Päiväkotiulkoilut sateella

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

misu

Vieras
Mitä teijän muitten lasten päiväkodeissa tehdään kun sataa, ulkoillaanko vai ollaanko sisällä koko päivä?

Mun lapsen päiväkodissa ne on ollut sisällä nyt 3 päivää putkeen kun on satanut. Aika outoa mun mielestä kun vettä ei oo tullu edes kaatamalla vaan pikkusen vaan ripottanut. Ja kaikenlisäksi lapsethan tykkää kun pääsee sateeseen hyppimään lätököihin yms. Mun lapsi on vaan puolipäivähoidossa niin ollaan sit ulkoiltu normaalisti iltapäivällä.
 
Joskus ovat koko päivän sisälläkin, mutta silloin ovat sitten järjestäneet kaikkea poikkeavaa kivaa tekemistä sisällä. Esim. eilen olivat sisällä, mutta isompi oli sitten päässyt leikkimään vesiammeeseen ja pienempi oli mennyt retkelle toiseen ryhmään. Isompien ryhmät kyllä käsittääkseni ulkoilevat säällä kuin säällä ainakin kerran päivässä, mutta tämä pienten ryhmä jättää koiranilmat väliin.
 
Ulkoilevat. Jos tuulee niin kovasti ettei ulkona voi leikkiaä niin ovat sisällä, muuten ovat ulkona sekä aamu- että iltapäivällä. Tänään lähtivät retkelle vaikka on pientä sadetta ilmassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtelee:
Joskus ovat koko päivän sisälläkin, mutta silloin ovat sitten järjestäneet kaikkea poikkeavaa kivaa tekemistä sisällä. Esim. eilen olivat sisällä, mutta isompi oli sitten päässyt leikkimään vesiammeeseen ja pienempi oli mennyt retkelle toiseen ryhmään. Isompien ryhmät kyllä käsittääkseni ulkoilevat säällä kuin säällä ainakin kerran päivässä, mutta tämä pienten ryhmä jättää koiranilmat väliin.

Joo, munkin mielestä ok, että ovat sillon tällön sisällä koko päivän. Eihän sitä esim. tosi kovilla pakkasilla voikaan pienten kanssa mennä ulos. Mutta nyt on tosiaan kolme päivää ollut putkeen sisällä!
 
Meillä ovat olleet viimeisen vuoden aikana noin 3-5 kertaa aamupäivän sisällä (pakkasta paljon) mutta iltapäivällä olen aina hakenut ulkoa. Myös kaatosateessa. Pihalla on iso leikkimökki ja siinä katosta, mutta lapset kirmailee sateesta huolimatta taivasalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Usein sateella päiväkodissa aamu ollaan sisällä ja iltapäivällä ulkona. Näin varmaan sielläkin.

No, ei ne ole ollut ulkona edes iltapäivällä!

Kysypä hoitajilta miksi ovat pienelläkin sateella sisällä.

Tokana päivänä sanoi, ettei viittynyt pukea kuravaatteita kaikille ja oli touhunnut jotain kivaa sisällä. Kolmannesta päivästä kuulin vasta tänään samassa ryhmässä olevan lapsen äidiltä. Jos ei ole tänäänkään ulkona niin tottakai kysyn asiasta päiväkodissa.

Toivottavasti on tänään ulkoillut edes pikkusen kun meillä on iltapäivällä/illalla muuta ohjelmaa, ettei kerkiä ulos lapsen kanssa. Meijän vintiö on sellanen, että jos se ei pääse ulos niin seinät kaatuu päälle ;D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Usein sateella päiväkodissa aamu ollaan sisällä ja iltapäivällä ulkona. Näin varmaan sielläkin.

No, ei ne ole ollut ulkona edes iltapäivällä!

Kysypä hoitajilta miksi ovat pienelläkin sateella sisällä.

Tokana päivänä sanoi, ettei viittynyt pukea kuravaatteita kaikille ja oli touhunnut jotain kivaa sisällä. Kolmannesta päivästä kuulin vasta tänään samassa ryhmässä olevan lapsen äidiltä. Jos ei ole tänäänkään ulkona niin tottakai kysyn asiasta päiväkodissa.

Toivottavasti on tänään ulkoillut edes pikkusen kun meillä on iltapäivällä/illalla muuta ohjelmaa, ettei kerkiä ulos lapsen kanssa. Meijän vintiö on sellanen, että jos se ei pääse ulos niin seinät kaatuu päälle ;D

Sanot vaan rohkeesti oman toiveesi että haluaisit että ulkoilevat säällä kuin säällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Usein sateella päiväkodissa aamu ollaan sisällä ja iltapäivällä ulkona. Näin varmaan sielläkin.

No, ei ne ole ollut ulkona edes iltapäivällä!

Kysypä hoitajilta miksi ovat pienelläkin sateella sisällä.

Tokana päivänä sanoi, ettei viittynyt pukea kuravaatteita kaikille ja oli touhunnut jotain kivaa sisällä. Kolmannesta päivästä kuulin vasta tänään samassa ryhmässä olevan lapsen äidiltä. Jos ei ole tänäänkään ulkona niin tottakai kysyn asiasta päiväkodissa.

Toivottavasti on tänään ulkoillut edes pikkusen kun meillä on iltapäivällä/illalla muuta ohjelmaa, ettei kerkiä ulos lapsen kanssa. Meijän vintiö on sellanen, että jos se ei pääse ulos niin seinät kaatuu päälle ;D

Sanot vaan rohkeesti oman toiveesi että haluaisit että ulkoilevat säällä kuin säällä.

No, ei niitten nyt ihan säällä kun säällä tarvi ulkoilla. Kysynkin tänään onko ulkoillut ja jos ei niin sit sanon, että mun mielestä 4 päivää putkeen sisällä on vähän liikaa varsinkin kun ei ole edes satanut kunnolla.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä