Painonpudotuksesta. Ateria"ohjelma", miltä kuulostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Mä suhtaudun tuohon karppaukseen hieman epäilevästi. Monihan on sillä saanut tuloksia, mut mä en vaan tajua, mitä pahaa on hedelmien, marjojen ja esim. tomaatin syönnissä! En halua opettaa itselleni erityisruokavaliota, vaan haluaisin oppia ajtuksen syödä kaikkea, mutta kohtuudella!
Tsemppiä kuiteskin kaikille pudottajille tavasta riippumatta!!
Sama ajatus mulla. Tosin usein peruna, riisi tai pasta lautasella on ainakin mulle turha. Nyt vetelen tässä näppiksen ääressä aamiaista, joka sisältää ruispuuroa, karviaisia ja kahvia.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
saisiko tällä pelillä painoa tippumaan? Mulla on kait addiktiluonne ja yhtään herkuttelua en kestä, heti jää "putki" päälle..
Ajattelin koittaa seuraavaa ja joka päivä joko sauvakävelyä tai stepperillä. Ulkona teputtaa tunnin (väh.) ja stepperillä ehkä alkuun vähän vähemmän. Mutta syömispuolella koittaisin näin:

Aamupala:
mysli/puuro sekä marjoja. Kahvi
Lounas:
Lämmin ruoka (terveellinen mitä muukin perhe syö ), mutta pieni annos ja paljon kasviksia.
Välipala:
Hedelmä tai porkkana
Päivällinen:
Salaatti. yksi ruisleivänsiivu, päällä juustoviipale ja kurkkua (vähän kevyt levitettä )
Iltapala:
Ananasta+piimää (leikin et se on rahka..) hedelmiä

Koitan joka aterialla juoda vettä. Light colaa kuluu päivässä paljon. Onhan siinä lisäaineita, mut joku pahe sallittakoon.. Jos haluan oikein herkutella, syön low fat pop corneja.

Pudotettavaa minulla on runsas 20kg. Miltä kuulostaa?
Kaikki kommentit ja vinkit ovat erittäin tervetulleita.

Mä suosittelen että et ota mysliä, mieluummin vaikka sit rasvatonta maustamatonta jogurttia marjojen kanssa jos haluat puuroon vaihtelua.
Lisäksi juustoa ei tarvita ollenkaan, sen tilalle vaikka kasviksia tai kevyttä leikkelettä. Välipalaksi voi ihan reilusti syödä kunnon hedelmäsalaatin tai vaikkapa tota mun mainitsemaa jogurttia. Päivälliseksi voit vaihdella salaattia keittoihin, sosekeittoihin, pinaattikeittoon ym. Kannattaa omaksua sellaiset ruokailutottumukset mitä todella pystyt noudattamaan aina, kysehän on elämäntapamuutoksesta muuten paino palaa jossain vaiheessa samoihin lukemiin. Kannattaa myös juoda rasvatonta maitoa ruuan kanssa, vettä tietty se 2l ja itse suosittelen vihreää teetä myös. Se on tosi terveysvaikutteista ja auttaa nesteen poistumisessa. Ja muista myös liikunnan lisäksi lihaskuntotreeni :) Onnea sinulle uuteen kevyempään elämään :flower:
Terv. Itsekin opettelemassa uusia elämäntapoja. ( Ja pakko nyt hehkuttaa että vkonloppuna kokeilin kaupassa yhtä nyt sopivaa takkia joka ei mennyt muutama vko sitte päälle :wave: )

itse olen jättänyt pysyvästi pois ruokalistaltani perunan. sen korvaan kasviksilla,ihan niillä pakasteilla. keitettynä tai paistettuna ja hyvää on. pasta on ruispastaa tai proteiini pastaa. muuten en noita hiilareita oo kamalasti karsinut,ne pyörii siinä 200g päivässä. ruoanlaitossa oon luopunut myös jauhojen käytöstä. koita syödä usein ja vähän kerrallaan niin ei tule noita verensokerin heittelyjä,se jos mikä saa mässäyshimon valloilleen. ja jos viä viikonjälkeen tuntuu liian tiukalta toi ruokavalio niin lisää siihen jotain. liikkua kannattaa,se tukee painonpudotusta ja kiinteyttää kehoo jolloin rasva palaa viä paremmin. suosittelen sua tutustuun painonvartijoiden materiaaliin. ei tarvi mennä ryhmiin tms. niiden ohjeet on oikein hyviä ja vähärasvaisia. itse oikein yllätyin kuinka paljon kaikessa voikin olla rasvaa. onnistut varmasti! tsemppiä!

Joo tosiaan, piti sanoa samaa mitä joanna eli muista syödä max. 4h välein! Aluksi voi tuntua tosi tylsältä ja hankalaltakin muistaa ja jaksaa syödä jotain pientä usein mutta se kannattaa. Annokset pysyvät pienempinä ja mässäilyhimo pysyy poissa kun verensokeri ei pääse heittelemään.

Yhteistyössä