Päiväkodissa annetaan tutti lapselle, vaikka ollaan sovittu vain unitutista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ursula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ursula

Vieras
Siis päivälläkin tutti on ilmeisesti suussa. Ainakin isoveli sanoi, että pikkusiskolla on tutti päivälläkin, vaikka olen ollaan sovittu vain unitutista. Ei ole koskaan halunnut tuttia kuin yöllä/nukahtaessa, mutta päiväkodin aloittamisen jälkeen alkanut itkemään tutin perään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ursula:
Siis päivälläkin tutti on ilmeisesti suussa. Ainakin isoveli sanoi, että pikkusiskolla on tutti päivälläkin, vaikka olen ollaan sovittu vain unitutista. Ei ole koskaan halunnut tuttia kuin yöllä/nukahtaessa, mutta päiväkodin aloittamisen jälkeen alkanut itkemään tutin perään.

No mut jos meinaa et päiväunilla?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPorsas:

No mut jos meinaa et päiväunilla?

Niin, en tiedä kun isovelikin on vielä alle 3v. että ei varmaan tiedä itsekään käyttääkö sisko tuttia uniaikana vai koko ajan? mutta mietityttää vaan, kun tytöstä on tullut niin tuttiriippuvainen. Muutenkin yritetään päästä tutista kokonaan eroon niin vaikeaa se on jos päiväkodissa annetaan päivälläkin tuttia, mitä ei ole koskaan tarvinnut, siis päivätuttia. Lapsi on tosi kovaääninen sille päälle sattuessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no nii:
varmaan ei muuten käyttäydy siellä hyvin. se tuo turvaa. ja kivempi se on hoitaa kun kersa on hiljaa..

1,5v käyttäytymisestä nyt on kysymys. Miten tuon ikäinen "käyttäytyy" sen voi jokainen päätellä.

saanko kysyä missäpäin päiväkoti`
meiiläkin oli semmonen homma just tuon ikäselle tyrkytettiin ja annettiin kokoajan tutti. no onneksi sitten päästiin kesälomalla siitä eroon. sama homma oli vaipan kanssa, eivät millään olisi alkaneet käyttään potalla. vaikka lupasin pestä vaatteita vaikka koko ajan. kotona ilman vaippaa ja siellä vaipalla. lapsi oli itekkin ihan ymmällään koko touhusta. sitten piti oikein koveta.

Alkuperäinen kirjoittaja no nii:
varmaan ei muuten käyttäydy siellä hyvin. se tuo turvaa. ja kivempi se on hoitaa kun kersa on hiljaa..

1,5v käyttäytymisestä nyt on kysymys. Miten tuon ikäinen "käyttäytyy" sen voi jokainen päätellä.

niipä! sen ik'isen paikka olis pph tai koti. ajattele sitä pienten ryhmää, onhan se kiva kuunnella kun ei hetkeäkään ole kaikki hiljaa, ja aina kun yks alkaa tulee myötätunto itkut muilta. kyllä minua hoitajana säälittää nää pienet. suoraan sanottuna se tutti on järkky keksintö, mutta kun näkee miten se "lohduttaa" pientä, niin mieluumin sen antaa kun kuuntelee ikävää ja harmia koko päivän.

Yhteistyössä