A
Anni
Vieras
Tulin juuri neuvolasta ja sen jälkeen en ole muuta kuin itkua tihrustanut kotona. Painoa oli tullut 1300 g/vko ja hirveät tenttaukset neuvolatädiltä, että mistä moinen johtuu. Voin rehellisesti sanoa, että en koko raskauden aikana ole syönyt herkkuja yhtään normaalia enempää, ehkäpä vielä vähemmän kuin normaalisti. Karkkipussin olen ostanut suunilleen kolme kertaa enkä yksin ole syönyt yhtään kokonaan. Jäätelöä kyllä olen syönyt menneiden helteiden aikana, mutta kukapa ei olisi, kun ei oikein muuta voinut syödä kuumuuden vuoksi.Nyt on täynnä rv 35 ja painoa on tullut yhteensä 16 kg. Ei tunnu kivalta, kun neuvolassa joka kerta kiinnitetään huomiota pelkästään minun painonnousuun, eiköhän se vauvan hyvinvointi ole kaikkein tärkeintä, eikä äidin painonnousu? Tottakai pitää siihenkin kiinnittää huomiota, mutta eikai minun paino kokonaisuudessaan ole niin paljon noussut, että olisi todella aihetta huoleen? Pitää koittaa saada seuraavat neuvola-ajat iltapäivälle, ettei mene koko päivä aamusta asti pilalle.