Päiväkodin kevätretki vain yli 3 vuotiaille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilinäiti

Aktiivinen jäsen
28.01.2006
9 137
3
38
Eli toukokuun lopulla on päiväkodin kevätretki mutta vain yli 3 vuotiaat pääsevät mukaan.

Viime keväänä pääsivät kaikki. Mun poika oli pienin 1v8kk.
Hyvin oli kaikki mennyt, käveli muiden joukossa eikä ollu rattaitakaan tarvittu.

Jotenkin ärsyttää, tulee taas fiilis et miks maksaa täysmaksu tuostakin hoidosta kun retkikään ei oo kaikille :/

Alle 3 vuotiaita on tällä hetkellä päiväkodissa muutama. Täytyy vielä kysyä et onko päiväkotiin jääville jotain muuta kivaa tiedossa vai normaali päivä.

Meillä on ollut jotain tilaisuuksia, johon ei ole otettu alle 3-v muksuja, esim sirkusretki. Minusta se oli silloin ihan ok, koska meidän muksu ei olisi sitä oikein ymmärtänyt. Mutta muuten kaikkeen on päässyt mukaan alle 2v:nä, mm hiihtämään. Ja näin sen pitää olla, kaikki mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja JenniK:
Meillä on ollut jotain tilaisuuksia, johon ei ole otettu alle 3-v muksuja, esim sirkusretki. Minusta se oli silloin ihan ok, koska meidän muksu ei olisi sitä oikein ymmärtänyt. Mutta muuten kaikkeen on päässyt mukaan alle 2v:nä, mm hiihtämään. Ja näin sen pitää olla, kaikki mukaan!

Hävis nikki kun vastasin tuohon et mihin menevät.

Onko teillä päiväkotiin jääneille lapsille ollut sitten jotain muuta kivaa?
Kyl mä nyt haluaisin että ois jotain vastaavaa. Retki sitten vaikka päiväkodin lähellä olevaan metsään tai jotain. Lapsia jää päiväkotiin kourallinen eli n.5

Onkohan päiväkodissa sitten henkilöstöpula.Toki helpompi on jäädä kourallisen kanssa päiväkodille kuin jos vain yksi täti vastaisi retkellä tästä kourallisesta tenavia.
Miusta kuullostas ihan kivalta se retki pienimpien kanssa sinne lähimetsään jos eivät lapsukaiset muualle pääse :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Jos retkipaikka on tänä vuonna semmonen, että pienten "hankala" olla siellä..?

Menevät samaan paikkaan kuin viime vuonna.

No jospa ovat viime vuonna huomanneet, ettei alle kolme vuotiaille sopiva retkipaikka?

Ja ei alle kolme vuotias nyt noista retkistä niin ymmärrä/välitä?

Höh :| . Ikäsyrjintää |O

Kyllä meidän 2 v jo nauttii suunnattomasti siitä, että pääsee metsään kävelylle ja piknikille. Mun käsittääkseni meidän lasten pk menee kokonaisuudessaan kevätretkelle Sauvon Ahtelaan, tilausbussilla kuten viime vuonna, ja mukana on myös vauvat eli alle vuoden ikäiset. Viime vuonna siellä ainakin oli mukana myös taaperoiden ryhmä.

Tuskin alle 3v kokee jäävänsä ihan ulkopuoliseksi, vaikka retkelle ei pääsekkään.
Päiväkoti on nyt vain tehnyt eri ratkaisun kun viime vuonna. Liekö syynä henkilökunnan määrä vai lasten ikäjakauma, tai vaikka vilkkaampia lapsia kun viime vuonna.

Älä tee tästä isompaa ongelmaa. Ihan oikeasti se ei ole sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:

Kyl mä nyt haluaisin että ois jotain vastaavaa. Retki sitten vaikka päiväkodin lähellä olevaan metsään tai jotain. Lapsia jää päiväkotiin kourallinen eli n.5

Minä luulen, että tilalla on ollut ihan tavallista leikkimistä. Päiväkodissa on aika paljon puuhaa ja erityisjuttuja, joten sen missaaminen ei tuntune missään. Vaikka kyllä ne pienetkin arvostavat retkiä. Eniten taisi päiväkotiin jääminen tuntua melkein kolmevuotiailla, kun kaverit lähtivät retkelle.

Metsäretkelle on kyllä kaikki menneet, jopa meitin mies vaikka oli 1v4kk silloin. Kuvista päätellen, oli tomerasti tutkinut ympäristöään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Kyllä meidän 2 v jo nauttii suunnattomasti siitä, että pääsee metsään kävelylle ja piknikille. Mun käsittääkseni meidän lasten pk menee kokonaisuudessaan kevätretkelle Sauvon Ahtelaan, tilausbussilla kuten viime vuonna, ja mukana on myös vauvat eli alle vuoden ikäiset. Viime vuonna siellä ainakin oli mukana myös taaperoiden ryhmä.

Sama paikka. Viime vuonnakin oli kaikki mennyt hienosti. Kyl meidän 2v7kk ymmärtää paljonkin retkien yms. päälle.
Viime vuonnakin oli tykännyt.
Ikäsyrjintää sanon minä kans. Ongelmaa en tästä tee mutta vaadin kyllä päikkyyn jäävillekin jotain vastaavaa. Mä vähän luulen et meitä on muitakin vanhempia kun nyt pikkasen sapettaa.

Myyvät meinaan kesäkukkia ennen retkeä, rahat menee lasten retkiin yms. Mä en sit osta ainuttakaan kukkaa jos ei pienille järjestetä mitään vastaavaa toimintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Sama paikka. Viime vuonnakin oli kaikki mennyt hienosti. Kyl meidän 2v7kk ymmärtää paljonkin retkien yms. päälle.
Viime vuonnakin oli tykännyt.
Ikäsyrjintää sanon minä kans. Ongelmaa en tästä tee mutta vaadin kyllä päikkyyn jäävillekin jotain vastaavaa. Mä vähän luulen et meitä on muitakin vanhempia kun nyt pikkasen sapettaa.

Myyvät meinaan kesäkukkia ennen retkeä, rahat menee lasten retkiin yms. Mä en sit osta ainuttakaan kukkaa jos ei pienille järjestetä mitään vastaavaa toimintaa.

No jo on kummaa toimintaa jos Ahtelaan ei voi 2 v 7 kk ikäistä päästää! :(

Minä luulen, että tilalla on ollut ihan tavallista leikkimistä. Päiväkodissa on aika paljon puuhaa ja erityisjuttuja, joten sen missaaminen ei tuntune missään. Vaikka kyllä ne pienetkin arvostavat retkiä. Eniten taisi päiväkotiin jääminen tuntua melkein kolmevuotiailla, kun kaverit lähtivät retkelle.

Metsäretkelle on kyllä kaikki menneet, jopa meitin mies vaikka oli 1v4kk silloin. Kuvista päätellen, oli tomerasti tutkinut ympäristöään ;)

Meil poika 2v7kk ja oikeesti kyl ymmärtää jos ei pääse mukaan kun näkee et bussi kaartaa päiväkodin pihaan ja kaikki muut paitsi nuo muutamat ei pääse mukaan.

Kyllä meidän 2v6kk tajuaa jo sen verran et paha mieli tulis. Muutenkin on juttuja mihin ei pääse ja isosisko pääsee, niin kyllä sillä aina vääntyy suupielet hieman alaspäin. =(

No niin, asia selvitetty.
Alle 3 vuotiaat eivät saa olla bussissa ilman turvavöitä ja turvaistuimia. Lapsi ei saa istua myöskään hoitajan sylissä. Noin sanottiin päiväkodissa.
Päiväkotiin jääville lapsille järjestetään jotain muuta. Retki kävellen jonnekin tai lina-autolla seikkailupuistoon (lapset rattaissa), hyvää syötävää, jäätelöä.

Alkuperäinen kirjoittaja uk:
Eli varsin hyvä syy! Ei auta siis olla näreisssään.

Kelpasi. Hoitaja sanoi et hyvä kun kysyin ja kevättiedotteeseen oli ehkä hieman jäänyt epäselväksi syy. Kertovat nyt sitten muillekin että miksi alle 3 veet jäävät päiväkotiin ja tekevät retken lähiseudulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Jos retkipaikka on tänä vuonna semmonen, että pienten "hankala" olla siellä..?

Menevät samaan paikkaan kuin viime vuonna.

No jospa ovat viime vuonna huomanneet, ettei alle kolme vuotiaille sopiva retkipaikka?

Ja ei alle kolme vuotias nyt noista retkistä niin ymmärrä/välitä?

Älä puhu kukkua, ihan varmasti ymmärtää.

Yhteistyössä