päiväkoti vai perhepäivähoito...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei,

minä olen perhepäivähoidon kannalla. (samoin oli meidän lastenlääkäri).
Mutta tuttavan poika on päiväkodissa joka on tosi pieni ja hirveän kodinomainen ja siellä on tosi hyvä porukka. He asuvat pienellä paikkakunnalla joten kuntien välillä on suuria eroja päiväkotienkin suhteen.

Itse en omassa kotikaupungissa halua päiväkotiin viedä ennen leikki-ikää, kun hoitajia on liian vähän ja vaihtuvuus suuri. Joten päädyin ykstyiseen perhepäivähoitajaan

Jos tunnet oman kuntasi palveluja tuttavien tai neuvolan kautta kannattaa kuulla heidän mielipidettään.

päiväkoti ehdottomasti,siellä on ammattitaitoiset hoitajat ja useampi yhdessä ryhmässä,joten lapsille riittää myös yksilöllistä aikaa.
itse en nykypäivänä uskaltaisi laittaa pphlle. meillä 1,5v. tyttö alottaa nyt 1.9 päiväkodin ja jännittää jo kovasti :D

Kokemuksia ei vielä ole, mutta oman lapseni olen viemässä juuri 2 vuotta täyttäneenä perhepäivähoitajalle rauhallisemman ympäristön takia.
Mun lapselle riittää hoitajaksi ihan vain ihminen, joka on äiti itsekin. Ei tarvi olla alan ammattilainen =) Toivottavasti lähtee sujumaan hyvin.
Itsekin olen ollut pienenä pph:lla, joka oli vanhempi rouva ja oikein hyvän hoidon sain.

Yhteistyössä