Painon pudottaminen raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -ap-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

-ap-

Vieras
Olen muutaman kuukauden tarkkaillut syömisiäni vähentämällä hiilareita ja noin 7kg on tippunut. Toinen mokoma olisi jäljellä ja tein positiivisen raskaustestin. Tiedän ettei vauvan takia tarvitse syödä kahden edestä, mutta mikä olisi turvallinen ja mukava tapa pitää kilot kurissa, kuitenkin syömällä monipuolisesti. Onko painon putoamisesta alkuraskaudessa jotakin haittaa ja onko se mahdollista? Kertokaa kokemuksia.

Painon putoaminen on aika normaalia raskauden alussa, etenkin jos on pahoinvointia. JOs siis saat rauhassa itse valikoida syötäväsi ja vapaaehtoisesti pudottaa vielä 7 kiloa niin iloitse raskaudesta ja keveydestä.:) Vauva kyllä ottaa oman osuutensa. Onnea odotukseen!

Tarkoituksellinen laihduttaminen tai ruuan liiallinen tarkkailu voi olla vauvalle vaarallista. Itelläni oli ylipainoa, painoa oli ihan lopussa n. 5 kg vähemmän kun raskauden alussa. Vauva oli pienipainoinen eikä kestänyt alatiesynnytystä, joten leikattiin. Syy oli mitä ilmeisimmin just kun painoa ei tullut, mulla oli tavallaan syömishäiriö raskauden aikana. Jo esikon aikaan, mutta se ei ollut niin pieni kuin kakkonen, joka oli keskospainoinen. Vauva ei ota tarvitsemaansa, vaikka itekin aattelin niin! :( Kannattaa olla varovainen, ennemminkin syödä terveellisesti mut riittävästi.

Kuumimmat

Yhteistyössä