Päiväkotiin tutustuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kittis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kittis

Vieras
Meillä 2-vuotias lapsi aloittaa syksyllä päivähoidon. Niin montako kertaa yleensä käydään tutustumassa päiväkotiin lapsen kanssa ennen hoidon alkua? Ja voiko sen tutustumisen tehdä jo ennen hoitosopimuksen alkua? Meillä alkaa sopimus varmaan vasta syyskuun alusta ja minulla alkaa koulukin jo heti silloin eli tutustuminen ei enää silloin oikein onnistu...

me käytiin vissiin vajaa viikko. Ensin käytiin parina päivänä vähän aikaa yhdessä, sitten jätin tytön hetkeksi. Sitten jo pidemmäksi aikaa jne. Ja käytiin ennen kuin varsinainen hoito alkoi.

Minä kävin lapsen kanssa pari kertaa, sitten jätin hänet muutamaksi tunniksi (aamupäiväksi hoitoon). Siitä hiljalleen päivää pidentäen.

Voit käydä lapsen kanssa tutustumassa ennen hoidon alkua, mutta lasta et voi jättää hoitoon yksin.

Kyllä se hyvä on että käy enemmän kuin kerran. Hoitomaksu alkaa siitä, kun jää ekan kerran yksin. Itse kävin oman lapseni kanssa muutaman kerran tutustumassa ja sitten jätin pariksi tunniksi yksin ja seuraavana päivänä hain päiväunien jälkeen jne..

Ennen hoidon virallista aloitusta ei voi jättää, koska vakuutukset yms. ei ole voimassa. Mutta yhdessähän voitte käydä tutustumassa ja suotavaa onkin, useampaankin kertaan.

Logotar, ehkä sun hoitosopimus oli jo voimassa, vai muistatko päivämäärät? En ainakaan itse ottais koskaan vastuulleni lasta ennen kuin yllä mainitut on voimassa, koska jos niin tekisin ja jotain sattuisi, olisin rikkonut ohjeistuksia ja olisin henk.koht. vastuussa.

Ja päikky tädin kirjoitus koski yksityistä päiväkotia. Voi olla, että kunnallisessa maksu alkaa hetki, kun lapsi jää yksin ja näin ollen myös hoitosopimus astuu virallisesti voimaan...

Yhteistyössä