V
vierailija
Vieras
Olin tänään nelivuotiaan kanssa päiväkodissa ensimmäistä kertaa tutustumassa, ja tein tämän eriskummallisen havainnon. Kun oli uloslähdön aika, lapset kävivät vuorollaan vessassa ja tyttöni oli viimeisenä jonossa. Huomasin jo ettei edellinen lapsi käyttänyt saippuaa, ja kävin katsomassa niin ainoa saippuapurkki oli paperitelineen päällä, ilmeisesti niin että aikuiset sitä annostelevat. Vessassa ei vain ollut ketään hoitajaa antamassa saippuaa...
Toivottavasti sentään ulkoilun jälkeen, ennen ruokailua, käyttävät saippuaa, mutta minusta saippuan pihtaaminen on todella kummallista! Joka vessakäynnin jälkeenhän sitä pitäisi käyttää! Kysyin myös heti tullessamme päiväkotiin että onko tapana saattaa lapsi ensimmäisenä käsienpesulle, eikä kuulemma ole.
Huomenna otan kyllä asian puheeksi, nyt olin jotenkin niin häkeltynyt etten heti kehdannut alkaa valittaa.
Toivottavasti sentään ulkoilun jälkeen, ennen ruokailua, käyttävät saippuaa, mutta minusta saippuan pihtaaminen on todella kummallista! Joka vessakäynnin jälkeenhän sitä pitäisi käyttää! Kysyin myös heti tullessamme päiväkotiin että onko tapana saattaa lapsi ensimmäisenä käsienpesulle, eikä kuulemma ole.
Huomenna otan kyllä asian puheeksi, nyt olin jotenkin niin häkeltynyt etten heti kehdannut alkaa valittaa.