Päivähoidoissa oletetaan että 1-v osaa kaiken!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No hitossako olet laittamassa sitä päiväkotiin yksivuotiaana? Jää kotiin hoitamaan sitä. Nipistä vähän elintasosta. Alkaa tarhatäteillä olemaan kusiset oltavat, ku on niitä vaipatettavia sielä ihan omasta ja takaa ja lisää menee eikä helpotusta näy. Toivoivat, et olis vähän helpompi uusi tapaus aloittamassa sen "mukavan" tarhailun

Miksi saat noista kysymyksistä sellaisen käsityksen että ne pitäisi jo osata? Tottakai hoitajat kyselee mitä lapsi jo osaa, ei ne kysymykset sitä tarkoita että ne pitäisi jo osata.

Minäkään en ymmärrä. Tietenkään päiväkodin hoitajat eivät voi tietää osaako lapsesi pyytää itse lisää ruokaa vai ei, ellet kerro sitä heille.

Ne olivat vain kysymyksiä eikä mikään tentti kuinka onneton tallukka mussukkasi on. Olisi ollut aika huolestuttavaa, jos olisit vain ehngaillut siellä eivätkä olisi nimeä kummempaa kysyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ei niitä sen takia kysytty;23462042:
haluttiin vaan tietää, että mitä osaa ja mitä ei. Ei se tarkoita,et pitäis osata. Vai sanoiko joku niin...

Niin.......

Osaavat sitten varata enemmän aikaa johonkin tiettyyn asiaan tms.
Tietävät ennalta minkälainen lapsi sieltä on tulossa, mitä enemään kyselevät sen enemmän tietävät.

[QUOTE="mamm";23462181]nyt tämän ketjun ja tuon radio-ohjelman innoittamana minun on pakko sanoa kuinka paljon mulla vituttaa päiväkodin hoitajat, jotka tylyttää siitä kuinka "ei ehditä syöttää aina kaikkia, ei ehditä sylitellä ei ehditä antaa aikaa ja that's it, elämä on." jne. on niin niin rankkaa. on varmasti joo työtä, mutta niin on niilläkin joiden lapset siellä hoidossa on. jos se tuntuu niin rankalta ja vaikeelta ja kiireiseltä niin olisiko syytä katsoa peiliin/tai jopa vaihtaa alaa. kiitos.[/QUOTE]

No kukas se sun lapsesi sitten hoitaisi.
Kyllä se vaan ottaa päähän, että aina ei ole resursseja antaa niin hyvää hoitoa kuin haluaisi.

Mutta itse vaihdankin alaa. That´s it. Sinne jää ne naama norsunvituralla olevat eläkepäiviä odottavat kantturat hoitamaan mukuloitasi, jotka eivät sillä palkalla viitsi ihan ehti niitä kakkavaippojakaan vaihtaa.

Luojan kiitos, että ite venytin kotona oloa syksyyn saakka. Tytär täytti tiistaina 1v eikä osaa sanoa muuta kuin äiti, ei ja oi. Ei osaa kävellä, tukia vasten menee välillä ihan tajutontaki vauhtia, ei osaa syödä eikä juoda ite ja ei todellakaan osaa vielä pukea itte. Vaippaa käyttää yhä edelleenkin ja pottaa harjotuksetkin alotetaan vasta vähän lähempänä syksyä, haluan odottaa ainakin siihen että, oppis ensin kävelee ilman tukia.

Huhhuh, en ainaka ton listan jälkeen kauheen hyvällä mielellä tytärtä hoitoon vie :(. Tuntuu pahalta ajatuskin siitä että, mun pienokainen joutuis kaikesta selviimään yksin, ominavuin. Päiväkotiin en vie, nyt ainakin tuli entistä vahvempana tää päätös. Mielummin vien perhepäivähoitajalle hoitoon, ne ehkä ehtii vähän enempi kiinnittää tohon lapsen hyvinvointiin huomiota ja eikä tarvi pienen kaikesta selvitä yksin.

[QUOTE="mamm";23462181]nyt tämän ketjun ja tuon radio-ohjelman innoittamana minun on pakko sanoa kuinka paljon mulla vituttaa päiväkodin hoitajat, jotka tylyttää siitä kuinka "ei ehditä syöttää aina kaikkia, ei ehditä sylitellä ei ehditä antaa aikaa ja that's it, elämä on." jne. on niin niin rankkaa. on varmasti joo työtä, mutta niin on niilläkin joiden lapset siellä hoidossa on. jos se tuntuu niin rankalta ja vaikeelta ja kiireiseltä niin olisiko syytä katsoa peiliin/tai jopa vaihtaa alaa. kiitos.[/QUOTE]

Pitää sanoa että pahalta tuntuu. :( Mitä järkeä tuossa on jos mitään ei muka ehdi? Ei päivähoitopaikka saisi olla mikään säilytyspaikka mutta sitä se taitaa joissakin paikoissa olla. Laitosmaista.

[QUOTE="Pph";23464122]Pitää sanoa että pahalta tuntuu. :( Mitä järkeä tuossa on jos mitään ei muka ehdi? Ei päivähoitopaikka saisi olla mikään säilytyspaikka mutta sitä se taitaa joissakin paikoissa olla. Laitosmaista.[/QUOTE]

Pidän tätä perhepäivähoidon etuna: meillä on aikaa syöttää yksivuotiaita ja pukea vielä heitä. Mielestäni yksivuotias on vielä melkein vauva, jota on autettava. Sitten annetaan syödä itse, kun lapsella luontaisesti herää uteliaisuus itse syöntiä kohtaan. Ja ei tosiaankaan tarvitse osata istua potalla ja olla vaipatta! Onhan näitä, jotka osaavat, mutta suurin osa on kyllä ihan täysin vaipoissa yksivuotiaina.

Yhteistyössä