N
noi
Vieras
Korkeimman rajat on älyttömän pieniä, ihan tavallisella tallaajalla menee kirkkaasti rajojen yli brutot, jopa osittaista työaikaa tekevällä =((((
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tuija:Mitähän mul ois..hiukka tyhmä kun olen olen 4 lapsen yh ja bruttotulot 2200
Alkuperäinen kirjoittaja Tuija :Alkuperäinen kirjoittaja Tuija:Mitähän mul ois..hiukka tyhmä kun olen olen 4 lapsen yh ja bruttotulot 2200
ja kuopus vaan hoito ikäinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tuija :Alkuperäinen kirjoittaja Tuija:Mitähän mul ois..hiukka tyhmä kun olen olen 4 lapsen yh ja bruttotulot 2200
Teillä on siis 5 hlön perhe? brutto 2200e (onko tuossa kaikki tulot ja palkkatuloon lasketaan +5% lisää, se on lomarahoijen osuus)
eli tuloraja on 1716, se vähennetään brutosta ja erotus kerrotaan sillä prosenttiluvulla saadaan 1. lapsen hoitomaksu
2200 - 1716 = 484,00? * 7,9% = 38,23?
Alkuperäinen kirjoittaja Tuija:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tuija :Alkuperäinen kirjoittaja Tuija:Mitähän mul ois..hiukka tyhmä kun olen olen 4 lapsen yh ja bruttotulot 2200
Teillä on siis 5 hlön perhe? brutto 2200e (onko tuossa kaikki tulot ja palkkatuloon lasketaan +5% lisää, se on lomarahoijen osuus)
eli tuloraja on 1716, se vähennetään brutosta ja erotus kerrotaan sillä prosenttiluvulla saadaan 1. lapsen hoitomaksu
2200 - 1716 = 484,00? * 7,9% = 38,23?
Mul nyt 124e.. voiko tuo todella laskea noin paljon.. Eihän elatusmaksuja otetaan huomioon.. Toi 2200 on mun palkan brutto tulo.. Kiitos oikeen paljon![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Päivähoitomaksu lasketaan perheen yhteenlasketusta bruttotulosta.
Maksuprosentit, vähimmäis- ja enimmäisbruttotulorajat ovat seuraavat:
Perhe koko/ Vähimmäis bruttotulot, e/kk / maksu% / Korkeimman maksun tuloraja ? /kk
2henk /1099e/kk /11,5% / 3.125,00e/kk
3henk /1355e/kk /9,4% / 3.834,00e/kk
4henk /1609e/kk /7,9% / 4.558,00e/kk
5henk /1716e/kk /7,9% / 4.665,00e/kk
6henk /1823e/kk /7,9% / 4.772,00e/kk
Jos perheen koko on suurempi kuin 6, lisätään maksun määräämisen perusteena olevaa tulorajaa 107 eurolla kustakin seuraavasta perheen alaikäisestä lapsesta.
Jos tulot ovat pienemmät kuin vähimmäisbruttotuloraja tai jos maksu on lasta kohden vähemmän kuin 21 ?, maksua ei peritä.
Voitte laskea perheenne kokopäivähoidon maksun seuraavan mallin mukaan: Laskekaa perhekoko. Katsokaa vähimmäisbruttotuloraja/kk. Vähentäkää se keskimääräisistä kuukausibruttotuloistanne. Ottakaa jäljelle jäävästä luvusta maksuprosentin (11,5 tai 9,4 tai 7,9) mukainen osuus = päivähoitomaksu.
2henk 3.125,00e/kk
3henk 3.834,00e/kk
4henk 4.558,00e/kk
5henk 4.665,00e/kk
6henk 4.772,00e/kk jos tulot yli näiden=korkein maksu ensimmäisestä lapsesta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;220;2417;4827
Tässä linkki sivuille josta tuon taulukon kopioin. Siellä myös tietoa miten perhekoko lasketaan jne. Tuolta sivulta oikeasta yläkulmasta klikkaat "Päivähoitomaksut 1.8.2008 alkaen".
...Jaa kappas. Näyttää siinä "etusivullakin" olevan perhekoon laskemiseen vinkkiä![]()
Päivähoitomaksut muuttuvat 1.8.2008 alkaen. uudet maksut ovat .
Esimerkkejä päivähoitmaksuista:
Perheessä on isä, äiti ja kolme lasta (2-vuotias, 5-vuotias ja 13-vuotias). Perhekoko on 5. Alle kouluikäiset ovat kunnallisessa päivähoidossa.
* Perheen bruttotulot yhteensä: 4 000 euroa/kk
* Päivähoitomaksu: 4 000 euroa - 1 716 euroa (tuloraja) = 2 284 euroa.
7,9 % 2 284 eurosta= 180 euroa/kk/lapsi
Perheen päivähoitomaksut ovat:
1. lapselta 180 euroa kuukaudessa.
2. lapselta 180 euroa kuukaudessa, yhteensä 360 euroa kuukaudessa.
Perheessä on isä, äiti ja kaksi lasta (1-vuotias ja 3-vuotias). Perhekoko on 4.
Lapset ovat kunnallisessa päivähoidossa.
* Perheen bruttotulot yhteensä: 3 300 euroa/kk
* Päivähoitomaksu: 3 300 euroa - 1 609 euroa (tuloraja) = 1 691 euroa.
7,9 % 1 691 eurosta= 134 euroa/kk/lapsi.
1. lapselta 134 euroa kuukaudessa
2. lapselta 134 euroa kuukaudessa, yhteensä 268 euroa kuukaudessa.
Perheessä on yksi huoltaja ja kaksi lasta (1-vuotias ja 4-vuotias). Perhekoko on 3.
Lapset ovat kunnallisessa päivähoidossa.
* Perheen bruttotulot yhteensä: 1 350 euroa/kk
* Päivähoitomaksu: 1 350 euroa - 1 355 euroa (tuloraja) = - 5 euroa
Perheen tulot alle tulorajan = 0 euroa/kk/lapsi.
1. lapselta 0 euroa kuukaudessa
2. lapselta 0 euroa kuukaudessa, yhteensä 0 euroa kuukaudessa.
Sieltä aukeaa myös tuo päivähoitomaksuliite.Sama kuin tuossa etusivulla sinkkuäidin laittamana.
Alkuperäinen kirjoittaja ei pitkää matikkaa:Voisko joku laskee mulle paljon on hoitomaksut, kun perheessä
-kaksi aikuista
-lapset 1v ja 3v (molemmat hoidossa)
-bruttotulot yhteensä n. 3500e
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:jos siis palkat on yli tuon korkeimman maksun tulorajan niin paljon se maksu on kahdesta lapsesta?
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:Alkuperäinen kirjoittaja ei pitkää matikkaa:Voisko joku laskee mulle paljon on hoitomaksut, kun perheessä
-kaksi aikuista
-lapset 1v ja 3v (molemmat hoidossa)
-bruttotulot yhteensä n. 3500e
![]()
Noin 150e ovat ensimmäisestä lapsesta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:jos siis palkat on yli tuon korkeimman maksun tulorajan niin paljon se maksu on kahdesta lapsesta?
ekasta 233e,toisesta 210e
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:jos siis palkat on yli tuon korkeimman maksun tulorajan niin paljon se maksu on kahdesta lapsesta?
ekasta 233e,toisesta 210e
kiitos paljon, olit hyvin ystävällinen =)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:eli paljonhan tuo meillä olisi hoitomaksu! Toinen menee eskariin eli ei taida mennä täyttä maksua hänestä. Meitä siis yhteensä neljä. Molemmat siis päivähoidossa. Nyt tuo maksu meillä noin 285? molemmista lapsista yhteensä. Tulot pruttona noin 2500-2700?kk