Painonnoususi rv 25 mennessä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Alkaa hirvittää tämä painonnousu..Tai enemmänkin se, että asian huomaa etenkin reisistä, ei se mitään jos maha kasvaisi pelkästään.

Nyt vaihtuu rv 25 ja painoa on tullut 6kg, esikoisen neuvolakortista katsoin että näille viikoille mennessä oli tullut vasta 4,5kg. Nyt näistä tulleista kiloista 3 on tullut viimeisen kuukauden aikana...:/ Syön monipuolisesti, herkuttelua yritän välttää (noin kerran viikossa suon itselleni irtokarkkeja, kahvileivän. Mehuja en juo). Liikun pienen lenkin päivittäin, riippuu miten ehdin. Silti takapuoli ja reidet on muhkuraiset ja levinneet. Lähtöpaino oli 52,5 (152cm) eli en ole ylipainoinen jo valmiiksi. Rasvamäärä vaan näyttää lisääntyvän hurjasti.

Esikoista odottaessa en kokenut tällaista hermoilua painonnoususta ym. Tosin silloin en levinnytkään joka suuntaan..:D

0 kg tokassa ja kolmannessa raskaudessa.

Ekassa ehkä 2 kiloa, tms.

Nyt oon 37.viikolla ja 4 kg on tullut. Tai siis oli; huomenna neuvola, luulen että oon saanut kerättyä lisää massaa viimeisen parin viikon aikana. Olen ainakin syönyt kuin porsas :D

Mulla on vaan maha. Muualle ei ole (kuulemma, tai omasta mielestänikään) tullut ekstraa. Rakastan poikaraskauksia :heart: sillä esikoista, tyttöä, odottaessa paisuin nilkoista hiusrajaan asti, edestä ja takaa ja sivuilta.

Itselleni nyt rv 31 tullut tasan 7kg lisää. Ei vaikuta paisumiseen odottaako tyttöä vai poikaa. Itselläni olisi sitten molemmat lapset olleet poikia mahan muodon perusteella... Vaan tyttöjä tullut:) Huvitti kun ihmiset kommentoivat että selvä poikamaha ja tyttöä tiesin molemmilla kerroilla odottaa..

Ei ollut vielä tuossa vaiheessa paino noussut. Joskus muutaman 100g ja seuraavassa neuvolassa laskenut. En oksennellut edes. Kaikkiaan on paino noussut 5-7kg ja normipainosta in lähdetty. Kilot jääneet saikulle. Aina hoikimmillani lapsen saatuani.

Rv 25 täälläkin ja 6kg lisää tullut. Syönyt ja mässäillyt olen liikaa, bmi 28 ennen raskautta, joten pitäisi tsempata ja yrittää ryhdistäytyä. Esikoisesta tuli kaiken kaikkiaan n. 14kg, kaikki jäi synnärille. Uskoisin, että myös nyt ylim. kilot sinne jää, jos ei paljon enempää tuota 10-15 kiloa tulisi...

4.5 kiloa tullut ja rv 25 mennään. :) Lähtöpaino 70kg eli siis minulla hiukan ylimääräistä jo ennen raskautumista. Olen kumminkin raskauden aikana ollut melko terveellisesti (ruoka+liikunta) niin painonnousu tuntuu aika hillityltä. Kahteen viikkoon ei ole tullut nyt enempää painoa ainakaan.

En usko (koputtaa puuta) että painonnousu lähtee varsinaisesti käsistä loppuraskaudessakaan jos mennään tällaista hillittyä tahtia. Suurin osa tulee varmaan jäämään synnärille ja loput sulaa imettäessä. Ainakin näin olen ajatellut, saa nähdä kuinka käy. xD

Yhteistyössä