Päiväkodin aloitus ja syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "irina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"irina"

Vieras
Meidän vajaa 3 vee aloitti päiväkodissa 3 viikkoa sitten. Normaalisti syö ihan hyvällä ruokahalulla, mutta päiväkodissa ilmeisesti syö melko huonosti. Tänään ei kuulemma ollut syönyt mitään, tai vähän nyppinyt lihanpaloja lautaselta. :/ Sitten kun tullaan kotiin, niin kyllä ruokaa maistuu. Tuntuu kurjalta että lapsi on syömättä päivän, mut kaitpa tuo söisi, jos sillä nyt niin kova nälkä olisi. Nirso tuo on ollut aina ruoan suhteen.

Muilla kokemuksia vastaavasta? Ja miten ajan kanssa on mennyt?

Muistan kuulleeni useitakin vastaavia tarinoita: lapsi syömättä tai syö huonosti alkuun. Ei kai siinä mitään voi/tarvitse tehdä. Ohi sen pitäisi mennä. Ei ehkä edes kannata puhua siitä paljoa (lapselle siis).

Eikö teillä ole kotona syöty mitään samoja ruokia kuin päiväkodissa? Jos kestää tottua uusinn makuihin?

Saa kai lapsi silti leipää ruuan päälle, ettei ihan tyhjin vatsoin joudu olemaan? Entä välipalat, eivätkö nekään maistu?

Meillä syö huonosti niin päiväkodiss akuin kotonakin. Niitä lempiruokia on vain muutama eivätkä nekään aina mene alas.

mun poika aloitti aikoinaan päiväkodin 3v3kk ikäisenä ja melkein noin meilläkin PAITSI meillä ei syöty myöskään kotona.
otinkin jo tutustumiskäynnillä puheeks meidän herra nirsoilia/sihtikurkun ja sovittiin että ainakin maistaa jos ei oo halua mihinkään niin ei pakoteta. kotona ei myöskään syönyt juuri mitään ehkä yhden leivät tai jotain ihan pientä. kun neuvolokorttia katselin aikoinani niin poika oli just tuossa ikävaiheessa laihtunut 600g vuodessa.. syksy meni aikalailla että aina sanottiin että soi leivän ehkä puol mukia maitoo tai sit ei mitään keväällä sitten tuli se ilouutinen kun poika oli syönyt ruokaa ei paljoo mutta kuitenkin ja siitä se lähti rullaan..5 vuotiaana otti ensimmäisen kerran jo lisääkin ja nyt herra on eskarilainen pitkä ja laiha mutta kehutaan kuinka hyvä syömään tuo on eikä sitä millään usko sillä se ensimmäiset 6kk oli ihan hirvittävät

eli kyllä toivottavasti teilläkin alkaa pikkuhiljalleen mä olin jo ihan varma että oma poika nääntyy nälkään kun rohkaistuu päiväkoti on kuitenkin iso juttu ja 3 vuotias vielä pieni.

Yhteistyössä