painonvartijat/alkoholi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
täällä äiti pääsisi pitkästä aikaa viihteelle, noudatan painonvartijoiden piste systeemiä ja missään ei ole sanottu paljonko on viinassa pisteitä.. pitkästä aikaa kun pääsen viihteelle niin olisi mukava olla pienessä hiprakassa.. tietääkö kukaan mikä juoma sisältää vähiten pisteitä? tuleeko esim siideristä vai viina+light limpparista enemmän pisteitä?

huono aihe näin vauva sivuille, mutta kuitenkin pitäähän äitin joskus päästä bailaamaan!!! kuitenkin haluaisin pysyä piste rajoissa..

Kiitos jos vastaatte :flower: :flower:

Jos pisterajoissa haluat sidukkaa ottaa, niin sitten pitää olla päivä syömättä ;)

Mie "suosittelisin" (jos nyt alkoholin käyttöä voi suositella), että jos haluat käydä viihteellä niin käyt viihteellä. Light-sidukat minimoi sokerin määrän. Ku minä olin pisteillä, niin en silloin laskenut alkoholista pisteitä, jos oli juhlapäivä. Arki ja juhla ovat eri asioita :D

Mun muistini mukaan erittäin kylmä kuiva valkoviini on ainakin yks hyvä vaihtoehto. Siksi kylmä, että elimistösi kuluttaa myös energiaa sen juoman lämmittämiseen ja silloin jäljelle jääviä kaloreita on vähemmän. Myös light-siidereissä sama juttu. Uskoisin, että kirkas viina on pahempi vaihtoehto kuin kuiva valkkari. Kokeile, pystytkö tarkastamaan kalorimäärät jostain laskurista, joita tälläkin palstalla suositellaan ruokien kalorimäärien laskemiseen. Ja HAUSKAA ILLANVIETTOA kaloreista huolimatta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 12:51 Maisku kirjoitti:
Siksi kylmä, että elimistösi kuluttaa myös energiaa sen juoman lämmittämiseen ja silloin jäljelle jääviä kaloreita on vähemmän. Myös light-siidereissä sama juttu.

Heh, tuolla nyt ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä juoko viinin kylmänä vai kuumana! Ihan samaa sarjaa kuin se, että pitäisi juoda kylmää vettä niin keholta menee energiaa sen lämmittämiseen ennen kuin se on "käyttökelpoista". Mitähän siihen kuluis vuorokaudessa, kilokalorin verran ;)

Ylipäätään kylmässä ilmastossa oleskelu kuluttaa energiaa, kun kehon pitää saada pysymään lämpimänä, mutta tästäkin voidaan puhua vasta jossain Antarktiksella, jossa ihmiset syövät paljon rasvaa koska siitä saa paljon energiaa -> ei palele (niin paljoa..)

Esim. Siideri light (omena) 25kcal/dl, samaa luokkaa ovat esim. päärynä tms. light sidukat, 35kcal/dl
Kirkas viina Koskenkorva 220 kcal/dl

Viinan ravintola-annos taitaa olla 4cl
1dl = 10cl = 2,5 ravintola-annosta. Eli pari paukkua versus muutama pullo siideriä, sama kumpaa juo ;) Maun mukaan.

Siiderit 0,5dl:
light...........2
kuiva.........3
makea.......4,5
Väkevät esim. viina, konjakki, likööri rommi viski 4cl:.......2
Viivit 12cl:
kuohu-, puna-, valko-.......1,5
väkevä viini esim. hehkuviini, vermutti, sherry, portviini......2
Olut :
alkoholiton...........1,5
III-olut................2
IV-ölut..............pieni 2,5, iso 4

Gin Toniq 1 annos..............3

KIITOS kovasti vastauksista!! Hauskaa kyllä pidetään, niin harvoin kun sitä pääsee niin en taida kyllä ottaa pisteistä niin suurta stressiä! sitten taas seuraavana päivänä itseä niskasta kiinni.. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 13:27 Selenicereus kirjoitti:
\
Siksi kylmä, että elimistösi kuluttaa myös energiaa sen juoman lämmittämiseen ja silloin jäljelle jääviä kaloreita on vähemmän. Myös light-siidereissä sama juttu.

Heh, tuolla nyt ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä juoko viinin kylmänä vai kuumana! Ihan samaa sarjaa kuin se, että pitäisi juoda kylmää vettä niin keholta menee energiaa sen lämmittämiseen ennen kuin se on "käyttökelpoista". Mitähän siihen kuluis vuorokaudessa, kilokalorin verran ;)

Eli Painonvartijoissa annetaan siis väärää tietoa??! Sieltä olen tämän tiedon saanut. Sielläkään, kuten minunkaan viestissäni ei annettu ymmärtää, että ero kaloreissa mitattuna olisi mikään huikea. Mutta jos niitä tosissaan haluaa seurata, voi joillekin olla merkitystä niille pienillekin määrille. Pitihän se arvata, että tällä palstalla riittää joka "junaan" näitä saivartelijoita, VOI ELÄMÄ!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 14:16 Maisku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 13:27 Selenicereus kirjoitti:
\

Eli Painonvartijoissa annetaan siis väärää tietoa??! Sieltä olen tämän tiedon saanut. Sielläkään, kuten minunkaan viestissäni ei annettu ymmärtää, että ero kaloreissa mitattuna olisi mikään huikea. Mutta jos niitä tosissaan haluaa seurata, voi joillekin olla merkitystä niille pienillekin määrille. Pitihän se arvata, että tällä palstalla riittää joka "junaan" näitä saivartelijoita, VOI ELÄMÄ!

Oli hienoa Maisku, että kirjoitit tämän asian! Moni ei tätä varmasti tiennyt. Ja saivartelijoita varmasti riittää :( . Ei lannistuta siitä =) .

Saivartelijoita?! Siis jos joku "nopeuttaa laihduttamista" juomalla kylmää juomaa ja minä vähän kommentoin sitä, niin minä olen saivartelija?! Kyse ei ole edes kokonaisesta pisteestä vaan ihan muutamasta kilokalorista.. Voi elämä.. sepäs juuri :whistle: Totta teillä on pihallakin vähän liian vähän vaatetta päällä, että palelee sen verran että laihtuu nopeammin.

Tai sit mulla meni jotain ihan yli!

Minä saivartelen nyt vähän lisää

Kilokalori = energiamäärä, joka kuluu, kun vesilitran lämpötila nousee yhdellä asteella. Riippuen siitä kuinka kylmää vettä pystyt juomaan ja kuinka paljon, kulutus kasvaa. Rajansa kai veden juonnillakin...

Mun mielestä pidät nyt yhden "vapaa päivän" ja syöt kunnolla ja et laske juomia pisteisiisi siltä päivältä. Muistat vain valita juomiksi light tai dry siidereitä tai kuivaa valkoviiniä. Ja kohtuu kaikessa. Palaa heti seuraavana päivänä "ruotuun". Kerran harvoin biletät muutenkin, niin suosittelisin tätä. Muistat sitten, että kun otat alkoholia, niin älä lankea herkkuihin (sipsit, suolapähkinät, roskaruoka).

Uusimmat

Yhteistyössä