Painonnousu raskauden aikana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niin raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niin raskaana

Vieras
Lasketteko te tuon painon nousun raskauden aikana painosta ennen raskautta vai ekan neuvolan lukemasta?

Mulla eka neuvola oli jo 7+ viikolla niin oon laskenu siitä...
Tää on niin pinnallista tiedän sen itekki...

Aikasemmin ajattelin aina ku joku painonnousua murehti että onpa pinnallinen ihminen ja että ite en kyllä tommosia murehdi...

Mutta toisinpa kävi...
Monet tuntuu sanoneen et joo 10kg tuli koko raskauden aikana...
Joo mulla ekasta neuvolasta tullu 12kg ja vielä olis 2kk laskettuunaikaan... :ashamed:

Olen kyllä todella ylpeä kasvavasta mahasta ja toisinaan tuo painonnousu ei tunnu missään mut sitten taas niinku nyt iskee kauhee paniikki millanen sotanorsu olen laitokselle mennessä ;(

Minulla tullut kahdesta ekasta 25kg...
Ja nyt rv22 ja tullut noin 10kg, ihan alusta eli siitä laskettuna kun en odottanut vielä.
Eli ennen kolmatta odotusta painoin noin 56kg ja nyt.... suunnilleen 67kg...
En uskalla mennä vaakalle ;)

Ei siis stressata, lähtee ne sit taas pois :)
Onnea odotukseen :)

Mulle on kummastakin tullu 17kg ja kuukausi synnytyksestä olen ollut saman painoinen kuin ennen raskautta ja mahtunut omiin farkkuihin. Enkä ole laihduttanut tms vaan paino on karissut itsestään. =) Ja se paino kyllä unohtuu kun sen oman ihanan pienen nyytinsaa kainaloon. :heart:

mulle tuli ekassa raskaudessa vain max.8kg, ystävälleni tuli 30kg!
toista tässä odottelen ja viikkoja vähän päälle 10 ja kiloja tullut jo ainakin 6kg.......
Suurin syy tietenkin kun tupakan polton lopetin ja raskaus siihen päälle :D
Mutta alkuviikkojen suurin syömisinto on aikalailla laantunut ja oon saanut itteni taas lenkeillä käymään joten eiköhän tää tästä tasaannu.

Kunpa minäki tuohon pystyisin... Miksi naiset on niin tyhmiä että pitää verrata itteensä muihin?
Kuitenkaan ku ei mulla ole tullu ku mahaa ja tissejä... Voi jee tätä

Suotta sitä stressaat, minullakin paino vain nousee vaikka mitä tekisin. Syön terveellisesti, en valtavia annoksia, en syö herkkuja ja vielä liikun hyvin, silti paino vaan nousee ja nousee.
Näin se vaan on, rentoudutaan ja annetaan kilojen sulaa sitten raskauden jälkeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja tohviina:
Suotta sitä stressaat, minullakin paino vain nousee vaikka mitä tekisin. Syön terveellisesti, en valtavia annoksia, en syö herkkuja ja vielä liikun hyvin, silti paino vaan nousee ja nousee.
Näin se vaan on, rentoudutaan ja annetaan kilojen sulaa sitten raskauden jälkeen :)

Minulla samalla lailla, en syö hulluna yms. ja silti paino nousee.
Välillä se ahdistaa mutta kun ei sitä ole tullut ku mahaan ja rintoihin niin ok.
Ja ei voi olla syömättäkään...

Mies on kyllä ihana ja tukee mua... Ja muistaa kyllä huomauttaa aina mun surkutellessa että en mä muuten ole lihonu ku mahasta ja tissit on vaan kasvanu...

Se raskauden aikanen aikaki vähän pelottaa... Jos se löysä reppu jääki tuohon mahaan eikä ikinä lähe pois?

Mustaki vaan tuntuu että tuo paino vaan nousee koko ajan...

Kuinka paljon se nyt tässä loppuvaiheessa suunnilleen nousee vielä?

Minulla nousi paino kuin Nasan raketti. Painoa tuli noin 15kiloa yhteensä, alussa ihan hiljakseen ja viimesenä parina kuuna paljon.
En vahtinut mitenkään kummemmin mitään, en vaakaa vaikka sillä neuvolassa pitikin käydä, enkä syömisiäni kunhan suht normaalisti yritin syödä.
Ja se kaikki 15 kiloa oli siinä mahassa :O Tai ainakin siltä se vaikutti, samat farkut jalassa kuin ennen raskauttakin, mutta jumalaton rantapallo paidan alla :D
Mutta ne mitä siitä jäikin jos jäi (en käynyt sairaalassa vaaalla) lähtivät nopeaan ja ekstraakin vielä jonkin verran.
Joten älä huoli :) Nauti raskausajasta ja ota rennosti äläkä panikoi painoa. Toisille voi tulla enemmän painoa vaikka turvotuksenkin takia.

Lisäks kipeen selän ja mahan takia en oo aikoihin enää edes liikuntaa harrastanu ja seki ahistaa ku monet puhuu kuinka kävi punttiksella, bodypumpissa sun muissa jonnekki tyyliin rv.39 asti...

Mulla kun tuo liikunta on nyt lähinnä vain sitä että kusettaa koiraa ulkona :ashamed:

kyllä mä alan laskemaan ihan siitä painosta mikä on ollu ennen kun on ollut raskaana koska mulla eka neuvola käynti ollu vasta rv 10 ja mulla alkaa kyl paino nousta heti kun tulen raskaaksi.
eka raskaudessa tuli 20kiloa ja toisessa 15kg. Molemmilla kerroilla päässyt eroon kaikista raskauskiloista alle puolsessa vuodessa synnytyksen jälkeen.

Mutta ei kannata ottaa stressiä kiloista.... :)

mulla taas neuvola terkkari pani painonnousulle rajat, 8kg saa tulla. syy oli määrittelemätön raskausdiabetes, joka näkyi aamuarvojen nousuna. mun piti syödä siis tosi vähän tosi usein. ennen nukkumaanmenoa vielä piti käydä leipä syömässä, että arvo pysyi kohdillaan. painoa tuli 6 kg koko raskaudessa ja laitokselle jäi 8. mikään hurja läski en ollut, lähtöpaino oli 74 kg/169cm pituutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin raskaana:
Miten tommonen 3kg:n painon nousu on mahollista?

No kyllä se vaan on mahdollista, kun ei mulla ole tullut mitään erityistä syömishimoa yhtään mihinkään ja varsinkin ekat 4 kk olin melkoisen pahoinvoiva. Olen syönyt koko ajan, mitä on tehnyt mieli ja tosiaan painoa ollut raskauden alussa jo vähän liikaa, joten se varmasti vaikuttanut, kun rasvakerrosta ja vararavintoa on omasta takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin raskaana:
Miten tommonen 3kg:n painon nousu on mahollista?

Varmaan lähtöpainoa aika reippaasti.

54kg oli minun lähtöpainoni.

Uskon että painon voimakas nousu on hormonaalista.

Itellä myös paino ollut 55 kg kaikkien raskauksien alussa.
ekasta 5 kg
kaksosista 7 kg
kolmas raskaus 5 kg ja
neljäs 5 kg

Paino ei ole vaan noussut,kolmannessa yritin saada kiloja että imetys olis onnistunut.Onnistui se vaikka ei kiloja tullutkaan.

Ja kaikkien raskauksien jälkeen olen painanut jo sairaalassa vähemmän kuin alkupaino,kilot olen saanut takaisin viimeistään vuosi raskauden jälkeen.
Kaksosten jälkeen olin tosi laiha,oikein ruma.

Mutta ap,ei kannata murehtia.
Ite olen edelleen viiden lapsen jälkeen hoikka ja samoissa mitoissa kuin ennen lapsia.
Eikä mitään löysää röllykkää mahassa vaikken ole mitään ylimääräistä liikuntaa harrastanutkaan enää vuosikausiin.

Yhteistyössä