Päiväkotiin tutustuminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -minä-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

-minä-

Vieras
Meillä olisi lapset 2v8kk ja 4v9kk aloittamassa päiväkotiuraansa ja mietin miten tuo kannattaisi aloittaa olisinko monena päivänä lasten kanssasielä ja kuinka pitkiä aikoja?
Kuinka pitkäksi aikaa kannattaisi sitten jättää sinne niin että itse lähden pois ennen kun sitten joutuvat olla 4pv viikossa n 8h päivässä sielä.
Miten te muut olette lasten hoidot aloittaneet?

Meillä 1,5v oli ekana päivänä tunnin mun kanssa perhepäivähoitajalla, seuraavana päivänä 1,5h itsekseen, kolmantena päivänä 2,5h ja siitä eteenpäin 6-7h/pvä 4krt viikossa. En mä oikeen tiedä, kuinka paljon lasta kannattaa totuttaa siihen, että äiti tai isä on mukana.

menette ekakerran hyvissä ajoin, jotta voit nähdä miten homma lähtee etenemään. toiset ei ole moksiskaan, jos ne tipauttaa sinne ilman mitään treenejä, toiset taas on hitaastilämpeävämpiä.

etenette omaan tahtiin, kattot vaan, että eka kerta on sillälailla ajoissa, että joustovaraa on.

Mä olisin halunnut meidän 2,5 veen kanssa hoitaa tutustumisen niin, että oltais ensin pari päivää ulkoiltu tarhan pihalla lasten kanssa. Ite olisin voinut samalla vähän jutella työntekijöiden kanssa. Sitten parina päivänä oltais käyty sisällä leikkimässä ja lopuksi oltu koko päivä eli lapsi olis syönyt lounaan ja nukkunut päikkärit tarhassa.

Toteutui lopulta mahataudin takia vain tuo viimeinen päivä ja se oli liian vähän meidän pojalle. Alku oli raskasta.

Ite olen myös pk:ssa töissä ja tykkään, että pienet lapset tutustuu kaikessa rauhassa. Tai jos lapsi on arka ja ujo, tutustutaan pikku hiljaa.

Meillä 3,5-vuotias kävi kerran minun kanssani leikkimässä muutaman tunnin ja sitten jo heti yksin täyttä päivää. Todella hyvin meni, tuo riippuu niin lapsen luonteesta.

Me käytiin pari kertaa tutustumassa. Olin molemmilla kerroilla mukana. Ekalla kerralla oltiin pari tuntia (reilu tunti sisällä ja tunti ulkona) ja toisella kertaa oltiin reilu tunti. Ekana varsinaisena tarhapäivänä lapsi oli hoidossa 6 h ja siitä ne 8 h hoitopäivät sitten alkoi heti. Lapsi 2,5-vuotias. Hyvin alkoi hoito ja sai heti ekalla viikolla kehuja, kuinka reipas on.

Yhteistyössä