Päiväkodissa tutustumassa ja kukaan ei tullut edes tervehtimään tai kysymään keitä olemme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Nuuh";30115682]Outo aika aloittaa päivähoidossa.
Mä olen käyttänyt tenavia edellisenä perjantaina katsomassa paikkoja ja hyvin ovat sopeutuneet. Ja todellakin olishan siinä jo hevosetkin nauraneet jos sinne olis koko perhe tunkenut katseleen hiekkalaatikkoa. Nyt palaat maanpinnalle ja jatkat elämää.[/QUOTE]

Jotku tarvitsee useemman lyhyen tutustumiskäynnin, toiset on lomalla vielä edellisen viikon. Enkä mä ihmettele yhtään sitä, että jopa se perheen isä on kiinnostunu lastensa hoitopaikasta ja hoitajista ja haluaa etukäteen pikkusen tietää, kelle lapsensa sitte syksyllä aamulla jättää ja mihin tilaan se lapsi pitäis viedä.

[QUOTE="Hömelö";30116558]No on kyllä kieltämättä vähän erikoista minustakin jos kukaan ei noteeraa mitenkään, tai informaatio ei kulje ollenkaan. Mutta mä itse en olis jättäny tutustumista heinäkuuhun ja nimeen omaan siitä syystä, että sillon yleensä paikalla on tosi paljon ihan muita lapsia ja aikuisia kuin niitä, jotka siellä on vakituiseen sitte syksyllä. Me käytiin jo toukokuussa niin lapsi tutustui samalla niihin tuleviin hoitajiinsakin.[/QUOTE]

Joo no nyt ei ollut muita vaihtoehtoja, kun sain vasta tietää töiden alkamisesta ja ne alkaa ennen elokuuta. :/ Mutta vuoden olen jo ollut työttömänä ja töitä etsinyt niin todellakin otin paikan vastaan sillon ku sitä tarjottiin. :)

Joku ehdotti, että olisin ottanut hoitajan kotiin tai mies olisi jäänyt hoitamaan. Mieskin on vasta aloittanut uudessa paikassa, että ei olisi viikon lomaa saanut. Eikä kyllä olisi palkattomaan ollut varaakaan kun tosiaan työttömänä olen ollut niin ei tässä rahassa kieritä. Ja ei ole samasta syystä varaa palkata ketään kotiinkaan.

[QUOTE="åppi";30116505]noup.
Sä olet vain niitä äitejä joilla ei ole tilannetajuu.
sanokoon johtaja mitä vaan mutta heinäkuussa tutustuun päivystävään päiväkotiin?
Sulla tulee oleen vaikeeta kun siel ei kojdella sun perhettä vaikka mangut tyyliin :
mulle heti ja kaikki huomio.
Ihanaa kun oman lapsen päiväkoti on ohi jo.
Päivökoti oli hyvä mutta nämö huomiohakuiset aikuiset lapsineen... Ihana päästä teistä eroon.[/QUOTE]

Jos mä nyt oikein ymmärsin, niin sä et siis ole työntekijä vaan hoidossa olleen lapsen vanhempi? Joko teillä on TODELLA erikoista porukkaa hoitopaikan lasten vanhempina tai sitte sulla on aika heikot hermot itsellä jos noin paljon ottaa pattiin se että joku muu valittaa jostain asiasta jollekulle muulle kuin sulle...

[QUOTE="Hömelö";30116583]Jotku tarvitsee useemman lyhyen tutustumiskäynnin, toiset on lomalla vielä edellisen viikon. Enkä mä ihmettele yhtään sitä, että jopa se perheen isä on kiinnostunu lastensa hoitopaikasta ja hoitajista ja haluaa etukäteen pikkusen tietää, kelle lapsensa sitte syksyllä aamulla jättää ja mihin tilaan se lapsi pitäis viedä.[/QUOTE]

Joo mies on meillä se, joka ryhtyy lapsia päiväkotiin viemään niin tahtoi siksi nimenomaan tulla mukaan. Että tietää mihin vie :D

No mitä sä sitten odotit ihan rehellisesti sanottuna? Teitä tervehdittiin, tultiin kysymään millä asialla liikutte. Selitit asian ja todettiin että olette oikealla asialla joten saitte edelleen olla pihalla. Käsittääkseni tämä meni siis ihan kuten pitikin.

Niin tervehdittiin, siellä pienten puolella. Siitä tulikin hyvä kuva ja niistä työntekijöistä sellainen olo, et sinne voi lapsensa hyvillä mielin tuoda. Isojen puolelta ei kukaan tervehtinyt eikä tuntunut olevan kiinnostunut yhtään miksi siellä liikutaan. Ja nämä oli siis ihan erillään eli isojen puolella ei tiedetty, että oltiin käyty pienten puolella eikä edes sitä oliko siellä joku jo tervehtinyt vai ei.

Niin tervehdittiin, siellä pienten puolella. Siitä tulikin hyvä kuva ja niistä työntekijöistä sellainen olo, et sinne voi lapsensa hyvillä mielin tuoda. Isojen puolelta ei kukaan tervehtinyt eikä tuntunut olevan kiinnostunut yhtään miksi siellä liikutaan. Ja nämä oli siis ihan erillään eli isojen puolella ei tiedetty, että oltiin käyty pienten puolella eikä edes sitä oliko siellä joku jo tervehtinyt vai ei.

Pitikö sinne isojen puolelle kulkea sen pienten puolen kautta? Onko lapsesi siis menossa sinne isojen puolelle?

Ap:n pesuetta tervehdittiin jo pienten puolella. En tiedä millaiset tilajärjestelyt ym kyseisessä pk:ssa on, mutta esim. isompien puolella on ihan hyvin voitu luulla että teidän asianne on jo hoidettu kun tulitte "pienten puolelta"?
Ei se nyt pk:sta paljoa kerro, jos sinne säntää kiireiseen päivystysaikaan. Aina voi myös aikaista oman suunsa ja kertoa millä asialla liikkuu...

Mistä ne keskenään juoruavat hoitajat edes tiesivät onko ap:ta tervehditty pientenpuolella?

Mä en tiedä miten tuolla pihat menee, mutta meidän pk:ssa oletan että jos joku pn mennyt pienten pihan portista sisälle ja hoitanut asiansa siellä niin hän poistuu yleensä siitä samaisesta portista. Jos hän sen sijaan tulee toisesta portista isojen puolelle, olettaisin että hänellä on sinne asiaa. Varsinkin jos jää yhtään palloilemaan siihen pihalle eksyneen näköisenä.

Muutenkin, ainoastaan suomessa tervehtiminen on erityiskohtelua.

AP, mieti millaista on työnteko jos 20-päisen lapsiryhmän jokainen vanhempi vaatii erityiskohtelua juuri sille omalle silmäterälleen (ja itselleen) :whistle:

Oliko ap vaatinu erityiskohtelua itselleen tai lapsilleen? Vähä erikoinen kommentti minusta, kun minusta ap lähinnä toivoi, että joku olis vaivautunu myös isompien puolella edes tervehtimään (en ymmärrä miten "hei" voi olla niin vaikee sanoa joillekin pienen matkan päästä, ei sen välttämättä tarvitse olla mikään kättely ja muodollinen "hyvää päivää, minä olen Perus-Pirkko, tämän päiväkodin sijaistava hoitaja. Ja te olette..?") eikä jättää kokonaan noteeraamatta. Kyllä mä ymmärrän, että sijaisen voi olla vaikee esitellä mitään paikkoja eikä tiedä, onko paikalle pölähtäny aikuinen esimerkiks jonkun jo hoidossa olevan äiti, mutta minusta sitä suuremmalla syyllä olis kohteliasta edes pienesti tervehtiä. Samoin minusta vähän kummallista ettei hoitajia ollu informoitu siitä että joku tulee tutustumaan, mutta se nyt saattaa olla ihan inhimillinen unohdus.

AP, mieti millaista on työnteko jos 20-päisen lapsiryhmän jokainen vanhempi vaatii erityiskohtelua juuri sille omalle silmäterälleen (ja itselleen) :whistle:

Tervehtiminen erityiskohtelua?? :O Teillä on varmaan kamala päiväkoti! En haluaisi siellä koskaan olla töissä saati viedä lapsen sinne. Hirveetä jos olisi sellaisia työkavereita, joiden mielestä ei ole normaalia käydä tervehtimässä pihaan tulevaa vanhempaa tai kysyä millä asialla he liikkuvat ja ohjata tarvittaessa sellaisen ihmisen luo, joka osaa paremmin vastata, jos vanhemmalla on kysymyksiä. Kyllä olis ahdistavaa, tekisin tollasista työkavereista oitis valituksen johtajalle.

Ap:n pesuetta tervehdittiin jo pienten puolella. En tiedä millaiset tilajärjestelyt ym kyseisessä pk:ssa on, mutta esim. isompien puolella on ihan hyvin voitu luulla että teidän asianne on jo hoidettu kun tulitte "pienten puolelta"?
Ei se nyt pk:sta paljoa kerro, jos sinne säntää kiireiseen päivystysaikaan. Aina voi myös aikaista oman suunsa ja kertoa millä asialla liikkuu...

Kyllä silti minusta tervehtiminen on kyseisen putkan henkilökunnan velvollisuus ihan oma-alotteisesti, oli kyse sitte päiväkodista tai kaupasta, eikä toivoa pienessä ryhmässä, että toivottavasti mun ei tartte tehdä tai puhua mitään.

Tervehtiminen erityiskohtelua?? :O Teillä on varmaan kamala päiväkoti! En haluaisi siellä koskaan olla töissä saati viedä lapsen sinne. Hirveetä jos olisi sellaisia työkavereita, joiden mielestä ei ole normaalia käydä tervehtimässä pihaan tulevaa vanhempaa tai kysyä millä asialla he liikkuvat ja ohjata tarvittaessa sellaisen ihmisen luo, joka osaa paremmin vastata, jos vanhemmalla on kysymyksiä. Kyllä olis ahdistavaa, tekisin tollasista työkavereista oitis valituksen johtajalle.

Jos et ymmärtänyt, em. viesti oli liitetty toisen kirjoittajan tekstiin eikä varsinaisesti koskenut sinua :whistle:

Joo no nyt ei ollut muita vaihtoehtoja, kun sain vasta tietää töiden alkamisesta ja ne alkaa ennen elokuuta. :/ Mutta vuoden olen jo ollut työttömänä ja töitä etsinyt niin todellakin otin paikan vastaan sillon ku sitä tarjottiin. :)

Joku ehdotti, että olisin ottanut hoitajan kotiin tai mies olisi jäänyt hoitamaan. Mieskin on vasta aloittanut uudessa paikassa, että ei olisi viikon lomaa saanut. Eikä kyllä olisi palkattomaan ollut varaakaan kun tosiaan työttömänä olen ollut niin ei tässä rahassa kieritä. Ja ei ole samasta syystä varaa palkata ketään kotiinkaan.

Ok, sitte ei vaihtoehtoja ole ja perheenne parhaaksi olette toiminu.

4l9wl83ze2p.png

Edelleenkään mä en suoraan sanottuna tajua tätä ongelmaa. Kyllä, teidät otettiin vastaan jne jne jne. Ei, jokainen täti ei tullut tervehtimään mutta paikat ilmeisesti näitte? Päivystyspaikka ei kerro mitään siitä millaista henkilökuntaa ja millainen ryhmä normaalitilanteessa on. Tylsää toki että kokemuksesi ei mennyt ihan putkeen, mutta kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kannattaa välttää. Varmasti olet nyt vähän herkillä kun viet lapset hoitoon, ehkä jopa ensimmäistä kertaa, mutta koita rentoutua ja antaa vähän ymmärrystä toiseenkin suuntaan.

Päivystysaika on aikamoista hurlumheitä. Meidänkin lapset olivat viikon verran tänä vuonna päivystävässä, ja tottakai ampaisin aamukiireessä väärästä ovesta sisään. Löysin itseni ja lapseni henkilökunnan kahvihuoneesta. Vähän ne hoitajat katsoivat että jaa tulette sieltä, mutta semmosta sattuu. Hoitajat eivät tunne lapsia, lapset eivät hoitajia. Hyvin noi kuitenkin siellä ja muissakin päivystävissä ovat viihtyneet. Ei se semmoinen helvetin esikartano ole mitä täällä annetaan ymmärtää. Ainakaan meidän kaupungissa ei ole ollut.

" Kävimme tänään tutustumassa päiväkotiin, siis ihan pihalla vain. Olimme sopineet asiasta päiväkodin johtajan kanssa. "

Varmaan johtaja oli unohtanut asiasta infota muita, tai ajatteli että se ei ole niin tarpeellista kun kuitenkin "vain" pihalle tulette omaan aikatauluun.

" Ensin menimme pienten puolelle ja siellä tulikin heti yksi työntekijä kysymään keitä olemme ja jäi vähän juttelemaan, kun kuuli, että lapset aloittaa päiväkodin. Siitä jäi hyvä mieli. "

Varmaan oli vakihenkilökuntaa, tai sellainen joka osasi teitä odottaa jos häntä oli asiasta infottu.

"Kun sitten menimme isojen puolelle, ei kukaan siellä tullut kysymään keitä olemme eikä tervehtimään."

Jos ne oli kesätyöntekijöitä, eikä ymmärtäneet että olet "uusi" talossa. Tietty tervehtiä voisi. Jospa ne näki että tulitte pienten puolelta, ja aattelivat että asianne ns. hoidettiin jo sillä puolella...

"Lapset juoksi leikkimään ja siinä katselin ensin niitä kolmen työntekijän porukoita ja menin sitten itse lopulta yhden porukan luokse. Kerroin sitten itse, että lapset aloittaa päivähoidon ja tässä tutustutaan. Nyökäytyksen sain vastaukseksi. Kysyin sitten, että onko tässä isojen puolella aina monta eri ryhmää pihalla niin vastaus oli, ettei he tiedä kun heidät on siirretty toisesta päiväkodista. Sitten saimmekin olla loppuajan ihan rauhassa.

Eli ne ei olleet talon omaa henkilökuntaa. Ei ihme silloin etteivät sen enempää taloa esittele tms.

"Jossain välissä mieskin sitten tuli tutustumaan ja käveli jokaisen pihan läpi. Kukaan ei ollut häntä noteerannut, eikä kysynyt mikä hän on miehiään."

Varmaan mies kuitenkin tuli teidän luokse, jolloin hoitajat päätteli että olette samaa perhettä + olit jo kertonut mitä siellä teette? Ei meillä päiväkodissa samantien kenenkään kimppuun pihalla hyökätä. Varmaan ajattelivat että tuo on jonkun isä joka toi lapsen/hakee lasta/kävi johtajan juttusilla tms. Jos mies olisi yksin johonkin nurkkaan jäänyt palloilemaan, varmaan joku olisi kysellytkin kuka olet miehiäsi.

"Eikä työntekijät siis tienneet, että ollaan tutustumaan tulossa, pienten puolellakin yllättyivät kun ei johtaja ollut heille kertonut. "

Johtajan moka.

[QUOTE="jjjj";30117450]" Kävimme tänään tutustumassa päiväkotiin, siis ihan pihalla vain. Olimme sopineet asiasta päiväkodin johtajan kanssa. "

Varmaan johtaja oli unohtanut asiasta infota muita, tai ajatteli että se ei ole niin tarpeellista kun kuitenkin "vain" pihalle tulette omaan aikatauluun.

" Ensin menimme pienten puolelle ja siellä tulikin heti yksi työntekijä kysymään keitä olemme ja jäi vähän juttelemaan, kun kuuli, että lapset aloittaa päiväkodin. Siitä jäi hyvä mieli. "

Varmaan oli vakihenkilökuntaa, tai sellainen joka osasi teitä odottaa jos häntä oli asiasta infottu.

"Kun sitten menimme isojen puolelle, ei kukaan siellä tullut kysymään keitä olemme eikä tervehtimään."

Jos ne oli kesätyöntekijöitä, eikä ymmärtäneet että olet "uusi" talossa. Tietty tervehtiä voisi. Jospa ne näki että tulitte pienten puolelta, ja aattelivat että asianne ns. hoidettiin jo sillä puolella...

"Lapset juoksi leikkimään ja siinä katselin ensin niitä kolmen työntekijän porukoita ja menin sitten itse lopulta yhden porukan luokse. Kerroin sitten itse, että lapset aloittaa päivähoidon ja tässä tutustutaan. Nyökäytyksen sain vastaukseksi. Kysyin sitten, että onko tässä isojen puolella aina monta eri ryhmää pihalla niin vastaus oli, ettei he tiedä kun heidät on siirretty toisesta päiväkodista. Sitten saimmekin olla loppuajan ihan rauhassa.

Eli ne ei olleet talon omaa henkilökuntaa. Ei ihme silloin etteivät sen enempää taloa esittele tms.

"Jossain välissä mieskin sitten tuli tutustumaan ja käveli jokaisen pihan läpi. Kukaan ei ollut häntä noteerannut, eikä kysynyt mikä hän on miehiään."

Varmaan mies kuitenkin tuli teidän luokse, jolloin hoitajat päätteli että olette samaa perhettä + olit jo kertonut mitä siellä teette? Ei meillä päiväkodissa samantien kenenkään kimppuun pihalla hyökätä. Varmaan ajattelivat että tuo on jonkun isä joka toi lapsen/hakee lasta/kävi johtajan juttusilla tms. Jos mies olisi yksin johonkin nurkkaan jäänyt palloilemaan, varmaan joku olisi kysellytkin kuka olet miehiäsi.

"Eikä työntekijät siis tienneet, että ollaan tutustumaan tulossa, pienten puolellakin yllättyivät kun ei johtaja ollut heille kertonut. "

Johtajan moka.[/QUOTE]

"Varmaan oli vakihenkilökuntaa, tai sellainen joka osasi teitä odottaa jos häntä oli asiasta infottu. "

Ei ollut. On kuulemma vain elokuulle asti ja oli ihan yhtä tiedoton meidän tulosta kuin kaikki muutkin.

"Varmaan mies kuitenkin tuli teidän luokse, jolloin hoitajat päätteli että olette samaa perhettä + olit jo kertonut mitä siellä teette?"

Tuli meidän luokse joo mutta kyllä se siellä tovin harhaili ja oli käynyt väärässä pihassakin (semmosen ryhmän pihassa, jossa me ei käyty). Kyllä ite työntekijänä olisin ihmetellyt mitä tuo mies täällä palloilee ilman lasta, että pitäsköhän kysyä asiaa. :D

Yhteistyössä