Päivän sana raamatusta - ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rebekka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Rebekka"

Vieras
Sain idean tällaiseen ketjuun, koska palstalla on viime aikoina ollut hengelliset asiat aika paljon esillä.
Itse en ole tietokoneella usein eli en voi välttämättä itse jatkaa tätä, mutta jos joku haluaa aina joskus laittaa jonkun Raamatunjakeen päivän sanaksi, niin kiva juttu! Lisäksi voi laittaa linkkejä esim. hyviin hengellisiiin musiikkikappaleisiin tms.
Siunausta jokaisen päivään. Jeesus rakastaa jokaista ja on tullut meitä jokaista varten! :)
Pidetään ketju positiivisena ja rukoushenkisenä, eli ei väittelyä tähän ketjuun please!

Hebr. 4:14-16
Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi,
läpi taivasten kulkenut, Jeesus,
Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi,
joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu
samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen,
että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mä osallistun. Avaan nyt raamatun randomista kohdasta, ja lupaan elää ja ajatella tänään sen mukaisesti.. katsotaas:

Jobin kirja 13-14
"Kunpa jo ymmärtäisitte olla vaiti!"

Okay :(

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[video=youtube_share;xmUCw60CKjw]http://youtu.be/xmUCw60CKjw[/video]

Tää on mun lemppari. :p

Neh. 8:10

Ja hän sanoi vielä heille: "Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna, sillä tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme. Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne."

• Tykkää
Reactions: päätön
Onko näitä pieniä ristiriitoja oikeasti raamatussa?
you-fool-jesus-bible-contradiction-atheism-gnu-new-funny-lol-positive-strong-agnosticism-theism-religion.png

Mä oon vähän huono lukemaan raamattua.

En tiedä mikä kristittyjen ja muslimien fiilikset on toisiaan kohtaan, ja hyväksytäänkö tähän muista kirjoista kohtia, mutta mä otan tähän nyt myös Koraanista satunnaisen kohdan:

Hämähäkin Suura
"54. He kiirehtivät sinulta rangaistusta; kyllä Helvetti vielä nielee uskottomat sisäänsä!"

Olen varmaan täällä vannonut ennenkin näiden sanojen päälle:
Saarn. 1:1-11
Ei mitään uutta auringon alla
Turhuuksien turhuus, sanoi Saarnaaja, turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta!
Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstä, jolla hän itseään rasittaa auringon alla?
Sukupolvi menee, sukupolvi tulee, mutta maa pysyy ikuisesti.
Aurinko nousee, aurinko laskee, kiirehtii nousunsa sijoille ja nousee taas.
Tuuli menee etelään ja kääntyy pohjoiseen, kiertää kiertämistään, ja samalle kierrolleen tuuli palaa.
Kaikki joet jaskevat mereen, mutta meri ei täyty, ja minne joet ovat laskeneet, sinne ne yhä laskevat.
Kaikki sanat uupuvat kesken, kukaan ei saa sanotuksi kaikkea.
Silmä ei saa näkemisestä kylläänsä, eikä korva täyttään kuulemisesta.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina, mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen: ei ole mitään uutta auringon alla.
Vaikka jostain sanottaisiin: katso, tämä on uutta, on sitäkin ollut jo muinoin, kauan ennen meitä.
Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevastakaan - mennyt on unohdettu, ja tulevakin unohdetaan kerran.

En tiedä mikä kristittyjen ja muslimien fiilikset on toisiaan kohtaan, ja hyväksytäänkö tähän muista kirjoista kohtia, mutta mä otan tähän nyt myös Koraanista satunnaisen kohdan:

Hämähäkin Suura
"54. He kiirehtivät sinulta rangaistusta; kyllä Helvetti vielä nielee uskottomat sisäänsä!"

NII-IN!!Raamattu on ihan k-18 kamaa.:|
Luetaanko kirkossa ja koulussa lapsille????
Ridiculous verses in Bible

Onko näitä pieniä ristiriitoja oikeasti raamatussa?
you-fool-jesus-bible-contradiction-atheism-gnu-new-funny-lol-positive-strong-agnosticism-theism-religion.png

Mä oon vähän huono lukemaan raamattua.

No jaa, Jeesuksella nyt oli ja on vähän erivapauksia luotuihinsa nähden. Ei oikein harrastanut ympäristönsuojeluakaan kun kirosi yhden puun kun se ei tehnyt hedelmää. :D

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Päivän Sana on Psalmi 23: 4:
Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.

Tässä myös eräs iltarukous:
Rakas Jeesus taivainen
anna yöstä rauhainen,
suojaa kädelläsi meitä,
ohjaa tänne enkeleitä.
Ja kun kerran luokses tuun,
ota minut suojeluun.

Jumalalle voi puhua kyllä ihan omin sanoin (ja ajatuksissakin). Tärkeintä on että rukouksemme tulee sydämestä ja on vilpitön.
Siunausta jokaisen päivään! :)

Päivän sanana tänään Psalmi 27:10

Vaikka isä ja äiti minut hylkäisivät,
Herra pitää minusta huolen.

Ihmisiin me joudumme monesti pettymään ja tulemme joskus jopa hyljätyksi, mutta Jeesuksen rakkaus on kestävä ja muuttumaton jokaikinen päivä.
On turvallista, koska vaikka kaikki muut jättäisivät niin Hän ei lastaan hylkää.

Siunausta kaikkien päivään! :)

Päivän Raamatturandom:

Saarnaajan kirja 9-10
10: Yksi erehdys saattaa turmella paljon arvokasta. Kuollut kärpänenkin saa voiteentekijän öljyn pilaantumaan, ja vähäinen tyhmyys voi vaikuttaa enemmän kuin viisaus ja kunnia.
Viisaan sydän vie onnea kohti, tyhmän tyhmän sydän onnettomuuteen.

Hienoja sanoja, en kiellä.
Ja anteeksi, en osaa lainata Raamattua oikein, laitan vaan siihen muotoon mitä meidän kirjassa lukee noi jakeet ym.

Saarnaajan kirja 7

26: Minä havaitsin: Kuolemaakin katkerampi on nainen. Hän on pyydys, hänen sydämensä on ansa, hänen kätensä ovat kahleet. Jumalalle mieluinen hänet välttää, mutta synnintekijä takertuu hänen verkkoonsa.

Päivän sana:
1. Kor. 13:13
Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.

[video=youtube;ku_yAbY5Wgw]http://www.youtube.com/watch?v=ku_yAbY5Wgw[/video]

Yhteistyössä