Päivähoitoaamuista galluppia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Miten teillä lapset menevät aamuisin päivähoitoon? Meidän poika 4v. ollut jo melkein vuoden päiväkodissa ja aina yhtä takkuista tämä hoitoon lähtö. Välillä on parempia kausia, mutta aika monena aamuna hoitoon lähdetään itkun ja kiukun kanssa :( Hoidossa kaikki sujuu kuitenkin hyvin ja haettaessa minua odottaa iloinen poika, joka mielellään lähtee kyllä kotiinkin.

Miten teillä muilla aamut sujuvat? Onko mulla ainut "hankala hoitoonvietävä"?

Meillä sujuu aamut kuulemma suht hyvin mitä nyt vähän nahistelevat keskenään lapset,mutta kun minä menen hakemaan,niin varsinkin esikoisella se lähtö kotiin on todella vaikeaa välillä..

Meillä auttaa asiaa se, että lapsi on aamuvirkku. Heräilee kuuden aikaan, joten ehditään kotosallakin olla vähän aikaa ihan rauhassa. Joskus luetaan, joskus lapsi leikkii kun minä luen lehteä tms. Jos jostain syystä nukkuukin pidempään, on aamut aika ranttalia. Joskus kiukuttelee kotona, ettei halua päiväkotiin, joskus mököttää päiväkodissa (mutta tekee sitä ennemminkin huomionkipeydestä kuin siksi että oikeasti ei haluaisi päiväkotiin jäädä).

onko hoidossa kaikki hyvin? Kavereita lapsella? Kiusataanko?

Meillä on myös vastentahtoinen lähtijä mutta hänellä on siirtymätilanteissa muutenkin ongelmia eli myös hoitoonlähdöt ovat hankalia.

Jotkut lapsethan eivät sopeudu hoitoon ollenkaan...

Meillä hoitoonlähtijät 5 ja 3,5 vuotiaat tytöt. Eri paikkoihin menevät hoitoon. Hyvin sujuu aamut sen puolesta että hoidossa tykkäävät olla ja sinne lähteminen ei aiheuta protestointia eikä itkua. Nuoremman kanssa aamulla jonkin verran vääntöä siitä että haluaisi aina raahata hoitoon leluja niin paljon kun hoitoreppuun mahtuu, ja tietty joudutan sieltä karsimaan suurin osa pois. Molemmat myös tarkkoja vaatteistaan ja niiden valkkaaminen suoritetaan huolella ja harkiten. Kiireisinä aamuina tämä saattaa joskus kiristää isän ja äidin pinnaa.

huudetaan joka aamu. En tiedä onko syynä uhma vai mikä. Ovat muutenkin aamuäreitä :) Mutta päivät sujuvat päiväkodissa ihan hyvin ainakin henkilökunnan mielestä. Ainoastaan hoitoon lähdöt ovat "haastavia".

meillä varmaan ollaan kummajaisia, sillä ikinä ei oo ollu ongelmia lasten hoitoon lähdön kanssa.... herätän lapset 15 minsaa ennen lähtöä, puen ja suoraan autoon.... äitiä odotellessa istuvat kynnyksellä reput kourissa ja iloisella mielin. =)

Yhteistyössä