Päiväkotitätien työvuorot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarttis tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niissä on isojakin eroja päiväkotien välillä, mulla menee yleensä näin (jos ei ole tasoitettavaa tms.)
Aamu: 6.15- 13.55 tai 7.15- 14.55
Väli: 8-16
Ilta: 9.20-17 tai 9.35-17.15

Itse oon päiväkodissa lastentarhanopettajana, päivittäinen työaika työpaikalla 7 tuntia. Vaihtelee klo 6.30 ja 17 välillä.

Useasti lastenhoitajat tekevät äärivuoroja (aamu ja iltavuoroja, eli n. klo 6.30-14 tai 9.20-17. Välivuoro vaihtelee 8-15.40, 8.20-16, 8.50-16.30 ja iltavuoro siis se 9.20-17.

Työvuorothan riippuu paljon lasten hoitoajoista, milloin tarvitaan eniten työvoimaa. Ja tavallisesti päiväkodit on auki 6.30-17, vaihtelevasti 7-17, 7-17.30 jopa klo 18 asti.

Kiitos kovasti tiedoista :) sen takia vaan kyselen kun olen aloittamassa syksyllä työt päiväkodissa mutta työvuoroista ei ole mitää tietoa, aluksi kuulemma teen välivuoroa. Lapsonen aloitti ekaluokan ja tänään saivat lukkarin, yhtenä aamuna menevät kymmeneen ja mietiskelen miten saan hoidettua niin ettei joudu olemaan koko aamua yksin..

Minusta on hassua, että puhutaan iltavuorosta, jos vuoro päättyy klo 17.00.Johtunee varmaan siit, että minä teen kolmivuorotyötä ja iltavuoro on klo 13-21 ja siis sairaalassa töissä.Tämä asia ei nyt tainnut kuulua tähän ollenkaan.... :ashamed:

Ennen oli paprempi lasten kannalta, kun päiväkodeissa lastenhoitajilla ja päiväkotiapulaisilla oli vuoroviikoin aamu- ja iltavuorot ( 6.30 - 14.30/ 9.00 - 17.00). Tarvittaessa ( esim. lääkäri, kampaaja, pankkiasiat) he saivat vaihtaa vuoroa keskenään.
Lapset tottuivat siihen työaikalistaan paremmin kuin nykyisin, kun joka päivä on erilainen henkilökunnan läsnäoloissa.
Ennen jokainen tiesi myös omat työaikansa vaikka vuoden päähän, oli helppo suunnitella omaa toimintaakin, kun tiesi oman työaikansa.
Nämä nykyiset työvuorot, jossa viikonkin sisällä, jokainen aamu alkaa eri aikaan ja päivät päättyvät, milloin mitenkin ovat mahdollisia vain naisvaltaisessa työpaikassa ja ovat jokseenkin järkyttäviä. Onneksi en ole enää nykyisessä sekamelskassa, jossa naiset aamuisin hääräävät työlistojen kanssa kysellen, miloin kukakin tulee. Apua!!!!

Kyllä nuo joissain paikoissa edelleenkin menevät viikko-viikko-viikko -systeemillä. Ainakin meillä. Vuorot riippuvat siitä, moneenko lapsia on tulossa, tällä viikolla aamuvuoro ollut meillä 5.30-7.15 alkava ja iltavuoro alkanut 8.30-9. Välivuoro meillä 8 ellei erityistä poikkeusta.

Yhteistyössä