V
Vepasto
Vieras
Aamupäivä meni hyvin, käytiin kuopuksen kanssa kaupassa ja MLL: n kerhossa. Päivä/Iltapäiväkin meni suht hyvin. Sitten mies heräsi.... Mä aavistin jo silloin, että tästä illasta tulee pitkä ja kamala. Niinhän siinä sitten kävikin. Ilta meni siinä, että lapset riehui, mies istui kuin tatti lehtensä kanssa (tyhjensi kyllä pyynnöstä apk:n, mutta ei jaksanut laittaa likaisia astioita kuin pari ). Mä tein ruokaa, komensin välillä lapsia, väänsin pikkupizzoja, siivosin, täytin apk:n loppuun jne. Kesken hommien mulle riitti. Mä lähdin yläkertaan lepäämään. Siinä vaiheessa jo supisteli ja selkää särki. Mä luulin, että mies olisi ruvennut auttamaan mua siivoomisessa, mutta kun ei. Mä en lopulta pystynyt edes kumartumaan, niin että olisin saanut leluja kerättyä. Mies luki lehteä ja oli kiukkuisen näköinen. Sitten se antoi kuopukselle puuron ja meni nukuttamaan sitä. Mulla särki paikkoja, ja ahdisti se sotku siinä vaiheessa niin paljon, että aloin itkeä. Esikoinen lupasi siivota keittiön.
Ja niinhän se siivosikin. Siis 6-vuotias ymmärtää paremmin kuin aikuinen mies, koska mulla on voimat loppu ja koska mä tartten apua. :/