Painonvartijoiden liikuntapisteet?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Miten ne nyt määräytyi?
Entä kun mun pisteraja päivässä on 19, niin laskujeni mukaan oisin syönyt 14 pisteen edestä vain koska oli niin kiire töissä etten ehtinyt välipaloja syödä. Sain vissiin 5 pistettä pankkiin, mutta onko se laihdutuksen kannalta huonoa että jäin alle tuon 19? Kun sanottiin ettei alle 17 pisteen saa päivässä jäädä ja mulla tosiaan tänään tuli vain 14.
 
Hei.. En ole mikään ohjaaja, mutta siis meille ainakin on sanottu juuri tuo sama, että alle 17 pisteen ei saa mennä. Jos menee, ei välttämättä laihdu, koska elimistö saa niin vähän energiaa, että se käy säästöliekillä.. Mulla on nykyään sama tuo pistemäärä, että saan syödä 19 pistettä päivässä. Se juuri vaihtui, viime viikolla se oli vielä 20, mutta aina kun kymmenluku vaihtuu laihtumisen myötä niin pitää miettiä pistemääränsä uudelleen.

Jos illalla huomaa, että pisteitä on ihan liian vähän, onhan se helppoa syödä jotain pientä, mistä menee pisteitä, vaikkei olisikaan nälkä (vaikka pähkinöitä tai siemeniä, niissä on hyvää rasvaa ja niistä menee tosi nopeasti pisteitä, yhdestä ruokalusikallisesta monia siemeniä menee jo 1,5 pistettä ja niitä voisi helposti syödä parikin ruokalusikallista!).. Vähitellen sitä oppii syömään niin, että pisteitä tulee tarpeeksi, muttei liikaakaan. Mutta jäi mullekin kerran alle 17, ei kai se yksi päivä nyt mitään meinaa, yhden päivän vaikutus on tosi pieni kokonaisuutta ajatellen =) Eli jos muuten syöt hyvin..

Ja niitä pisteitä ei musta voi saada pankkiin noin paljoa, eli sulla ja mulla on mahdollisuus saada pistepankkiin vain 2 pistettä. Niin mun ohjaaja sanoi.. Koska saat säästää vain sen verran. Eli koita tulevaisuudessa syödä enemmän, niin laihdutkin enemmän ja voit hyvin! =)

Niin ja sun ensimmäiseen kysymykseen, että miten liikuntapisteet määräytyy, niin sehän on se liikuntamittari mistä ne voi jokainen katsoa, koska siitä pitää erikseen katsoa, että miten kauan on liikkunut, miten raskasta liikuntaa se oli ja mikä oma paino on, niin sitten siitä kohdasta se pistemäärä.. Mutta liikuntamittaria tai niitä ei saa ensimmäisellä kerralla, vaan onkohan kolmannella viikolla tai joskus.. Eli jos sulla ei ole vielä niistä tietoa, niin ole huoleti, tulet kyllä saamaan niistä kaiken tarvittavan materiaalin ihan pian =)

Voi hyvin, kivaa laihtumista! (Mulla mahtuu jo yhdet farkut jalkaan, jotka ei ole pitkään aikaan mahtuneet, olen ihan ihmeissäni, nyt on 4 kiloa mennyt, 16 vielä tavoitteena saada pois.. Eli laskemista, laskemista! ;) Koitetaan jaksaa (= Olo on kyllä pirteämpi, kiitos viidelle hedelmälle päivässä!)
 
Niin lisäisin vielä äskeiseen tekstiini sen, että siis vaikka et saa päivittäisestä pistemäärästäsi säästää enempää kuin sen 2 pistettä, niin siis liikuntapisteitä saa toki säästää miten paljon vain.. Mutta niistä meillä on sanottu rajoitukseksi se, että ne saisi syödä viikon kuluessa, eli ei nekään ikuisesti ole säästössä =) Ei voi säästää kuukauden liikuntapisteitä ja sitten ahmia kerran kuussa jotain aivan älyttömiä määriä ;) Tosin ei sitä pystykään.. Kun on hetken syönyt terveellisemmin, ei vain pysty ahmimaan kaikkea hyvää enää ihan samaan tapaan kuin ennen.. Sokeriset jutut maistuu yhtäkkiä liiankin makeilta, jos niitä ei ole hetkeen syönyt, ja jotkut oikein tuhdit epäterveelliset ateriat saa olon niin huonoksi, että haaveilee vain jostain rouskuvasta paprikasta, josta tulee hyvä olo.. Sitä jotenkin alkaa huomata sitä, että mikä ruumiille oikeasti tekee hyvää ja mikä ei. Toki saa ja pitääkin herkutella välillä, mutta ei kannata tehdä sitä niin, että tulee huono tai ähky olo, sitten se ei ole kivaa eikä sen arvoistakaan. On ihana syödä terveellisesti, vaikka kiusauksia välillä tuleekin =) On ihana pitää itsestään ja ruumiistaan parempaa huolta kuin koskaan.. Minä joka olen aina sairastellut hirveästi, en ole nyt tämän kolmen kuukauden aikana ollut kertaakaan esim. flunssassa, vaikka monet ympärillä on! Vitamine rules ;)
 

Similar threads

Yhteistyössä