ja painonnousuni on täysin pysähtynyt tuon edellisen neuvolan jälkeen eli rv 22.
Painoa neuvolassa oli 62,3 ja se sama lukema kummittelee edelleenkin vaaássa. Joskus menee jopa reilusti sen alle.
Olen kuullut, että näillä raskausviikolle painonnousu tulisi olla noin 500g/viikko, jotta lapsonen kehittyisi normaalisti. Liikun tällä hetkellä vielä sen verran ahkerasti (lennki/kuntosali 4-5 kertaa viikossa) ja syön terveellisesti, että uskon painon sen vuoksi pysyvän alhaalla.
Onkohan tästä haittaa kehittyvälle lapselle?
Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?
Painoa neuvolassa oli 62,3 ja se sama lukema kummittelee edelleenkin vaaássa. Joskus menee jopa reilusti sen alle.
Olen kuullut, että näillä raskausviikolle painonnousu tulisi olla noin 500g/viikko, jotta lapsonen kehittyisi normaalisti. Liikun tällä hetkellä vielä sen verran ahkerasti (lennki/kuntosali 4-5 kertaa viikossa) ja syön terveellisesti, että uskon painon sen vuoksi pysyvän alhaalla.
Onkohan tästä haittaa kehittyvälle lapselle?
Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?