päiväkodin aloitus

14.11.2009
226
0
16
Meillä lapset (2v ja 3v) aloittavat ens kuussa päiväkodin ja ensimmäisiä lapsiamme kun ovat niin päiväkoti on meille vanhemmillekkin uusi juttu.

Mitä kaikkea mun pitäisi hankkia ennen päiväkodin aloitusta?

Juomapullon pyysivät tuomaan lapsille ja pienemmälle teippivaippoja, mutta mitä muuta siellä olisi hyvä olla?

Varavaatetta tarpeen mukaan, sadevaatteet ja kumisaappaat nyt ainakin. Joissakin päiväkodeissa käytetään sisätossuja/jarrusukkia.
Ja ainakin meidän päiväkodissa pitää olla ulkohousut erikseen (esim. helleilmoilla sisäshortsit ja ulkoshortsit)

Aloita vaatteiden nimeäminen ajoissa. On harvinaisen kettumaista hommaa, varsinkin jos haluaa säilyttää jälleenmyyntiarvon.
Sisätossujen lisäksi kunnolliset ulkoiluvaatteet. Meidän tytöllä on kahdet kuravaatteet, koska en jaksa raahata niitä edestakaisin pk:n ja kodin väliä.

Kumisaappaat, sadetakki, kurahaalarit (päiväkodissa ulkoillaan sadepäivinäkin)

Lippis/myssy (päiväkodissa lapset pitävät aina lakin päässä, ettei tule esim. auringonpistosta)

[QUOTE="vieras";24130598]eikö housuvaipat muka käy?[/QUOTE]

Pyysivät teippivaippoja. Oon yhen paketin vahingossa ostanut alkukesästä ja sen säästänyt päiväkotia varten ku mulla ei itellä riitä hermot siihen tappeluun teippivaipan kanssa. Katotaan mitä ne siellä tykkää, sanoin kyllä että on aika vilkas ja hankala teippivaippojen pukemisessa, mut silti mielummin kuulemma niitä.

[QUOTE="vieras";24130628]Teippivaipat helpompi vaihtaa. Ei tarvitse pöksyjä riisua kokonaan vaipanvaihdon takia.[/QUOTE]

Ja ne vie roskiksessa vähemmän tilaa + saa tiiviimpään paketiin kietaistua helposti.

Aloita vaatteiden nimeäminen ajoissa. On harvinaisen kettumaista hommaa, varsinkin jos haluaa säilyttää jälleenmyyntiarvon.
Sisätossujen lisäksi kunnolliset ulkoiluvaatteet. Meidän tytöllä on kahdet kuravaatteet, koska en jaksa raahata niitä edestakaisin pk:n ja kodin väliä.

Tätä mäki ajattelin että kahet kuravaatteet mut sit mulle tuttava sanoi että ei niitä siellä lokerossa saa säilyttää. En kyllä jaksais joka päivä miettii mitä piti olla mukana, olis helpompi että ne on siellä ja tulee tarvittaessa kotiin pesuun. Sano kyllä että viikon voi olla siellä mut viikonlopuiks lokerot tyhjiks. Siis tuttavan kertomaa, ei lasten päiväkodin henkilö.

[QUOTE="vieras";24130598]eikö housuvaipat muka käy?[/QUOTE]

Jos he kerran teippivaippoja pyytävät, niin ei käy. Ei heillä ole aikaa joka vaatetta riisua kun vaippaa vaihtavat.

[QUOTE="vieras";24130720]Jos he kerran teippivaippoja pyytävät, niin ei käy. Ei heillä ole aikaa joka vaatetta riisua kun vaippaa vaihtavat.[/QUOTE]

Sano kyllä että he eivät voi vaatia teippivaippoja, se on vain toivomus.

Kyllä meilläkin on kahdet kurakamppeet ja saappaat, joista toiset on aina päiväkodissa. Samoin talvella on villahaalari, varahanskat ja villasukat aina päiväkodin lokerossa

Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti84;24130693:
Tätä mäki ajattelin että kahet kuravaatteet mut sit mulle tuttava sanoi että ei niitä siellä lokerossa saa säilyttää. En kyllä jaksais joka päivä miettii mitä piti olla mukana, olis helpompi että ne on siellä ja tulee tarvittaessa kotiin pesuun. Sano kyllä että viikon voi olla siellä mut viikonlopuiks lokerot tyhjiks. Siis tuttavan kertomaa, ei lasten päiväkodin henkilö.

Meidän pk:ssa on eteisessä naulakko ja kenkäteline. Kuravaatteita ei viedä koskaan lokeroihin vaan ne voi roikkua nimetyissä henkareissa koko vuoden

[QUOTE="hei";24130736]Kyllä meilläkin on kahdet kurakamppeet ja saappaat, joista toiset on aina päiväkodissa. Samoin talvella on villahaalari, varahanskat ja villasukat aina päiväkodin lokerossa[/QUOTE]

No näin mäki taidan tehdä, helpompihan se näin ku joka aamu pakata kaikki varmuuden vuoksi mukaan.

No miten joku voi olla niin daiju, ettei vie teippivaippoja jos kerran pyydetään? :O
Ja sille, joka epäili, ettei pk:n hoitajat pysty sun lapselle teippivaippaa laittamaan...veikkaisin, että ne pk:n tädit on vaihtaneet aika paljon enemmän vaippoja kuin sinä, ja luultavasti vielä vilkkaammillekin tapauksille. :D :D

No miten joku voi olla niin daiju, ettei vie teippivaippoja jos kerran pyydetään? :O
Ja sille, joka epäili, ettei pk:n hoitajat pysty sun lapselle teippivaippaa laittamaan...veikkaisin, että ne pk:n tädit on vaihtaneet aika paljon enemmän vaippoja kuin sinä, ja luultavasti vielä vilkkaammillekin tapauksille. :D :D

Kyllä mä vien ihan mitä vaan pyydetään, mut en ala kyllä ite tappelee niitä kun ei lapsi tykkää niistä, inhoaa yli kaiken sitä että joutuu selälleen vaipainvaihtoa varten. Luulisin että pottailut on helpompi housuvaippojen kanssa. Varmasti ovat vaihtaneet niitä vaippoja, mut ei se varmasti ole meijän lapsen kohdalla sen nopeampaa kuin housuvaipan laitto.

Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti84;24130812:
Kyllä mä vien ihan mitä vaan pyydetään, mut en ala kyllä ite tappelee niitä kun ei lapsi tykkää niistä, inhoaa yli kaiken sitä että joutuu selälleen vaipainvaihtoa varten. Luulisin että pottailut on helpompi housuvaippojen kanssa. Varmasti ovat vaihtaneet niitä vaippoja, mut ei se varmasti ole meijän lapsen kohdalla sen nopeampaa kuin housuvaipan laitto.

Miksi ne vaipat pitäisi selällään vaihtaa? Minun työpaikoillani ainakin kaikille seisomaan kykeneville lapsille on laitettu teippivaipat niin, että lapsi on joko sylissä tai seisovilteen.

[QUOTE="Emme";24131392]Miksi ne vaipat pitäisi selällään vaihtaa? Minun työpaikoillani ainakin kaikille seisomaan kykeneville lapsille on laitettu teippivaipat niin, että lapsi on joko sylissä tai seisovilteen.[/QUOTE]

Samoin meillä!

*vaatteiden nimeäminen kaiken A ja O.

*jos lapsi opettelee kuivaksi, niin paljon pikkuhousuja / kalsareita ja vaihtohousuja.
muussa tapauksessa riittää muutamat vaihtovaatteet.

*kesäisinkin on useassa paikassa ulko- ja sisävaatteet ettei hiekka yms kulkeudu sisälle, eli kahdet shortsit jne.

*aurinkorasva kassiin jos hellekeliä.

*vaippoja (teippivaipat tosiaan helpoimpia, mut ei ne housuvaipatkaan ongelma ole :) )

*sadevaatteet ja kumisaappaat

*VAATTEIDEN NIMIKOINTI

*jos lapsi syö tuttia, niin olisi kiva olla yksi tutti päikyssä aina varalla.

*unikaverin saa useimmissa paikoissa ottaa mukaan, mutta lelupäivät ilmoitetaan yleensä erikseen.

*paljon reipasta mieltä ja tsemppiä alkavalle hoitouralle, yleensä se on vanhemmalle vaikeampaa kun lapselle.... ;)