Päiväkotiin lapselle laitettavista ulkoiluvaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katmat

Aktiivinen jäsen
22.01.2008
2 265
1
36
Tää nyt on ehkä tyhmä kysymys :ashamed: ,mutta päiväkotielämä on mulle ihan outoa.En oo edes ite ollu lapsena siellä(eli ei oo edes omakohtaisia kokemuksia),ja nyt omani menevät päiväkotiin.Aloin tossa mietiskellä, että onko lapselle parempi laittaa päiväkotiin haalari vai kaksosainen ulkoiluasu,onko väliä?Siis kyseessä 5v lapsi.

Ei mitään väliä...meillä käytetään molempia vuorotellen, ja ihan yhtä sutjakkaasti sujahtaa vaatteet päälle yms (usein sanotaan että haalari on helppo pukea, mutta ei se kaksiosainen asukaan vaikea ole).

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei mitään väliä...meillä käytetään molempia vuorotellen, ja ihan yhtä sutjakkaasti sujahtaa vaatteet päälle yms (usein sanotaan että haalari on helppo pukea, mutta ei se kaksiosainen asukaan vaikea ole).

niin,tätä mä just ajattelin.Ite koen haalarin helpompana pukea,mutta tää 5v kyllä tietysti pukee jo itte.HUomasin tossa vaan,että haalari,jonka oon varannu tälle talvelle,onkin vielä aivan liian suuri ja pohdin että ostanko haalarin päiväkotikäyttöön vai pärjäisikö poika kaksosaisilla joita kylläkin on 3kpl (siis 3 toppahousut ja 3 takkia,yksi kirpparilta ostettu).

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

niin,tätä mä just ajattelin.Ite koen haalarin helpompana pukea,mutta tää 5v kyllä tietysti pukee jo itte.HUomasin tossa vaan,että haalari,jonka oon varannu tälle talvelle,onkin vielä aivan liian suuri ja pohdin että ostanko haalarin päiväkotikäyttöön vai pärjäisikö poika kaksosaisilla joita kylläkin on 3kpl (siis 3 toppahousut ja 3 takkia,yksi kirpparilta ostettu).

Kun jo itse pukee niin ei ole musta mitään järkeä ostaa uutta haalaria päiväkotiin. Tietysti, jos asutte lumisella alueella niin noissa lumileikeissä kaksiosaiset puvut on minusta huonompia kuin haalarit.

jos osaa itse laittaa kiinni takin vetskarin, niin 2-osainen on ihan ok. Mistä lapsesi itse pitää enemmän? Meillä 5-vuotias haluaa mieluummin halarin, siitä ei pääse yläosa nousemaan, vaikka miten roikkuisi kiipeilytelineessä.

Talvella haalari on kivempi lapsella lumileikeissä kuin 2-osainen puku, josta tunta voi mennä sisälle takin helman alta. Muuten 2-osainen puku vaikka nyt ennen lumen tuloa on ihan ok. Mutta päiväkodissa puetaan lapsille sitä vaatetta mitä heillä on mukana ja kaikki pk:tädit ja sedät toivovat että sitä vaatetta on mieluummin tarpeeksi kuin liian vähän ja myös käytännöllistä ja lämmintä vaatetta toivotaan ei niinkään muotivaatetta, joka jättää alaselän paljaksi ja on vaikea pukea kerroksittain esim. monta ohutta pitkähihaista paitaa tytöillä, joita ei voi pukea päällekkäin ilman että lapsi on kuin nakinkuori.

lapselle on helpompi pukea haalari kuin 2-osainen puku. Meidän 5v. pukeutuu mielellään haalariin vaikka omistaa 2-osaisen puvunkin :) On nopeampi heittää haalari päälle. 2-osaista käytetään sitten kaupunki- ja kirjastoreissuilla, jotta saa takin pois helposti sisätiloissa.

Haalari on kätevämpi ja kannattaa olla sellainen, että kestää myös kuivauskaapin, joku työntää sen sinne kuitenkin. Kurahousut siellä laitetaan kuitenkin päälle, vaikka olisi vedenpitävä asu.

Alkuperäinen kirjoittaja vetskari:
jos osaa itse laittaa kiinni takin vetskarin, niin 2-osainen on ihan ok. Mistä lapsesi itse pitää enemmän? Meillä 5-vuotias haluaa mieluummin halarin, siitä ei pääse yläosa nousemaan, vaikka miten roikkuisi kiipeilytelineessä.

meillä poika kyllä ainakin välikausipuvuissa suosi haalaria.Nyt ei oo kyllä puhunu mitään kun ei oo muita vaihtoehtoja kuin housut ja takki.Vetoketjun kanssa sitä pitää auttaa alkuun,haalarissahan apua ei tarvita kun vetskari on koko ajan "alussa".Sitäkin just mietin,että olisko haalari parempi lumileikeissä ym kun poika on vielä sellainen että sille ei kelpaa housuista kuin vyötärömalli.Ei oo koskaan kelvannu mistään housuista muut.Että menee kyllä helposti lumi sisään jos on vyötärömalliset housut.

Alkuperäinen kirjoittaja vetskari:

Kyllähän päiväkodissakin autetaan vetoketjujen kanssa.

Yhteistyössä