päiväkotimaksut lomalla?? pitääkö maksaa jos on 2 kk poissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Miksi meille tuli heinäkuusta 50 % lasku, vaikka lapsi oli kesälomalla?

Lapsi aloitti siellä vasta keväällä. Tarhan hoitaja väitti, et maksetaan vaan niistä päivistä kun on paikalla. No nyt on ollu lapsi sieltä ennakkoon
ilmoitetusti poissa jo juhannuksesta saakka. Miksi laskuja tippuu silti luukusta?

Ollaan helsinkiläisiä. Niistä lapuista ei saanut mitään selkoa. Luetutin tekstin monella, eikä kukaan tajunnut laskutuksesta. Soitan huomenna tarhan johtajalle.. Onko tapahtunu joku virhe vai onko tää normaalikäytäntö?

Poissaolot

Kun lapsi on sairautensa vuoksi poissa päivähoidosta vähintään 11 päivää kalenterikuukauden aikana, peritään maksuna puolet kuukausimaksusta. Kun lapsi on sairautensa johdosta poissa koko kuukauden, ei maksua peritä. Jos lapsi on poissa muusta syystä koko kuukauden, peritään puolet kuukausimaksusta. Muutoin peritään aina täysi kuukausimaksu. Jos perheellä on sopimuspäivät, lasketaan poissaolot varatuista hoitopäivistä.

Jos perheellä on sopimuspäivät, lasketaan poissaolot varatuista hoitopäivistä.

No voinko mä nyt sit viedä lapsen sinne ke-to totuttelemaan ja syömään, kun aloittaa siellä taas ens viikolla? On kuitenkin maksettu 50 %, vaikka ei ole siellä ollenkaan ollutkaan. Mitä sit maksettais, jos olis siellä ennalta ilmoitetusti 2 vko paikalla??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No voinko mä nyt sit viedä lapsen sinne ke-to totuttelemaan ja syömään, kun aloittaa siellä taas ens viikolla? On kuitenkin maksettu 50 %, vaikka ei ole siellä ollenkaan ollutkaan. Mitä sit maksettais, jos olis siellä ennalta ilmoitetusti 2 vko paikalla??

Riippuu millainen sopimus teillä on.Sehän on 5kk kerrallaan voimassa.

Ja jos on päivänkin jossain kuussa hoidossa,menee täysi maksu.Siis se mikä teille on määräytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ja maksatte sitten sen mikä teille on maksuksi laskettu.

maksoin päivähoitomaksun täytenä vaikka lapsi oli kuukauden kesälomalla, ja kävi sen jälkeisen kuukauden 4 pvänä vain hoidossa!! mutta kun tarvitsin tuon 4pvää hoitoa lapselle, eikä muukaan järjestynyt, niin mieluusti maksoin, en viitsinyt hakea ikäänkun vastinetta ja viedä lasta hoitoon kun itse olin kotona vauvan kanssa sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja :
maksoin päivähoitomaksun täytenä vaikka lapsi oli kuukauden kesälomalla, ja kävi sen jälkeisen kuukauden 4 pvänä vain hoidossa!! mutta kun tarvitsin tuon 4pvää hoitoa lapselle, eikä muukaan järjestynyt, niin mieluusti maksoin, en viitsinyt hakea ikäänkun vastinetta ja viedä lasta hoitoon kun itse olin kotona vauvan kanssa sitten.

Eikös tuossa pidä olla pois ekasta päivästä viimeiseen eikä esim kuun puolesta välistä seuraavan kuun puolen väliin niin menee 50%.
Jos on ollut koko kalenterikuukauden pois,sano päiväkodissa että tuli liian iso lasku.

Yhteistyössä