Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja anceliq:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja anceliq:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja anceliq:Anteeks nyt mut... Ootko miettiny kuinka ikävä lapselle tulee jos näkee sut tietsikalta.....
No, ei se reaktio synny ainakaan silloin, kun juttelee isovanhemmille skypepuheluita... On mielissään ja tykkää. Samoin on mielissään kun "puhuu" isälleen isän ollessa töissä... Vaikka aamulla usein tihruttaakin kun isi lähtee pilttirahoja tienaamaan!
niin mutta onkos se lapsi silloin kotona sun kanssa vai hoidossa vieraassa paikassa....
Kotona mun kanssa. Mutta "juttelee" kyllä mullekin kännykän kautta kun on mummolassa hoidossa.
ja kuinkas läheinen mummo on... Onko verrattavissa mummola päiväkotiin....
Ei varmaan heti, mutta kun on siellä useita kuukausia viettänyt alkanee olaa... En minä niitä puheluita heti ajatellut alkaa soittelemaan...
Tuota... siis ottaisit tuon videopuhelun käyttöön vasta kun lapsi on ensin rauhassa tottunut päiväkotiin ja uusiin ihmisiin, viihtyy siellä jne. Väkisin vain herää kysymys siitä kumpaa tuon on tarkoitus palvella; sinua vai lasta?
Jotenkin vaan kuulostaa oudolta tuollainen, itse en kyllä sellaista haluaisi eikä syynä ole kateus. Haluan vaan että lapset saavat rauhassa keskittyä hoidossa kavereihin ja hoitopäivän touhuihin, ilman että heidän täytyy kesken leikkien ruveta tietokoneen näytön ääressä seurustelemaan äidin kanssa ja kun äidiltä loppuu seurusteluaika taas palata takaisin katkenneisiin leikkeihin. Kenties ikävänkin yllättäen.
Luotan pk:n henkilökuntaan ja siihen että he ottavat yhteyttä jos jotain erityistä tapahtuu ja lapsi tarvitsee meitä, muuten he saavat rauhassa hoitaa päivän oman ohjelmansa mukaan. =)
Ja ihan hoitajien kannalta, en kyllä haluaisi olla töissä päiväkodissa jossa olisi täytyisi 13 lapsen hoitopäiviin saada osutettua nuo puhelut äideille, tietty äitien työpäivien taukojen mukaan. Sillä muuten kesken työpäivää nuo videopuhelut ei välttämättä ole työnantajankaan mieleen.