Mun lapsi on päiväkodissa, jossa on noin kolmasosa lapsista ulkomaailastaustaisia. Edellisessä päiväkodissa oli tapana, että jos kalenterissa lukee metsäretki tai kirjastoon lähtö klo 8.30, silloin lapset olivat 8.30 viimeistään eteisessä lähtöpuuhissa.
Olen vienyt lastani vähän myöhempään hoitoon, sitten retkipäivänä tuon niin että ehtii mukaan. Ihmettelin tuossa yksi aamu, että ai tuolla onkin sisäleikit vielä menossa vaikka kello on jo sen 8.30. Hoitaja vastasi, että joo ne on ulkomaailaisia varten noi kellonajat. Että ne tuo kuitenkin tunnin myöhässä.
Siis :O. Eihän ne ikinä opi, että meillä Suomessa on olemassa aikataulut, jos niitten takia ajoista joustetaan. Eli sinne metsään lähetäänkin tyyliin 9.30 eikä 8.30. Luulis, että oppisivat noudattamaan aikoja, kun pari kertaa saisivat selittää lapselle, että nyt jäi kirjastoreissu sit saamatta kun myöhästyttiin.
Olen vienyt lastani vähän myöhempään hoitoon, sitten retkipäivänä tuon niin että ehtii mukaan. Ihmettelin tuossa yksi aamu, että ai tuolla onkin sisäleikit vielä menossa vaikka kello on jo sen 8.30. Hoitaja vastasi, että joo ne on ulkomaailaisia varten noi kellonajat. Että ne tuo kuitenkin tunnin myöhässä.
Siis :O. Eihän ne ikinä opi, että meillä Suomessa on olemassa aikataulut, jos niitten takia ajoista joustetaan. Eli sinne metsään lähetäänkin tyyliin 9.30 eikä 8.30. Luulis, että oppisivat noudattamaan aikoja, kun pari kertaa saisivat selittää lapselle, että nyt jäi kirjastoreissu sit saamatta kun myöhästyttiin.