päiväkodissa kiellettiin kaneli puurossa :D :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilkeä ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilkeä ihminen

Vieras
Suomessa taitaa mennä to-del-la hyvin, kun tällaisista asioista pitää alkaa huolehtia:http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Kaneli+vaihtui+hilloon+Palttinan+päiväkodissa+Espoossa/1135249740260 (jos linkki ei toimi niin eiköhän löydy muutenkin)

Käsi ylös, montako maksamyrkky kanelin keltaiseksi värjäämää ihmistä olette tavanneet elämänne aikana?

Kohta varmasti joku virasto suosittelee sitä kävelykypärää pakolliseksi KAIKILLE kun elämä on niin käyheen vaarallista.

(menee hetkeksi miettimään suomalaisen yhteiskunnan mielettömyyttä)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Täh? Me syödään kanelia päivittäin viilin kanssa. Onko kaneli joku myrkky?

on siinä vaiheessa kun laitat sitä kolme lusikallista aamupuuroon, syöt kahvilla viisi kanelipullaa, ripottelet sitä kanelia kahvin sekaan ja napostelet illalla sohvalla kanelikeksejä paketillisen jonka jälkeen syöt pari viiliä joissa on puoli desiä kanelia seassa ja jatkat edelläkuvailtua toimintaa joka ikinen päivä viidenkymmenen vuoden ajan :snotty:

Reilun kaupan kanelissa ei oo kumariinia kun on jotain eri kanelilajia. Ceylon-kaneli tai joku tommonen sisältää kumariinia. Meillä kotona käytetään tooosi harvoin kanelia.

Kyllä minä kieltäisin jo korvapuustien myymisen alle 18-vuotiaille tai ainakin varustaisin isolla varoitustarralla pullapussin.

Niin, montakos ootte nähneet kanelin viattomia uhreja, kuuluu kysymys...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Reilun kaupan kanelissa ei oo kumariinia kun on jotain eri kanelilajia. Ceylon-kaneli tai joku tommonen sisältää kumariinia. Meillä kotona käytetään tooosi harvoin kanelia.

Mut se maistuu eriltä!
:( Mä ostin sitä, sen reiluuden takia ja ei se vaan maistu samalta. Vaiks sen pit iola sitä "alkuperäistä" kanelia.
JOo, meillä saa lapset edelleen mannapuuron päälle sokeria ja kanelia ja lauantaina leivotaan korvapuusteja. :p

... itse asiassa tarkemmin ajatellen taitaa olla parasta kieltää ruoan syöminen kokonaan. Kyllä sieltä puhtaimmastakin suomalaisesta reiluluomuelintarvikkeesta ennemmin tai myöhemmin jotain myrkyllistä löytyy, sanokaa mun sanoneen.

Tästä lähtien meidän piltit saa luvan elää tislatulla vedellä (kaivaa myös kävelykypärät esiin)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
on siinä vaiheessa kun laitat sitä kolme lusikallista aamupuuroon, syöt kahvilla viisi kanelipullaa, ripottelet sitä kanelia kahvin sekaan ja napostelet illalla sohvalla kanelikeksejä paketillisen jonka jälkeen syöt pari viiliä joissa on puoli desiä kanelia seassa ja jatkat edelläkuvailtua toimintaa joka ikinen päivä viidenkymmenen vuoden ajan :snotty:

Paskapuhetta. Jo yksi korvapuusti päivässä tai vaihtoehtoisesti 2 piparia riittää ylittämään 15 kiloisella lapsella päivittäisen kumariiniannoksen. Ja näissä tuotteissa sitä kanelia on huomattavasti vähemmän kuin mitä saadaan purkista ripottelemalla puuron tai viilin päälle. Ei niitä varoituksia huvikseen tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

Paskapuhetta. Jo yksi korvapuusti päivässä tai vaihtoehtoisesti 2 piparia riittää ylittämään 15 kiloisella lapsella päivittäisen kumariiniannoksen. Ja näissä tuotteissa sitä kanelia on huomattavasti vähemmän kuin mitä saadaan purkista ripottelemalla puuron tai viilin päälle. Ei niitä varoituksia huvikseen tehdä.

Näinhän se on. En minäkään haluaisi että lapset saavat kanelia päivittäin puuron seassa. Kotiin olenkin ostanut sitä Reilun kaupan kanelia, joka ei ole myrkyllistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ilkeä ihminen:
... itse asiassa tarkemmin ajatellen taitaa olla parasta kieltää ruoan syöminen kokonaan. Kyllä sieltä puhtaimmastakin suomalaisesta reiluluomuelintarvikkeesta ennemmin tai myöhemmin jotain myrkyllistä löytyy, sanokaa mun sanoneen.

Tästä lähtien meidän piltit saa luvan elää tislatulla vedellä (kaivaa myös kävelykypärät esiin)

JOs joisitte kraanavettä vaan. Tislattu vesi on oikeasti vaarallista.

(tulee osmoosi, se nappaa suolat elimistöstä)

Hauskako luulet olevas...?!

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:

Kohta on synnärillä varoituskyltit: Syntyminen altistaa kuolemalle ja saattaa aiheuttaa sairauksia

Minä OLEN hauska

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:

Kohta on synnärillä varoituskyltit: Syntyminen altistaa kuolemalle ja saattaa aiheuttaa sairauksia

Minä OLEN hauska

Olet. :heart:

En ole ehkä hauska, mutta ylimielinen joka tapauksessa ja sen tunteen saa näitä juttuja lukemalla helposti aikaan. Aina jaksaa huvittaa tämä suomalainen tapa asettaa elämän tarkoitukseksi yllätyksettömyyden minimoiminen hinnalla millä hyvänsä.

Ja edelleen kuulutan niitä kanelin uhreja, kyllä tää on tärkeä kansanterveydellinen kysymys, minne onkaan THL piilottanut kumariinin kellistämät? Pakko heittää vähän bensaa liekkiin, mutta nyt ei kerkeä enempää, koska menen syöttämään vauvalleni pullollisen KRAANAvettä, kun täällä kerran niin neuvottiin tekemään ;D

Yhteistyössä