Päiväkodista katoaa vaatteet!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ainakin tosi hyvä päiväkoti. Mitään ei oo toistaseksi kadonnut, vaikka oon huono muistamaan niitä nimiä laittamaan :ashamed: . Tädit muistaa silti, mikä vaate ja rukkanen on kenenkin. Kerran meni toisen tytön kanssa tossut sekasin kun ei ollu kummallakaan nimiä/kuluneet pois ja ihan samanlaiset muuten. Mitään muuta ei oo käyny, mutta ehkä se johtuu siitä, että meillä on pieni päikkäri, jossa kaiken kaikkiaan 20 lasta. Joten ei kaikkialla ole asiat huonosti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tigrita:
Alkuperäinen kirjoittaja harmitus:
Tänään hoidossa oli lelupäivä ja pojalla oli auto mukana. Kun hain, niin poika sanoi, että auto on hävinnyt. Kysyin kohteliaasti hoitajalta, et onko semmosta autoa näkyny, niin vastauksesks sain kiukkusen tiuskaisun, että "ei me ehditä täällä jokaista lelua vahtaamaan, jokaisen täytyy itse huolehtia tavaroistaan." ja asia oli sitten siinä. Eihän tuommonen pikkuauto nyt arvokas ole, mutta periaatteessa harmittaa. Ei viitsinyt hoitaja pyllyään nostaa et ois edes katellu missä vois olla, enkä ite viitsinyt mennä päiväkodin laatikoita tonkimaan.

Siis apua :o Pitäiskö muka tommosten pienten muksujen jo osata pitää huoli omista tavaroistaan, eihän ne osaa pitää huolta itsestäänkään, siksihän ne siellä hoidossa on!!!! Tuo meininki kuulostaa kyllä niin välinpitämättömältä, etten todellakaan toivo joutuvani lastani päiväkotiin viemään. Miten niihin hoitajiin voi muka luottaa, jos suhtautuvat tuolla tavoin? Pikkuauto ei ole pikkuasia pikkulapselle. Mielestäni olisi pitänyt vaivautua pylly nostamaan ihan lapsen takia. Eihän sitä autoa välttämättä olisi löytynyt, mutta lapsi olisi saanut käsityksen, että hänenkin tavarat ovat etsimisen arvoisia.

Niin no sitähän minäkin. Tuo meidän 3-vuotias ei todellakaan osaa vielä niin hyvin huolehtia tavaroistaan. Jos on esim. ennen ulosmenoa leikkinyt autollaan niin ei varmasti enää muista mihin sen jätti, kun tulee sisälle takaisin.


 
Mun tyopaikalta paivakodista on kadonnut joskus nimenomaan Ruskovillan myssya yms arvotavaraa, hoitajat kun eivat voi paivystaa eteisessa vahtimassa jokaista vanhempaa. Ja multa katosi kerran hanskat kun aamupaivaulkoilun jalkeen tultiin lasten kanssa eteiseen ja riisuin hanskat hyllyn paalle. Torkeaa!! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
on ja paljon.
Ja yhteistyökykyä ei hoitajien puolelta löytynyt vaikka kuinka nätisti pyyti.

asiasta viidenteen missä päiväkodissa kuopiossa tälläistä tapahtuu?
haluu tietää että omat penskat ei joudu tollasen käsiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
on ja paljon.
Ja yhteistyökykyä ei hoitajien puolelta löytynyt vaikka kuinka nätisti pyyti.

asiasta viidenteen missä päiväkodissa kuopiossa tälläistä tapahtuu?
haluu tietää että omat penskat ei joudu tollasen käsiin

mie voin sen yksällä laittaa..en haluu sitä julkisesti täällä sanoa. :ashamed:
(mutta sanotaan näin että petosella eräs)
 
Aina sanotaan että ei ne hoitajat ehdi ja paskanmarjat minä hypin silmille kyllä kun on asiaa esim.kanssa näistä vaate jutuistakin,toki ymmärrän että joskus menee tamineet sekaisin mutta jos niitä rupee jatkuvasti häviimään niin haluan "silmällä pitoa hoitajilta. Ja sitä en hyväksy että toisen lapsen(hygienia tarvike tutti löytyy aina meijän lapsen lokerosta ja ilman suoja koteloa.Meidän lapsi ei oo tuttia syönyt pitkään aikaan mutta vauvatus ja leikkimieli saattaa vieraan lapsen pöpö tutti eksyä meidän lapsosen suuhun,ja kun tässä päiväkodissa sairastetaan paljon.Itseppä työmme valitsemme joten kyllä ne hoitajat on sitä varten että ottavat myös asiakaspalvelua meiltä vanhemmilta vastaan.Sanottinpa mitä tahansa.Ja mehän tästä laitos hoidosta maksetaan niin kyllä sen palvelun pitää pelata.NYt onkin tullut parannusta noiden vaatteiden suhteen ei oo enää pahemmin hävinnyt eksynyt toisten nurkkiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Voithan sä valittaa, mutta en tiedä auttaako mitään. Ainut keino tän estämiseksi on kuljettaa lapsen varavaatteet päivittäin hoidon ja kodin väliä.

mutta entäpäs kun ne "päällä olevat" vaatteet häviää hoidonaikana? (tarkoittaen esim ulkoilutakkia)

No sitten kyllä jo pitää asiaan puuttua. Minkä ikäinen lapsi sulla on? Voisiko hänen kans keskustella asiasta, ja terottaa, että omat vaatteet ON vietävä omaan lokeroon. Ja sanoa hoitajille, jos oikeasti puuttuu päällysvaatteita, mitkä aamulla tullessa ollu mukana.

ei oo enää ku nykyään eskalainen...mutta sillon kun oli tarhassa niin varastettiin.
Ja oli erittäin huolellinen vaatteitten kanssa(jopa neuroottisen huolellinen)..piti huolta että kaikki oli jämptisti paikallaan.
Takin puutos huomattiin kun menin hakee poikaa..oli lämmin syksy ja oisin ottanu takin kotiin pesuun mut sepäs oli viety pojan naulakosta..ja sen verta värinen et kirjaimellisesti koko tarharakennuksessa toisella ei ollu samanlaista.
Hoitajalta kysyin niin levittelivät käsiään, eivät suostuneet laittamaan lappua seinälle(että vanhemmat tarkkaisvat laukut).
Puhuin kyllä sillon päivähoidon johtajalle mut ois pitäny nimellisenä tehä ilmotus ja pelkäsin koska sillon olin vielä koulussa ja tarttisin pojalle hoitopaikan.Pelkäsin et se yks hoitsu "kostaa".. Ja sillon ei voinu vaihtaa hoitopaikkaa kun kaikki täynnä.

Jospa se kyseinen hoitaja oli itse se varas
 
No aikamoista tekstiä teiltä tulee. Aika epätoivoista porukkaa täytyy olla, jos käytettyjä lastenvaatteita systemaattisesti varastaa. Se kun näkyy aika pian... Meillä ei ole vielä mitään isoa kadonnut, joskus tumput ovat hetken kadoksissa, mutta heken kuluttua nekin ilmaantuvat.
Tai etsin ne löytötavaroista. Ja joo, lapsetkin vievät vaatteita vääriin lokeroihin, eivät ne aina aikuiset ole syyllisiä. Isommat lapset myös kertovat mulle kenen pipo on meidän hyllyssä ja missä meitin mukulan tavarat on ;) Meillä on kolmen ryhmän päiväkoti.

Voin uskoa, että kaikki vanhemmat eivät tarkkaile mitä lapsilla on päällä. Meidänkin miehellä on välillä vaikea muistaa, mitkä vaatteet ovat oman muksun. Mutta hän kyllä tarkistaa nimilaput.
 
Alkuperäinen kirjoittaja työäiti:
No aikamoista tekstiä teiltä tulee. Aika epätoivoista porukkaa täytyy olla, jos käytettyjä lastenvaatteita systemaattisesti varastaa. Se kun näkyy aika pian... Meillä ei ole vielä mitään isoa kadonnut, joskus tumput ovat hetken kadoksissa, mutta heken kuluttua nekin ilmaantuvat.
Tai etsin ne löytötavaroista. Ja joo, lapsetkin vievät vaatteita vääriin lokeroihin, eivät ne aina aikuiset ole syyllisiä. Isommat lapset myös kertovat mulle kenen pipo on meidän hyllyssä ja missä meitin mukulan tavarat on ;) Meillä on kolmen ryhmän päiväkoti.

Voin uskoa, että kaikki vanhemmat eivät tarkkaile mitä lapsilla on päällä. Meidänkin miehellä on välillä vaikea muistaa, mitkä vaatteet ovat oman muksun. Mutta hän kyllä tarkistaa nimilaput.

Meidän vaatteet vaan ei ole löytyneet muiden lokeroista, löytötavaroista tms.. Ilmeisesti sit savuna ilmaan kadonneet. Päiväkodissa on jokaiselle omat korit, joihin laitetaan pipot ja hanskat ja erillinen naulakko kuravaatteille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Voithan sä valittaa, mutta en tiedä auttaako mitään. Ainut keino tän estämiseksi on kuljettaa lapsen varavaatteet päivittäin hoidon ja kodin väliä.

mutta entäpäs kun ne "päällä olevat" vaatteet häviää hoidonaikana? (tarkoittaen esim ulkoilutakkia)

No sitten kyllä jo pitää asiaan puuttua. Minkä ikäinen lapsi sulla on? Voisiko hänen kans keskustella asiasta, ja terottaa, että omat vaatteet ON vietävä omaan lokeroon. Ja sanoa hoitajille, jos oikeasti puuttuu päällysvaatteita, mitkä aamulla tullessa ollu mukana.

ei oo enää ku nykyään eskalainen...mutta sillon kun oli tarhassa niin varastettiin.
Ja oli erittäin huolellinen vaatteitten kanssa(jopa neuroottisen huolellinen)..piti huolta että kaikki oli jämptisti paikallaan.
Takin puutos huomattiin kun menin hakee poikaa..oli lämmin syksy ja oisin ottanu takin kotiin pesuun mut sepäs oli viety pojan naulakosta..ja sen verta värinen et kirjaimellisesti koko tarharakennuksessa toisella ei ollu samanlaista.
Hoitajalta kysyin niin levittelivät käsiään, eivät suostuneet laittamaan lappua seinälle(että vanhemmat tarkkaisvat laukut).
Puhuin kyllä sillon päivähoidon johtajalle mut ois pitäny nimellisenä tehä ilmotus ja pelkäsin koska sillon olin vielä koulussa ja tarttisin pojalle hoitopaikan.Pelkäsin et se yks hoitsu "kostaa".. Ja sillon ei voinu vaihtaa hoitopaikkaa kun kaikki täynnä.

Jospa se kyseinen hoitaja oli itse se varas

en usko..se oli vaan muuten *piip*
 
Jokuhan kirjoitti talla palstalla vastottain etta lapselta oli paivakodissa varastettu haalari, ja lapusta huolimatta sita ei loytynyt.. Lopulta olivat itse nahneet tarhakaverin varastettu haalari paalla ostoskeskuksessa ja saaneet haalarin takaisin.
 
Meillä päikkärissä lelupäivä kans, omalla vastuulla saa lelun ottaa mukaan, kuka niitä ehtii siellä kytätä, mihin lelunsa kuljettavat. Lelut esitellään aamupiirissä, minkä jälkeen hoitaja käskee lasten viedä lelu omaan lokeroon. Jos leluja löytyy myöhemmin, ne yleensä tunnistetaan ja laitetaan lapsen lokeroon.
Vaatteille on oma löytökori, minhin laitetaan tunnistamattomat vaatteet, monesti menevät kengät sekaisin, kun esim Kuomia saattaa olla samanvärisiä viidelläkin vierekkäisellä lapsella naulakossa. Ihmeen paljon on myös nimeämättömiä vaatteita, tai vaatteissa on jonkun serkun tai ystäväperheen nimi, mistä vaate täytyisi tunnistaa, isommassa paikassa vaatetta ei tunnisteta vaikka siinä olisi sisaruksen nimi, jos lapsen oma nimi puuttuu. Välillä myös esim hanskoista kuluvat kynällä merkatut nimet pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alice:
Meillä päikkärissä lelupäivä kans, omalla vastuulla saa lelun ottaa mukaan, kuka niitä ehtii siellä kytätä, mihin lelunsa kuljettavat. Lelut esitellään aamupiirissä, minkä jälkeen hoitaja käskee lasten viedä lelu omaan lokeroon. Jos leluja löytyy myöhemmin, ne yleensä tunnistetaan ja laitetaan lapsen lokeroon.
Vaatteille on oma löytökori, minhin laitetaan tunnistamattomat vaatteet, monesti menevät kengät sekaisin, kun esim Kuomia saattaa olla samanvärisiä viidelläkin vierekkäisellä lapsella naulakossa. Ihmeen paljon on myös nimeämättömiä vaatteita, tai vaatteissa on jonkun serkun tai ystäväperheen nimi, mistä vaate täytyisi tunnistaa, isommassa paikassa vaatetta ei tunnisteta vaikka siinä olisi sisaruksen nimi, jos lapsen oma nimi puuttuu. Välillä myös esim hanskoista kuluvat kynällä merkatut nimet pois.

Niin joo, töissähän ne hoitajat siellä päiväkodissa vaan on. Jos vaatteissa on OIKEA nimi SELVÄSTI esillä, niin kyllä se vaan on hoitajan työtä katsoa mitä/kenen vaatteita ne lapset päälleen pukee!
Ja tuosta lelun katoamisesta vielä sen verran että hoitaja ois voinut edes vaivautua sitä lelua vähän hakemaan, eipä näyttänyt hällä sillä hetkellä muutakaan tekemistä olevan!

 
Meillä ei ole kadonnut mitään pysyvästi. Pojalla kerran oli sukkikset, housut ja paita hukassa, mutta ne löytyi nopsaan. Kaikki vaatteet on nimikoitu, ja lelupäivinä nimikoin lelutkin maalarinteipillä missä lukee lapsen nimi...eivät katoa, tai mene sekaisin =).
Joidenkin lasten vanhemmat varastaa vaatteita päiväkodista, uskomatonta mutta totta. Minähän kerroin täällä kerran siitä tapauksesta kun lapselta oli pöllitty haalari, joka sitten käveli jonkin ajan kuluttua vastaan ostoskeskuksessa hoitokaverin päällä :whistle: . Joistain päiväkodeista on kuulemma eteisestä lähtenyt goretex-kenkiä pitkäkyntisten mukaan. Ja kuulinpa huhua, että jossain oli hoitajakin pöllinyt hoitolastensa vaatteita ja myynyt Huutiksessa niitä |O .
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jokuhan kirjoitti talla palstalla vastottain etta lapselta oli paivakodissa varastettu haalari, ja lapusta huolimatta sita ei loytynyt.. Lopulta olivat itse nahneet tarhakaverin varastettu haalari paalla ostoskeskuksessa ja saaneet haalarin takaisin.

:wave:
Ei mun lapsen haalari, mutta mä siitä kerroin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alice:
Meillä päikkärissä lelupäivä kans, omalla vastuulla saa lelun ottaa mukaan, kuka niitä ehtii siellä kytätä, mihin lelunsa kuljettavat. Lelut esitellään aamupiirissä, minkä jälkeen hoitaja käskee lasten viedä lelu omaan lokeroon. Jos leluja löytyy myöhemmin, ne yleensä tunnistetaan ja laitetaan lapsen lokeroon.
Vaatteille on oma löytökori, minhin laitetaan tunnistamattomat vaatteet, monesti menevät kengät sekaisin, kun esim Kuomia saattaa olla samanvärisiä viidelläkin vierekkäisellä lapsella naulakossa. Ihmeen paljon on myös nimeämättömiä vaatteita, tai vaatteissa on jonkun serkun tai ystäväperheen nimi, mistä vaate täytyisi tunnistaa, isommassa paikassa vaatetta ei tunnisteta vaikka siinä olisi sisaruksen nimi, jos lapsen oma nimi puuttuu. Välillä myös esim hanskoista kuluvat kynällä merkatut nimet pois.

Niin joo, töissähän ne hoitajat siellä päiväkodissa vaan on. Jos vaatteissa on OIKEA nimi SELVÄSTI esillä, niin kyllä se vaan on hoitajan työtä katsoa mitä/kenen vaatteita ne lapset päälleen pukee!
Ja tuosta lelun katoamisesta vielä sen verran että hoitaja ois voinut edes vaivautua sitä lelua vähän hakemaan, eipä näyttänyt hällä sillä hetkellä muutakaan tekemistä olevan!


On kurja juttu kyllä, mutta en usko että hoitajat tahallaan kenenkään vaatteita hävittävät. Meillä ei tuollaista ongelmaa laajemmalti ole ollut, mutta jos alkaisi jatkuvasti näin käymään, asiasta laittaisin varmaan näkyvästi viestiä eteiseen, muistutukseksi sekä hoitajille että vanhemmille. Välillä lapset tulevat jopa eripari kengissä hoitoon, tai siskon hanskoissa, meillä sen verran pieni päikkäri, et lähes kaikki on onneks aina löydetty takaisin omistajilleen.
Toivottavasti saatte vaatteenne ja lelunne takaisin.
 
siks meiän eskarit on ollu PKssa ihan tavallisissa pihavermeissä :whistle: ei tarvi kenenkää arpoo voiskohan nuo olla kivat omalla tai saisko myytyy :whistle: ei sen puoleen ett tietooni ois tullu ett tuosta PKsta olis mittään pöllitty
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
siks meiän eskarit on ollu PKssa ihan tavallisissa pihavermeissä :whistle: ei tarvi kenenkää arpoo voiskohan nuo olla kivat omalla tai saisko myytyy :whistle: ei sen puoleen ett tietooni ois tullu ett tuosta PKsta olis mittään pöllitty

No, mä en suostu pukemaan lapsilleni mitään rönttävaatteita hoitoon, vaan heillä on aina kunnolliset ulkovarusteet (ja sisävaatteetkin siistit). Päiväkodissahan he eniten ulkoilevat, tuntikausia joka päivä. Siksi tuntuisi hullulta laittaa joku perintöhaalari ja vanhat kulahtaneet kengät päiväkotiin, ja käyttää kosteussuojahaalareita ja goreja kauppareissuilla ja kyläillessä, vaikka silloin ei kosteussuojaa tarvitakaan. Käyttöä vartenhan nuo kalliimmat vermeet on ostettu, ja nimenomaan siksi että lasten olisi hyvä ja kiva ulkoilla.
Eli mä kyllä oletan ja vaadin, että lasteni päiväkodin henkilökunta ja hoitokavereiden vanhemmat ovat rehellisiä, eivätkä pölli toisten lasten vaatteita eteisestä. Eikä noilta ole vielä mitään vietykään, onneksi =).
 
meilä eivät oo ollu PKssa kuin ja ainoostaan eskarin, toki kelin mukaset ulkotamineet yms on ollu ihan asiallisesti :) pelkän eskarin olijoilla ei ulkoiluu tuu ku kerta päivään


mut se on inha asia tuo oman ja toisen omaisuuen rajan hämärtyminen
 
kurjalta kuulostaa tuo tavaroiden katoileminen... meilläkin sitä jokus sattuu. Välillä lähtee vääriä vaatteita lapsilla kotiin, mutta aina me katoamisen huomatessamme kyselemme vahemmilta ja tarkistamme lapsen tavaroita. AINA on tavarat palanneet takaisin... kyllä se on hoitohenkilökunnastakin kiinni että viitsivät pistää lasten tavarat oikeille paikoilleen ja kysellä kadonneitten perään!
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä