Päiväkodin vanhempainilta, millanen se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tänään olis tosiaan päiväkodissa vanhempainilta, kestää 1½h...aika pitkä.

Mistä siä yleensä puhutaan ja onko sinne "pakko" mennä? Ootteko muut menny yleensä?

Siellä ei kuitenkaan ilmeisesti pääse henk. kohtasesti puhumaan oman lapsen sopeutumisesta omaan ryhmäänsä (poika vasta aloitti päiväkodissa ja mua kovasti kiinnostais, et miten siellä on menny).

Mut en halua kysellä muiden kuullen.

Kerran kävin ja se riitti. Ihan yleistä siellä puhuttiin. Miten pukeudutaan mihinkin säähä, miten ruokailut hoidetaan, nukkumiset, eskarilaisten toiminnat.
Ja perustettiin vanhempainyhdistys halukkaista.
Ja siellä vanhempain illassa ei ollenkaan puhuttu kenestäkään yksittäisestä lapsesta. Esimerkkejä opet/hoitajat saattoi kertoa mutta kenekään lapsen nimeä ei mainittu.
Ja kukaan ei voinut siinä kysyä omasta lapsestaan koska he eivät ois saanu mitään siinä kaikkien eessä kertoa.

Henk.koht. jutusteluun sai sitten varata aikaa milloin itselleen sopi parhaiten.

kannattaa mennä ilmasen kahvin takia. pullaakin voi säkällä saada :xmas:

ja musta on ollut kiva nähdä vähän muidenkin lasten vanhempia että millaisia ovat.
mie oon vissii kyylä.

No kyllä minä haluan mennä sinne, kuulemaan mitä kaikkea lapset tekevät tänä "lukukautena". Teemoja ja muutoksia toimintoihin. Eihän se kauaa kestä ja mä en edes juo kahvia.

Lisäksi on kiva nähdä muiden vanhempien naamat ja kuulla nimet, muutenkin kuin lapsen raportoimana. Voi vaikka joutua joskus heille puhumaankin, kun lapsi pitää ekoja kaverisynttäreitä...

Viime vuonna oli aika pulinaa, kun muut vanhemmat juorusivat keskenään ja me miehen kanssa olitiin uusia seinäkukkasia ;)

Meillä on ollut lähinnä tulevien tapahtumien läpikäyntiä ja vanhempien tutustumista toisiinsa. Ollaan keskusteltu lapsista ja mitä halutaan päiväkodilta millaista ohjelmaa ym. Lopuksi kahvittelua ja yleistä keskustelua hoitajíen ja muiden vanhempien kanssa lapsista. Samalla voi myös lukea hoitajan kerran kuussa kirjoittaman kirjeen lapsen hoitopäivistä tämän omasta kansiosta. Olen ollut pari kertaa ja mies muutaman.

Yleensä se menee niin että sinne vanhempain iltaan ei mene ne joitten sinne oikeesti pitäs mennä. Ei kaikille oo selvää miten muksut puetaan tai saako sitä kipeenä mennä sinne hoitoon. Kannattaa ihmeessä mennä, samalla saa tietoa päiväkodista etenkii jos lapsenne on siellä vasta alottanut

Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodissa töissä:
Yleensä se menee niin että sinne vanhempain iltaan ei mene ne joitten sinne oikeesti pitäs mennä. Ei kaikille oo selvää miten muksut puetaan tai saako sitä kipeenä mennä sinne hoitoon. Kannattaa ihmeessä mennä, samalla saa tietoa päiväkodista etenkii jos lapsenne on siellä vasta alottanut

Samat asiat on paperilla.Meillä on 3 lasta,joten tiedän ainakin itse miten lapset puetaan.Meillä on tänäkin syksynä 3 vanhempainiltaa,niin ei tod. jaksa kiinnostaa samat jorinat.

Aika puuduttavia tilaisuuksiahan ne saattaa olla..samat jutut vuodesta toiseen, mut kai niissä on pakko käydä...ainakin sen verran, et lapselle välittyy sellanen fiilis et sen jutut on tärkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodissa töissä:

Samat asiat on paperilla.Meillä on 3 lasta,joten tiedän ainakin itse miten lapset puetaan.Meillä on tänäkin syksynä 3 vanhempainiltaa,niin ei tod. jaksa kiinnostaa samat jorinat.

Mutta kun edelleenkään kaikilla ei ole sitä tietoa siitä pukemisesta, valitettavan paljon näkee epäasiallista pukeutumista, ei pukeuduta sään mukaan ja sitten me arvotaan mitäs tehdään kun ei ole sopivia varusteita mukana.

Osaan kyllä pukea lapseni asianmukaisiin vaatteisiin, lisäksi saadaan päiväkodista joka viikko erillinen tiedote siitä, mitä sillä viikolla on ohjelmassa.

Mietin vain, että onko noloa jättää menemättä? Yhtään ei huvittais ja jaksais....on tekemistä ja hommaa täällä kotonakin ihan tarpeeks, ei olis aikaa mennä sinne 1½ tunniksi istumaan ja kuuntelemaan jonnenjoutavaa jorinaa päivänselvistä asioista tai ainakin mulle ne on päivänselviä...pukeutumiset ym.

Mun mielestä ne on kivoja :)
Siellä tutustuu hieman muidenkin lasten vanhempiin, ja itsestäänselvyyksien (kurahousut täytyy olla, vaatteet nimikoitu...) lisäksi sovitaan mm. yhteiset pelisäännöt synttäritarjoiluiden ja sen sellaisten suhteen.
Ja pojan vanhempainillassa askarrellaan :D. Viimeeksi väsättiin talo jossa on perheenjäsenten kuvat, ja naperot voi ikävän iskiessä sitten katsella siitä äidin, iskän ja sisarusten kuvia. Tällä kertaa tehdään kuulemma lapselle kuvakirja hänelle tärkeistä ihmisistä, paikoista ja esineistä.
Eikä mulla ole niin kiire, ettenkö voisi uhrata kerran vuodessa puoltatoista tuntia.

Yhteistyössä