Päiväkodin aloitus, oletteko tutustuneet yhdessä päiväkotiin ennen sen varsinaista aloittamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietityttää

Vieras
Lapsilla alkaa päiväkotiarki kohta puoleen, nyt sitten mietin sitä, että pitäisikö sitä käydä ekan kerran yhdessä tutustumassa päiväkotiin, elikkä onko liian raakaa vaan viedä ekan kerran lapset hoitoon kylmiltään.
Itse nimittäin aloitan työt aiemmin ja oikeastaan juurikaan aikaa ei ole tutustua, ehkä minä yhden päivän voisin saada sumplittua vapaaksi, että käytäisiin tutustumassa.

Ja toisena kysymyksenä kysyn, että mitä kaikkea sitä pitää nyt hankkia lapsille päiväkotia varten.

Meillä poika aloittamassa elokuussa päiväkodissa, ja mies pitää sen aloitusviikon lomaa, eli se koko viikko on varattu tutustumiseen. Olen myös suunnitellut, että jo edeltävällä viikolla kävisin itse pojan kanssa tutustumassa. :)

me käytiin muutamaan otteesseen sillai että oltiin reilu tunti paikalla. ne päiväkodissa vielä suositteli että molemmat vanhemmat kävisi lapsen kanssa tutustumassa, koska lapsen on hyvä tietää että molemmat vanhemmat tietää missä hän päivänsä viettää

joka päivä viikon ajan käytte tutustumassa. Istutte parhaaseen aikaa ainakin kolme tuntia. Jututatte jatkuvasti hoitijia. Kyselette mitä hiukankin mieleen tulee.
Niin voitte turvallisesti jättää ainokaisenne hoitoon.
Ottakaa mummutkin mukaan ainakin parina päivänä.
Jotta he osaavat jutella lapsenne kanssa päiväkodista nähtyään sen toiminnan.

Voihan siellä käydä jo ennenkuin hoito alkaa, jos silloin olet jo töissä.. Siis vaikka vikkoa ennen?

Minä siis aloitan työt jo maanantaina ja lapset ovat tän pari viikkoa vanhempieni hoidossa ja ne ei kyllä lasten kanssa päiväkotiin mene tutustumaan, että minun on se tehtävä. Minä varmaan pyydän tuon yhden aamupäivän vapaaksi töistä, että voitaisiin käydä siellä tutustumassa. Että osataan sitten ekana hoitopäivänä mennä oikeaan paikkaan :)

Yhteistyössä