Päiväkotiin hakeminen, milloin vastaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anni"

Vieras
Laitoin siis muutama viikko sitten päivähoitohakemuksen ja lähetettyäni sen tuli teksti, että otamme yhteyttä kahden viikon kuluessa. Hain paikkaa 1.8 alkaen. milloin teille on vastaukset tulleet? Pitäisikö sinne soittaa?

Mulle soitettiin n. kahden viikon sisään mutta ei ne vieläantaneet mitään tietoa paikoista.
Olen hakenut 7.4. alkaen eikä mitään tietoa vielä.

Sulla on vielä niin kaukauinen juttu että turhaa vielä hoppuat.
Tekevät varmaan vasta päivähoitokauden päätytyytä elokuisten päätökset kun näkevät ketkä lähtee ja ketkä jää.

Omalla lapsella alkaa päivähoito helmikuussa. Hakemuksen laitoin elo-syyskuussa ja edelleenkään ei ole varmaa tietoa paikasta. Siis hoidon alkuun 2 viikkoa. Olen muutaman kerran ollut yhteydessä paikkoja järjestävään ihmiseen. Viimeksi viime viikolla. Että ei kannata hoppuilla vielä.

Elokuun alkuun on vielä sen verran aikaa, ettei kannata vielä kiirehtiä. Paikkakunnasta riippuen elokuun hakijoita aletaan katsella ehkä maalis-huhtikuussa ja päätökset postitetaan kesän alussa. Soittavat jos ehtivät.

Meillä tuli sinä päivänä, jolloin olisin jo tarvinut hoidon ja seuraavana päivänä aloittivat, onnekseni juuri siinä paikassa, johon ensisijaisesti haettiin. Mutta haettiinkin 2vk varotusajalla.