Päivähoitomaksut olemattomista päivistä joihin ei ole varaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaahas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaahas

Vieras
On kyllä kummallisia nämä päivähoitoasiat. Tarvitsisin hoitopaikkaa lapsille kun minulle tulee kutsu töihin esim sairaslomia tuuraamaan, muuten haluaisin hoitaa lapsia itse. Se ei vaan näköjään kannata. Jos lapset eivät ole jossain kuukaudessa päivääkään hoidossa minulta menee kuitenkin heistä puolikas päivähoitomaksu eli tapauksessamme 140 ?/kk tähän minulla ei ole kuitenkaan varaa koska olen muuten kodinhoitotuella.
Haluaisn tehdä extrauksia mutta ei se näköjään onnistu rahallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
On kyllä kummallisia nämä päivähoitoasiat. Tarvitsisin hoitopaikkaa lapsille kun minulle tulee kutsu töihin esim sairaslomia tuuraamaan, muuten haluaisin hoitaa lapsia itse. Se ei vaan näköjään kannata. Jos lapset eivät ole jossain kuukaudessa päivääkään hoidossa minulta menee kuitenkin heistä puolikas päivähoitomaksu eli tapauksessamme 140 ?/kk tähän minulla ei ole kuitenkaan varaa koska olen muuten kodinhoitotuella.
Haluaisn tehdä extrauksia mutta ei se näköjään onnistu rahallisesti.

Jos kunnalliseen viet niin menetät myöskin kotihoidon tuen. Meillä kyllä kunnallisella puolella laskutetaan tuntien mukaan, määrätyissä tuntirajoissa.
Mutta kotihoidontukea ei saa jos kunnallisella hoidossa, kysäiseppä joltain yksityiseltä

Täytyypä kysellä onko täällä yksityistä hoitajaa, tosin paikka on pieni joten en ole varma löytyykö. Miten tuon kotihoidontuen käy jos tehtäisiinkin niin että mies katsoisi lastenperään kun minä olen töissä ja sitten taas minä, eli ulkopuolista ei sotkettaisi kuvioon ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaahas kiittää:
Täytyypä kysellä onko täällä yksityistä hoitajaa, tosin paikka on pieni joten en ole varma löytyykö. Miten tuon kotihoidontuen käy jos tehtäisiinkin niin että mies katsoisi lastenperään kun minä olen töissä ja sitten taas minä, eli ulkopuolista ei sotkettaisi kuvioon ollenkaan.

Kotihoidontuen saat aina jos lapset ei ole kunnallisessa hoidossa, ihan saman mieten hoidetaan (oli sitten kummi, mummi, serkku, naapuri tai serkun kaima)

Tuo onnistuu. Kotihoidontukea ei menetä vaikka tekisitkin töitä ja lapsia hoitaisi vaikka naapurin teini.

Sitten kotihoidontuen saa normaalisti.

Yhteistyössä