Päiväkodissa ei ulkoilla juuri koskaan!! Voinko valittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskaltaisinko valittaa? Meidän päiväkodissa lapset ei ulkoile juuri koskaan! Syksyllä olivat ulkona hyvin melkein joka päivä, mutta kun tuli kurakelit ja pakkanen niin mun poika on ollut ulkona TOSI vähän. Hänellä on 12 hoitopäivää/kk ja ulkoilua on ollut noissa päivissä ehkä 3 krt :( Ymmärrän jos on välillä vaikeeta mennä ulos ja huono ilma, mut ei koko ajan voi sillai olla. On vaan niin kurjaa, kun ei sitä oikein pimeessäkään viiti sit viiden jälkeen ulkoilla enää, päivällä aurinkoiseen aikaan se ois musta suotavaa. Oonko nipo jos puhun asiasta pk:ssa? Vai joudunkohan mä silmätikuksi, leimataanko mut valittajaksi?

Voit mainita asiasta! Meillä lapset ukoileen 2 kertaa päiväss, jos ei ole -15 ->. 5-vuotias oli ulkoillut eilenkin. Pakkasta -20.

Lapset voi paremmin ja aikuisetkin, jos pääsevät ulos välillä! VAstuutonta olla sisällä, jos sää sallii ulkoilun!

Mielenkiinnolla seurasin joskus ketjua jossa pph ei ulkoillut lasten kanssa ja täällä sitten äiti teilattiin täysin kun kehtasi asiasta valittaa, muistaakseni kommentit olivat luokkaa "voit itse ulkoilla illat lapsesi kanssa" :stick: Jäi mieleen, meillä kun oli aika lailla sama tilanne. Ja kas kun mun mielestä se on yksinkertaisesti osa niiden työtä. Valittaisin varmaan myös jos kehtaisin :D

Meidän lasten päiväkodissa ei ole ulkoiltu nyt kovien pakkasten aikaan kuin parina lauhempana päivänä (pakkasta alle 10). Siellä on viisi hoitajaa ja muistaakseni 28 pientä (max 3v). Kertoivat että lauman pukemiseen menee tunti ja pienimmät tarkenee pihalla max. puoli tuntia kun eivät juuri liiku ja ovat tönkköjä vaatemäärästä. Sitten taas noin tunti riisumista. Itse en pidä mitenkään järkevänä käyttää tuntitolkulla aikaa pienen piipahduksen takia, kun senkin ajan voi käyttää leikkimiseen. Sadekelillä ulkoilevat kyllä.

Oma äitini on pph ja hän on kyllä ulkoillut lasten kanssa -20 pakkasissakin. Mutta hänellä ei ole nyt pieniä lapsia, joten pukeminen on nopeampaa ja lapset ei heti jäädy ulkona kun liikkuvatkin.

Mielenkiinnolla seurasin joskus ketjua jossa pph ei ulkoillut lasten kanssa ja täällä sitten äiti teilattiin täysin kun kehtasi asiasta valittaa, muistaakseni kommentit olivat luokkaa "voit itse ulkoilla illat lapsesi kanssa" :stick: Jäi mieleen, meillä kun oli aika lailla sama tilanne. Ja kas kun mun mielestä se on yksinkertaisesti osa niiden työtä. Valittaisin varmaan myös jos kehtaisin :D

Mä muuten muistan tuon saman ketjun! Siinä haukuttiin vanhemmat laiskoiksi kun eivät töiden jälkeen viiti ulkoilla lastensa kanssa jne... Mutta tosiaankin kun ihmiset pitää lapsiaan hoidossa siksi että eivät ehdi heitä kotona hoitaa, niin olis se musta kiva että lapset pääsis ulkoilemaan noina hoitopäivinäkin päivänvalon aikaan, ja vielä toisten lasten kanssa! Niillähän on aidatut pihat ja kaikki vempeleet, ei luulis sen olevan niin kamalan vaikeeta sen ulkoilun tarhassa :(

Tiedän yhden yksityisen pph:n joka ei ulkoile kuin vasta lasten päiväunien jälkeen. Sen hän ilmoittaa heti kun uusi hoidokki vanhempineen on tulossa hoitosopimusta tekemään joten tässä tapauksessa se on vanhempien valinta. Päiväkoti ei voi menetellä näin.

Niin ja kyllä vanhemmat tosiaan on laiskoja jos eivät illalla enää lapsen kanssa ulkoile.

Oman lapsen päiväkodissa ulkoillaan onneksi joka päivä mutta ikävä kyllä mulla on sellaisia työkavereita että tuntuu ettei milloinkaan ole hyvä ulkoilukeli :( Itse menen ulos lasten kanssa aina silloin kun se on järkevää pieni sade tai pakkanen ei ole este.
Sano asiasta ja esitä toiveesi ulkoilun lisäämisestä.

[QUOTE="mama";25630625]Tiedän yhden yksityisen pph:n joka ei ulkoile kuin vasta lasten päiväunien jälkeen. Sen hän ilmoittaa heti kun uusi hoidokki vanhempineen on tulossa hoitosopimusta tekemään joten tässä tapauksessa se on vanhempien valinta. Päiväkoti ei voi menetellä näin.[/QUOTE]

Meillä ei ollut silloin aikoinaan kyse yksityisestä.

Vai että laiskoja oikein :D No eikös se pph:kin ole silloin laiska kun ei viitsi lapsia roudata ulos?
Meillä isompi takuulla nauttii enemmän niiden hoitokavereiden kanssa puuhastelusta kuin vain meidän kanssa ulkoilusta. Kavereita nyt tietty on naapurustossa, mutta voitko kuvitella, harvoin ulkoilevat tyyliin kuuden jälkeen illalla :O Varmaan niin patalaiskaa sakkia ettei o tosikaan :D

Yhteistyössä