Päivän saldo työnhaussa: kaksi ilmoitusta etten tullut valituksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän se joskus tärppää :) tosi lohduttavaa :D
Minäkin olen käynyt kahdessa haastattelussa nyt parin viikon sisällä. Toisesta olisi pitänyt tulla ilmoitus viime viikolla, mutta ei ole mitään kuulunut. Tuskin siis sain paikkaa. Toisesta tehdään päätös vasta ensi kuussa :/ mutta, ku haluan nyt sen työpaikan - miten niin malttamaton tyyppi :D

Jaa'a kuule, en tiedä mitä oikeen pitäs tehä, että tärppäis. Itse olen hakenut ihan vastaavia paikkoja, kuin joista minulla on jo kokemusta ja olisin kaikin puolin pätevä, mutta en pääse edes haastatteluun :( Minä olen saanut tänään vasta yhden ei kiitos meilin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
MÄ taisin parhaimmillaan laitella 50 hakemsuta.. eikä napannu :D

Olen nyt helmikuusta lähtien laittanut kymmenisen hakemusta, vielä on matkaa...

Mä olen laittanut vuoden alusta n. 60, kahdessa haastattelussa olen ollut, mutta niissä molemmissa työ paljastu pelkäksi puhelinmyynniksi, EI kiitos sellaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja *¨*¨*¨*:
Jaa'a kuule, en tiedä mitä oikeen pitäs tehä, että tärppäis. Itse olen hakenut ihan vastaavia paikkoja, kuin joista minulla on jo kokemusta ja olisin kaikin puolin pätevä, mutta en pääse edes haastatteluun :( Minä olen saanut tänään vasta yhden ei kiitos meilin.

Sama täällä, mulla taitaa tuo ikä tehdä hallaa. Huvitti kun yhdessä oli valinnan perusteena koulutus ja kokemus, ja valittu oli merkonomi, minä olen sekä merkonomi että tradenomi (taloushallinto ).

Sama täällä, mulla taitaa tuo ikä tehdä hallaa. Huvitti kun yhdessä oli valinnan perusteena koulutus ja kokemus, ja valittu oli merkonomi, minä olen sekä merkonomi että tradenomi (taloushallinto ).

Niinhän helposti väittävät, että hakevat kokenutta, mutta silti ei mene niin. Minut on hauissa ohittanut jopa muutamat kesäharjoittelijat täällä omalla työpaikallani, heillä kun on isipapatkin täällä töissä ja väleissä toisten esimiesten kanssa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Niinhän helposti väittävät, että hakevat kokenutta, mutta silti ei mene niin. Minut on hauissa ohittanut jopa muutamat kesäharjoittelijat täällä omalla työpaikallani, heillä kun on isipapatkin täällä töissä ja väleissä toisten esimiesten kanssa jne.

Siksi juuri lähdin vuorottelu- ja opintovapaalle ja aion irtisanoa itseni ja hakeutuu muulle alalle tai freelanceriksi:). 20v. ollut työelämä takana, joten ei väliksi vaikka freelanceriksi ryhtyisin jo mielenterveyteni kannalta:). Ymmärrän, että jos on pieniä lapsia ja perhe elätettävänä, täytyy hankkia elantonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja rouva:
Siksi juuri lähdin vuorottelu- ja opintovapaalle ja aion irtisanoa itseni ja hakeutuu muulle alalle tai freelanceriksi:). 20v. ollut työelämä takana, joten ei väliksi vaikka freelanceriksi ryhtyisin jo mielenterveyteni kannalta:). Ymmärrän, että jos on pieniä lapsia ja perhe elätettävänä, täytyy hankkia elantonsa.

Mulla on tällä hetkellä tiedossa töitä vuoden loppuun, sen jälkeen ei mitään tietoa. Olisihan se rauhoittavaa tietää, että on tuloa jolla maksaa asuntolainaakin pois :( Toivottavasti nyt pian tärppäisi joku pitkäaikaisempi työ, niin voisi hetken elää stressaamatta ja vaikka ihan oikeasti suunnitella tulevaisuuttaan. Ihan huippua olisi jos saisi joskus vaikka täydet lomatkin, saisi olla lasten kanssa kotona, eikä pompotella heitä sinne sun tänne loma-aikoina.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mitens ne yritykset joissa olet jo ollut töissä. Oletko niiden ovia kolkutellut?

Nykyisessä olen ollut 20 vuotta puolipäiväisenä, toinen jossa olin lisäksi puolipäiväisenä on loppunut. 80-luvulla olin Säästöpankissa ja sehän on tiedossa miten sen kävi. (ei ollut mun vikani! B) )

Sillon kun hakee duunia johon on koulutus ja erinomainen työkokemus kuulee että haetaan "harjoittekuja tyyppiseen aloitukseen" ja sit kun haet jotain ei niin täydellistä haetaan kokemusta. Miesvaltaselta alalta kun jää niinon pirun vaikee päästä tonnen hyväveli järjestelmään takas. En siis katkera mutta vitutaa välillä kun kattoo että aha-toi sai paikan.

Mulla on se ongelma, etten voi hakea kauhean monia, kun niitä mihin voin hakea ei oo mitenkään satoja tarjolla.

Olen vuoden aikana hakenut ehkä noin 10 työpaikkaan? Ollut 3 krt haastattelussa, 2 ei valittu.

Toiseen valittiin kumminkin teknisempi, ihan suorastaan it-suunnittelija. Haastattelussakin kävi ilmi, että oikeastaan se päätehtävä olisi että tekee ko. puljuun tietoverkkosuunnittelun ja on atk-tukena. Ilmoituksessa haettiin mediasuunnittelijaa jolla piti olla jotain ihan muuta osaamista kuin tietoverkon veto...

Toiseen ei valittu ketään.

Yhteen mut valittiin, mutta se on keikkatyötä. Sen lisäksi vanhoilla kontakteilla olen saanut parista muusta paikasta keikkaa.

Olisin erittäin tyytyväinen edes vuoden tai vastaavasta pätkästä...

milläs aloilla te työskentelette?

itse palvelualalla ja olen työllistynyt kolme kertaa heti ekalla työhakemuksella ja haastattelulla (paikkoihin on ollut myös muita hakijoita)

Eikö se ihan joku tutkimuskin tehty, jonka mukaan joka 20. työhakemus keskimäärin tuottaa jonkun tuloksen (eli pääsee edes haastatteluun tai 2. vaiheeseen tai jotain). En nyt jaksa googlettaa, mutta tällaista olen kuullut.

Uusimmat

Yhteistyössä