Painonnousu raskauden aikana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niin raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että tähän ketjuun tule just ne joilla se ei nouse...
Minkä helvetti sille voi jos se vaan nousee ilman älytöntä syömistä yms????
Kai vauvalle terveellisempää että äiti syö normaalisti eikä pyörtyile kun palstalla lukee että saa tulla vaan muutama kilo.
Näistä ei kannata välittää, nauttii vaan nyt raskaudesta :)
Seuraavaksi tulee sitten ketjuun ne haukkujat joille ei kiloja tule ja vinkuvat kuinka sulle voi tulla... Painon nousu yksilöllistä, oli raskaana tai ei!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Arvasin:

Juur itekin totesin että se on varmasti hormonaalista.Toisille ei tule ja toisille tulee.
SE tasaantuu kyllä raskauden jälkeen.
Mut ei parane keuhkota ja ottaa niin itteensä..Kai sitä on muillakin oikeus kirjoittaa kuin 30 kg lisäkiloja saaneilla.

15 kg lisää on ihan normaalia.
Ja jopa suositeltavaa!!

Mun lähtöpaino oli 52, kiloja tuli 16 ja kaikki lähti jälkitarkastukseen mennessä. Ei siitä painonnoususta kannata stressata, jollei oo jotain raskausdiabetesta tms. vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Arvasin:
Kai vauvalle terveellisempää että äiti syö normaalisti eikä pyörtyile kun palstalla lukee että saa tulla vaan muutama kilo.
Näistä ei kannata välittää, nauttii vaan nyt raskaudesta :)
Seuraavaksi tulee sitten ketjuun ne haukkujat joille ei kiloja tule ja vinkuvat kuinka sulle voi tulla... Painon nousu yksilöllistä, oli raskaana tai ei!!!!!

Ihme keuhkoomista.

täällä stressaillaan kans tuon painonnousun kanssa. Viime raskaudessa tuli 18kg ja nyt on rv 30 menossa ja tullu ehkä sen 11 kg. Nyt otan jonkin verran rennommin ku eksta, mutta huomauttelua neuvolan puolella on kyllä tullu.. ekassa tuli palijokin. Kolome kiloajäi viimme raskaudesta päälle. ei siis palijo kuitenkaa..:)

Ite harmittelin neuvolassa painonnousua, mut terkka sano, että normaalipainosella sen kuuluki nousta n 1kg / kuukausi. Elimistö kerää energiaa varastoon imetysta varten, mut suurin osa painonnoususta johtuu rintojen kasvusta, lapsivedestä, lisääntyneestä verimäärästä, istukasta jne.

Ekassa raskaudessa tuli ekasta neuvolasta laskien 16kg, ennen neuvolaa paino oli tosin noussu jo viitisen kiloa normaalista. Nyt en tiiä kuinka paljon on tullu, vissiin se 1kg / kuukaus suunnilleen ja rv 16 menossa.

Minulle tuli raskauden aikana 19 kiloa painoa lisää. Ensimmäisessä neuvolassa viikolla 9 painoa oli tullut vasta yksi kilo (kävin ennen raskautta salilla missä punnitsin itseni päivittäin, joten tiedän tarkasti). Olen sairastanut syömishäiriötä jo yli kymmenen vuotta, mutta jostain syystä osasin suhtautua raskauskiloihin niin kuin niihin kuuluukin. Useampi lääkäri sanoi että hoikalle ihmiselle painoa on tultava vähintää 13 kiloa jo ihan vauvan hyvinvoinnin takia. Kilot kuitenkin katosivat todella nopeasti ja panoin vähemmän kuin ennen raskautta vauvan ollessa puolivuotias, ilman että laihdutin, valvoin syömisiäni ja liikuntakin oli kokeintaan tunnin lenkki vaunujen kanssa kävellen.

Nyt kun lapsi on jo pulitoistavuotias alkaa syömishäiriöni nostaa taas päätään, kun edelleenkään en ole jaksanut hirveästi liikkua ja lihasmassa alkaa olla aika vetostunutta. Vauvan kanssa osasin suhtautua asiaan että se kuuluu vauvan äidille, mutta nyt en enää.

hei, ihan rauhassa vaan niiden kilojen kanssa. jos ennen raskautta olit normimitoissa niin helposti niihin pääsee takaisin. itse olin ennen ensimmäistä raskautta 160mc/47kg ja loppuraskaudessa mittari näytti n.70kg. ei ollut mitään raskausdiabetesta tai muutakaan, painoa vaan tuli, söin sitten mitä tahansa. se kaikki ylimääräinen paino katosi siihen mennessä kun lapsi oli puolivuotias, vain ja ainoastaan sillä että imetin ja tein noin. 8km lenkkejä päivittäin vaunuilla.
nyt toisessa raskaudessa lähtökohdat on samat (160cm/47kg) ja painoa viime neuvolassa (rv 28) oli 56kg.

lääkärikin totesi että ei se kaikki painonnousu raskeuden aikana ole pahasta

Kun olin ekaa kertaa neuvolassa esikoista odottessani painoni oli 70.7kg (pituus 163cm). Viimeisessä neuvolassa painoin 77.7kg, joten 7kg tuli hänen raskaudessaan.

Tässä raskaudessa painoni ennen raskautta oli 64kg ja tänään oli juuri nla (rv26) ja paino oli 70.8, joten 6.8kg jo tullut. En ole kyllä huolissani kun ainakin tosiaan esikoisen jälkeen lähti kaikki raskauskilot ja extraakin (esikonen oli 10kk kun tämä raskaus alkoi).

Nauti raskaudesta ja yritä luottaa siihen että kyllä ne kilot sitten vauvelin jälkeen lähtevät :) Ja hyviä vointeja sinulle! :flower:

Mulle tuli esikoisesta 14 kg ja viisi kuukautta synnytyksestä painoin vähemmän kun ennen raskautta.
Tästä toisesta tuli vain 6 kg ja tänään kun kävin puntarissa (reilu viikko synnytyksestä ), paino oli saman verran kun ennen raskautta.
Lähtöpaino mulla on ollut kummassakin raskaudessa noin 51 kg, mutta painonnousu oli ihan erilaista molemmissa. Elämäntavat ei juurikaan erilaiset.

Nauti raskaudesta, kyllä ne kilot siitä karisee :)

Mulla tuli jokaisessa raskaudessa parikymmentä kiloa. Ja kun ne raskaudet olivat ihan peräkkäin, ei siinä paljon ehtiny laihdutteleen välillä. Nyt oon kuitenki 43 kiloa kevyempi ku ennen viimeistä synnytystä!! :D

Keskimääräinen painonlisä raskauden lopussa:

lapsi 3.4 kg
istukka 0,7 kg
lapsivesi 1,0 kg
kohdunseinämä 1,0 kg
rintojen kasvu 1,0 kg
äidin verisuonisto 1,4 kg
ylimääräinen neste kudoksissa 1,5 kg
äidin rasvavarastot 3 kg

yhteensä 13 kg

lähde: kirja: syntyy uusi ihminen

Yhteistyössä