Päiväkotiin hakeminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee :>
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee :>

Vieras
Mä tässä olen pohtinut että meidän lapsi menisi päiväkotiin. Ikää hällä olisi tuolloin n.2v.

Mutta, katselin tossa netissä meidän kunnan sivuilta noita päiväkoteja, ja huomasin että meidän lähimmässä päiväkodissa ei ole pienten ryhmää ollenkaan O_o Että ne oli vaan 3v ->. Tässä lähellä on myös toinen päiväkoti, mutta sinne en halua lastani laittaa.

Mietinkin, että onnistuuko päiväkotipaikan saaminen esim. oman työpaikan vierestä? Vaikkei tavallaan sinne ns. kuuluta, kun asutaan eripaikassa. Miten nää menee, oon ihan ulkona näistä jutuista...

Meidän kunnassa saa hakea, mutta joka kunnalla on omat käytännöt. Kuuluuko päivähoitoalueeseenne muita kuin nuo kaksi päiväkotia?

Vaikka saisitkin hakea työpaikkasi läheiseen päiväkotiin voi se esimerkiksi olla niin suosittu, ettei paikkoja helposti saa. Kannattaa olla varavaihtoehto mietuttynä.

Kannattaa soitella sinne kuntaan päin asiasta. Tai jos mahdollista niin laittaa sähköpostia.

Kyllä se on yleensä sopimuskysymys, ja toisaalta kiinni siitäkin, missä on tilaa. Onko työpaikka oman kunnan alueella? Jos on, niin silloin luulis onnistuvan, jos riittävän ajoissa haet paikkaa (väh. 4kk ennen hoidontarvetta)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Kyllä se on yleensä sopimuskysymys, ja toisaalta kiinni siitäkin, missä on tilaa. Onko työpaikka oman kunnan alueella? Jos on, niin silloin luulis onnistuvan, jos riittävän ajoissa haet paikkaa (väh. 4kk ennen hoidontarvetta)

Juu on oman kunnan alueella. Ja tässä meidän "piirissä" tosiaan on kaksi päiväkotia, johon meidän kuuluisi kaiken järjeen mukaan hakea, koska lähellä asutaan.

Mutta pitänee soitella ja kysellä näistä lisää ihan varmasti asioista tietäviltä, kiitos teille :)

Kuumimmat

Yhteistyössä