Päiväkodissa: "Nää ajat on ulkkareita varten, ne kun tulee aina myöhässä" :O

hyvähän se on ulkkareiden tuota kiireetöntä meininkiään pitää kun ei ei tarvii töissä käydä.

No tässä päiväkodissa on aika paljon esim. intialaisten insinöörien lapsia. En tiedä kuuluuko nekin samaan porukkaan, jotka tulee myöhässä. Kyllä ne äiditkin on niin viimisen päälle jakkupuvuissaan lapsiaan tuomassa, etten usko heidän kuuluvan tähän myöhäestelijäsakkiin. Mutta pointti oli se, etteivät kaikki ulkomaalaiset ole niitä työttömiä pakolaisia...
 
Aika mielenkiintoinen tuo automaattinen oletus että ulkomaalainen on aina myöhässä ja suomalainen aina ajoissa. Paskapuhetta. Suomalaiset ovat ihan yhtä myöhässä, ei se nyt jumalauta kansalaisuudesta ole kiinni! Aika outoa jos vain yks kärpäsen paska maailman väestöstä olisi ajoissa, eihän maailmassa mitään ikinä tapahtuisi niin...
 
Hoitaja vastasi, että joo ne on ulkomaailaisia varten noi kellonajat. Että ne tuo kuitenkin tunnin myöhässä.

:O tässä on se, että hoitaja likipitäen nimeää myöhästelijät. Ootko ihan varma ettei kyseisen hoitajan omilla asenteillaan ulkomaalaistaustaisia kohtaan ole tekemistä asian kanssa, jääköhän sieltä huomaamatta joku ihan suomalainenkin myöhästelijä?

Itse tunnustan olevani melkein aina ja joka paikasta myöhässä tai enintään nipinnapin aikataulussa :ashamed:
 
Mä sanoisin kyllä, että tuo ei ole järkevää. Meillä on paljon ulkomaalaisia myös ja ovat kyllä lähteneet silloin kun on sanottu. Ja jos joku ei ehdi siihen, niin jää päiväkotiin toiseen ryhmään.
 
No myöhässähän se ap:kin on ollut, jos kerran on lapsen tuonut 8.30 tasan ja ihmetellyt tilannetta. Jos läht kerran on 8.30, niin voisi se suomalaisäitikin tajuta, että siellä päiväkodilla pitäisi lapsen olla jo muutamaa minuuttia aiemmin.
 

Yhteistyössä