Painonnousu ja raskaus, ääk!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pallo

Vieras
Olen tällä hetkellä rv 24, esikoista odotan, paino on noussut jo 17 kg!!

Aloituspaino oli 58kg, pituus 166cm. Melko hyvässä kunnossa olin, pari kiloa kun olisi saanut pudotettua, olisin ollut erittäin tyytyväinen. Hirvittää itseäni tämä painonnousu, lenkkeilyä olen lisännyt ja alkanut kunnolla katsomaan syömistäni ja syönyt nyt terveellisemmin jo jonkin aikaa.

Miten teillä on tuo paino noussut? Onko ketään, jolla on paino noussut näin paljon ja silti päässyt uurinpiirtein entisiin mittoihinsa?

Loppupeleissä siihen painonnousuun ei voi hirveesti ite vaikuttaa (tietty syömisillä + liikunnalla), mutta paino raskausaikana on vain numeroita. Toisille tulee enemmän ja toisille vähemmän.
Itelle on kumpasessakin raskaudessa tullu n.10 ja laitokselle on jääny n. 7kg, mut sit taas mä lihon todella herkästi imetysaikana jos en pidä syömisiäni kurissa. Raskausaikana oon syöny mitä mielitekee ja liikkunu sen verran ku hyvältä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
itellä nousi kans esikoisesta yhteensä vain 11kg :o

ottakaa huomioon että äitien kehot on erilaisia.. tiedän ystävän jolla paino nousi raskausaikana melkein 25kg, mutta laitokselle jäi siitä puolet ja loput lähti ennen jälkitarkastusta. Täl kaverilla suurin osa painonnoususta oli turvotusta.. et ei se pelkkää läskiä ole mitä raskauden aikana puntariin kertyy!

Joo, se tupakan lopetus on nostanu sen painon... mul kävi kans niin... yhteensä 25kiloo tuli lisää painoa ja tiukassa on, vaikka lapsi kohta vuoden. vielä kymmenen jäljellä

no ohho.. täytyy sanoa että on tosi paljon jos 17 kiloa noussut jo... Mulla nousi koko raskauden aikana 7 kiloa ja ihan normaalipainoinen (56kg) painoin ennen raskautta.

Neuvolatädille tänään viimeksi valitin, että miten mä voin tälläin vaan lihota ja lihota, aina oon ollut hoikka ja suuhuni voinut laittaa mitä mieli on tehnyt. Koirakin on ja sen kanssa kävelen päivässä valehtelematta vähintään kolme tuntia. Mä en kestä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Neuvolatädille tänään viimeksi valitin, että miten mä voin tälläin vaan lihota ja lihota, aina oon ollut hoikka ja suuhuni voinut laittaa mitä mieli on tehnyt. Koirakin on ja sen kanssa kävelen päivässä valehtelematta vähintään kolme tuntia. Mä en kestä. :(

sano sille, et nää on mun läskini ja minä nämä kannan.... mua niin ärsyttää tuo neuvolan puntarin lukemien kyttääminen. Ku ihan oikeesti niille lukemille ei hirveesti voi ite mitään.. itellä oli jo lähtötilanteessa muutama kilo liikaa, mut onneks tääl neuvolassa eivät ole pahaa sanaa siitä sanoneet (tai meidän th:lla ei paljo ole vara sanoa, ku ei mikään hoikka ole itekkään)

Mulla on lähtömitat samat kun sulla ja rv 31+0 on painoa tullut vissiin viitisentoista kiloa. Viimeksi tuli kokonaisuudessaan 9kg, lähtöpaino oli silloinkin sama.

Turha niitä jo tulleita kiloja on murehtia, ehtii ne pudottaa sitten synnytyksen jälkeen. Toki kannattaa ehkä sen verran syömisiin kiinnittää huomiota, ettei loppuraskaudessa tule vielä uudet 17kg.

Mulla nousi ekassa raskaudessa kaikenkaikkiaan vain 9 kiloa, mutta nyt on melkein noussut alle puoliväliin mennessä saman verran.. ja ihan samanlaiset tavat ja tottumukset on olleet molemmissa raskauksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja hahhah:
Ku ihan oikeesti niille lukemille ei hirveesti voi ite mitään..

-> höpöpuhetta. Kyllä niille kiloille vaan voi ite jotain, sehän on selvä. ja piste.

niin se vain menee... toiset ei liho vaik söis mitä ja toiset lihoo vaik söisivät vain pikkukiviä!! Raskaus katos muuttaa aineenvaihduntaa..

Itellä ei raskausaikana tule hirveesti painoa ja en ole kiinnittäny hirveesti syömiseen huomiota (vauvatki olleet ihan ok kokoisia), mut sit taas imetysaikana saan olla todella tarkkana et en paisu kuin pullataikina

Alkuperäinen kirjoittaja anve:

-> höpöpuhetta. Kyllä niille kiloille vaan voi ite jotain, sehän on selvä. ja piste.

niin se vain menee... toiset ei liho vaik söis mitä ja toiset lihoo vaik söisivät vain pikkukiviä!! Raskaus katos muuttaa aineenvaihduntaa..

LIIKKUKAAA!!!!! Niin aineenvaihduntakin toimii. Raskaus ei ole sairaus ja ihan samalla tavalla voi reenata kuin ennenkin. siis LIIKKUKAA. ja se liikkuminen ei tarkoita koiran paskattamisreissuja lönkyttäen.

Eipä oo paljoo kohtalontovereita. :D
Mutta jos en olisi raskaana, näillä syömis- ja ulkoilutottumuksilla laihtuisin. Tekeekö tuo tupakinpolton lopettaminen näin paljon? :o

Enkä kyllä koe, että pystyisin tälle painonnousulle itse tekemään mitään muuta kuin katsomaan syömisiäni ja liikkumalla, molempia teen. Joka puolelta olen kyllä turvonnut, rinnat suurentuneet kahdella kuppikoolla, puo levinnyt...

Pah.

Esikoisesta mulle tuli reippasti yli 20kg. Tupakinpolton lopetus vaikuttaa aika paljon ap:llä uskoisin. Mutta mä oon syönyt lähestulkoon vaan porkkanoita ja painoa silti tullut parikyt kiloa nyt. Paino nyt ei ole asia mistä kannattaa hermojaan repiä jos muuten kaikki ok.

LIIKKUKAAA!!!!! Niin aineenvaihduntakin toimii. Raskaus ei ole sairaus ja ihan samalla tavalla voi reenata kuin ennenkin. siis LIIKKUKAA. ja se liikkuminen ei tarkoita koiran paskattamisreissuja lönkyttäen.

:o

Hahhah kun ihmiset jaksaa yllättää yksinkertaisuudellaan. Tietenkin herkuttelu ja liikkumattomuus lihottaa raskaana niinkuin normaalistikin, ja samalla lailla liikkuminen kuluttaa ja terveellisesti syöminen pitää sinä painoa kurissa paremmin. Mutta nämä terveysnatsit, jotka oikeasti luulee että kun itse ei raskausaikana lihonut niin jokainen lihoava on sitten joku sohvalla istuva suklaanmussuttaja...

Kyllä se nyt on vaan niin, että joku vetää suklaata joka päivä ja lihoo koko raskaudessa silti vaan sen normaalin kymmenisen kiloa. Ja joku toinen kyttää ja laskee kaloreita, harrastaa liikuntaa 5x viikossa + hyötyliikunta päälle, ja silti pamahtaa 30 kiloa. Ihmisen keho kun ei ole matikan kaava kalori/hiilihydraatti - liikunta = paino.

Hmm.. Kuka lönkyttää? Kyllä minä menen ihan sellasta vauhtia, että hiki tulee pintaan ja pitkiä lenkkejä mennään, enkä mitään "vaapu" eteenpäin. Yksinkertaisesti en pysty enää juoksulenkkejä tekemään, teen siis reippaita kävelylenkkejä.

Yhteistyössä