Painoni... Olenko käytännössä laihtunut yhtään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jepjep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jepjep"

Vieras
Mun nää punnitsemis jutut on hieman sekavat koska kun aloitin laihdutuksen en muistanut että kannattaa käydä vaa'alla aamuisin eli muutama alussa on iltapainoja.

63,9
63,3
62,9
62,4
62,2
62,4
62,2
62,7
62,3

Kolme viimeisintä on aamupainoja tyhjällä vatsalla ja aamukuseella käyty ennen punnitusta, heh :D

Mutta siis jossaki alussa on esim iltapaino voinu olla jopa 64,5kg. Sillon sain sätkyn ja ajattelin että nyt on pakko ruveta tekee jotain. Tää on nyt viides viikko kun laihdutan. Tai olen vähän niinku asteittain tehny muutoksia ruokavalioon, ruokailu rytmiin ja pikkuhiljaa alan pääsee siihen että liikuntakin olis mukana kuvioissa.
Tarkoitus on laihtua, kiinteytyä, vahvistaa lihaksia ja että tämä olis pysyvää sellainen että vois jatkaa kokoajan terveellinen elämäntapa. Ei mitään pikadieettiä.
Välillä pelkään että syön liian vähän koska sekään ei loppujen lopuksi ole hyvä juttu.

Jos liikut ja ravintotottumukset on muuttuneet niin mittanauha käteen ja mittaat rinnan, vyötärön, lantion, reiden ja olkavarren ympäryksen ja seuraat siten laihtumista. Toki painoa pitää seurata myös.

Painohan ei välttämättä kovin tipukaan, jos syö terveellisesti ja harjoituttaa lihaksia. Mittanauha siis käteen.

Jos olet juuri lisännyt liikuntaa viime viikkoina niin siitä johtuu jotta painosi ei ole juuri käytännössä puntarista pudonnut. Oikeaa laihtumista on siis tapahtunut mutta liikunnan aloitus lisää nestettä lihaksiin joka voi nostaa painoa parikin kiloa. Jollei paino kuukaudessa humahda 1-2kg alaspäin niin rajoita sen jälkeen kaloreita lisää. Myös kuukautiskierto vaikuttaa ja loppukierrosta paino nousee tippuen taas kierron alussa.

Kuinka mä pystyn kaloreita tiputtamaan tän enempää syön nyt 1000kcal päivässä? Mietinkin että syönkö liian vähän etten vaan kuihduta lihaksia läskin sijaan.
Aloitin e-pillerit tuossa reilu 3kk sitten joten en oikein tiedä aiheuttaako ne samankaltaista muutosta painoon niinku luomu tilassa. Pillereiden kanssa kun ei käytännössä ole luonnollista kiertoa.

Pitää ottaa tuo mittanauhakin käyttöön...

mittanauhan perusteella en oo laihtunut yhtään. vyötärön oon mitannut joskus aikaisemmin hiljattain ja muistan lukeman samoin lantion mitan. Niissä ei ainakaan oo muutoksia tapahtunut.

toisaalta jotkut housut ei enää kiristä yhtä ikävästi kuin ennen. todennäköisesti vain joku hiilari turvotus joka on laskenut.

mutta joo tänään ollut yleisestikin mulla vähän huono päivä ja tekis mieli ehkä antaa periksi... :/

Yhteistyössä