Päiväkodissa työskentelevät,hohoi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hankala tilanne ja kaipaisin mielipiteitä mitä itse tekisit tässä tilanteessa!

Minulla on vakituinen työ kiertävänä lastenhoitajana yhdessä päiväkodissa. Työ on ihan ok,teen periaatteessa perushommia vaan. Työaikoja en tiedä yleensä paljoa aiemmin,enkä myöskään ryhmää.
Nyt työkaverina pyysi minua pienten ryhmään samassa päiväkodissa vakituiseksi työntekijäksi. Meillä olisi kiva tiimi siinä. Ja varmasti työajoissa joustettaisiin,jos olisi menoja.
Nyt mietin vaan,että meillä pikkuinen on syksyllä noin 1,5v ja varmasti alkuun sairastelee ja myöskin tämä tämä työkaverini sairastelee jonkin verran normaalia enemmän. Ja sekin mietityttää,että jaksanko töissä 12 pienen kanssa ja kotona oman saman ikäisen tänttähäärän kanssa.

Mitä tekisit itse :)

Kyllä mä menisin siihen ryhmään. Työ on säännöllisempää, tiedät mitä tulee tapahtumaan, tunnet lapset paremmin, työajat on varmasti inhimillisemmät (meinaan että teet sekä aamua- väliä että iltaa) ja pääsee varmaan paremmin osallistumaan ryhmän toimintaan. Sairastapauksille ei voi mitään, niitä tulee jokatapauksessa ja silloinhan teillä on uusi kiertävä sijainen (eikö?). Ja jos tiimikin vaikuttaa mukavalta. Onhan siinä pohdittavaa!

Kyl mie varmaan ottasin sen pienten ryhmän paikan ku kerran olis vakituinen. tosin raskastahan se on tehä samaa hommaa sit kellon ympäri. päiväkoti työskentely on tosi raskasta jos itsellä samanikäisiä lapsia. mut vakkari on aina vakkari ja sairasteluja ei voi surra etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhkimustus:
Mie varmaan jatkaisin kiertävänä (jos oikein ymmärsin senkin olevan vakipaikka).. tykkään vaan enemmän niistä kiertävän hommista. =)

On vakituinen sekin ja olen myöskin viihtynyt kiertävänä. Ei tarvitse esim pitää kasvatuskeskusteluja tai laulutuokioita. Ja eniten pidän siitä,että saan olla kaiken ikäisten kanssa. Myös lomien pitäminen on melko helppoa,koska en ole kiinni yhdessä ryhmässä.
Jotenkin hankala tilanne,koska varmasti työaikoihin tulisi helpotus,mutta joku vähän tökkii siinä yhdessä ryhmässä olemisessa :/

Alkuperäinen kirjoittaja ^^^:
Oikeastaan sulla on ihan unelmaduuni nyt!! Tuollaisen kun saisi.... ainoa mikä ehkä siinä tökkii, on työajat, mutta jos ne kestät, niin älä vaihda ryhmään!!

Työajat ei ole unelmahommia,mutta yleensä jos menoa on,niin saan siihen sopivan työvuoron... Luulenpa,että jätän väliin ryhmään menemisen ja jatkan kiertelyä. Pidän työstäni juuri näin :)

Yhteistyössä