Päivän sana raamatusta - ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rebekka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päivän Sana Fil. 4:4

Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!

Jeesus antaa ihmisen sydämeen suurimman ja kestävimmän ilon! :)
Mukavaa Vappua kaikille!

[video=youtube;wrh_ZeF3a50]http://www.youtube.com/watch?v=wrh_ZeF3a50[/video]

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Päivän Sana on 1.Kor. 1:21-25
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

Siunausta jokaisen päivään! :)

Cross-at-Sunset3.jpg

Päivän Sana 1 Piet 1:6-9

Siksi te riemuitsette, vaikka nyt jouduttekin jonkin aikaa kärsimään monenlaisissa koettelemuksissa. Kultakin koetellaan tulessa, ja onhan teidän uskonne paljon arvokkaampaa kuin katoava kulta. Koettelemuksissa teidän uskonne todetaan aidoksi, ja siitä koituu Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä ylistystä, kirkkautta ja kunniaa. Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette häntä nyt näe, ja te riemuitsette sanoin kuvaamattoman, kirkastuneen ilon vallassa, sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujenpelastuksen.

Siunattua päivää! :)

Päivän Sana Room.5:8

Meistä ei ollut itseämme auttamaan,
mutta Kristus kuoli jumalattomien puolesta, kun aika koitti.
Tuskin kukaan haluaa kuolla edes nuhteettoman ihmisen puolesta;
hyvän ihmisen puolesta joku ehkä on valmis antamaan henkensä.
Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että
Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä.

Jumalan armo ja rakkaus on tänäänkin voimassa!

[video=youtube_share;fQ9nQNx0KEs]http://youtu.be/fQ9nQNx0KEs[/video]

[video=youtube_share;E6kg52RJ-WQ]http://youtu.be/E6kg52RJ-WQ[/video]

1 Kor 15:36 Sine Tompeli/ sen quin sine kyluet/ ei tule eleuexi/ ellei hen ennen coolisi.

1 Kor 15:37 Ja iota sine kyluet/ eipe se ole se Rumis ioca tuleua on/ Waan yxi palias Jyue/ nimitten/ Nisun iyue eli mwta sencaltaista.

1 Kor 15:38 Mutta Jumala andapi henelle ydhen Rumin quin hen tachto/ ia itzekullengi Siemenelle/ oman Rumihin.

1 Kor 15:39 Ei caiki Liha ole ychteleine' liha/ wan toine' o'bi Inhimisen Liha/ toine' on Caria'/ toine' on Calain/ toine' mös Linduin.

Sef. 3:17

Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa.
Hän ilolla iloitsee sinusta,
hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua,
hän sinusta riemulla riemuitsee.

Ei ole mitään parempaa ja ihanampaa kuin Jeesuksen rakkaus! :)
Siunattua viikonloppua!
199912_515h.JPG

Päivän sana Luuk. 12:22-31

Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
"Sen tähden minä sanon teille: älkää kantako huolta hengestänne, siitä mitä söisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. 23 Onhan henki enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet. 24 Katsokaa korppeja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, ei niillä ole vajaa eikä varastoa, ja silti Jumala ruokkii ne. Kuinka paljon arvokkaampia te olettekaan kuin linnut!
25 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa? 26 Jos siis näinkään vähäinen asia ei ole teidän vallassanne, mitä te muusta huolehditte?
27 "Katsokaa kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. Minä sanon teille: ei edes Salomo kaikessa loistossaan ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. 28 Kun Jumala tuolla tavoin pukee ruohon, joka tänään kasvaa kedolla ja huomenna joutuu uuniin, niin paljon ennemmin hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!
29 "Älkää siitä murehtiko, mitä söisitte tai joisitte. Älkää sitä etsikö. 30 Tätä kaikkea maailman ihmiset tavoittelevat; teidän Isänne tietää kyllä, että te sitä tarvitsette. 31 Etsikää hänen valtakuntaansa, niin te saatte myös kaiken tämän.

kesyj__h_m_tiaisia__369686b.jpg

Päivän sana on Matt. 6:9-13

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.

[video=youtube;SKHa6Cm62uI]http://www.youtube.com/watch?v=SKHa6Cm62uI[/video]

Tessalonikalaiskirjeestä...

Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.

Tuo "uskollinen"-sana on mulle tärkeä.
Vaikka mä säntäilisin sinne tänne kuin pyryharakka ja lankeaisin syntiin, niin Jumala odottaa. Silloin kuin mun ote kirpoaa Jumalasta niin silloinkin Hän pitää kiinni.

Tessalonikalaiskirjeestä...

Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.

Tuo "uskollinen"-sana on mulle tärkeä.
Vaikka mä säntäilisin sinne tänne kuin pyryharakka ja lankeaisin syntiin, niin Jumala odottaa. Silloin kuin mun ote kirpoaa Jumalasta niin silloinkin Hän pitää kiinni.

muut tippuu jonnekkin ?

1. Kor. 14:34-35 "Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua,
vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan
omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa."

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29908638:
muut tippuu jonnekkin ?

Tuossa jakeessa on kyse uskovien (eli kultapossukerhon jäsenien) ja Jumalan välisestä jutusta. Sori.

Päivän Sana Room. 10: 9, 10

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Siunattua viikonloppua kaikille! :)

[video=youtube;7ZnKeMiXInc]http://www.youtube.com/watch?v=7ZnKeMiXInc&index=11&list=RDSKO1RqmCSWA[/video]

"1 Kor 14:34 Teiden waimon pite wait oleman Seurakunnissa/ Sille eipe heille sallittu ole puhua/ waan ette he ouat siuiet/ Ninquin Laki sano.
1 Kor 14:35 Mutta ios he iotain tachtouat oppe/ nin kysyken Miehildens Cotona/
1 Kor 14:36 Heijusti se Waimoille sopi/ ette he Seurakunnasa puhuuat. Eli ongo Jumala' Sana teiste wlostullut? Taicka ongo se waan teiden tygen tullut?
1 Kor 14:37 Jos iocu nyt henens lwle Prophetaxi/ eli Hengelisexi/ se tutkan mite mine teille kirioitan/ sille ette ne ouat HERRAN keskyt/
1 Kor 14:38 Mutta ios iocu onbi Taitamatoin/ se olcon taitamatoin.
1 Kor 14:39 Senteden rackat Weliet/ sihen te pangata achkerudhenna/ ette te Propheteraisitta/ ia elket kielkö puhumasta Kielille.
1 Kor 14:40 Andacat caiki soueliasta/ ia sädhylisesta tapachtua."

Päivän Sana Mark. 2:17

Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

[video=youtube;YvFmwDbPMPc]http://www.youtube.com/watch?v=YvFmwDbPMPc[/video]

Päivän Sana Psalmi 139:13-16

13 Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,
äitini kohdussa olet minut punonut.
14 Minä olen ihme, suuri ihme,
ja kiitän sinua siitä.
Ihmeellisiä ovat sinun tekosi,
minä tiedän sen.
15 Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä,
muotoni kuin syvällä maan alla,
mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.
16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
olivat kaikki päiväni jo luodut.

Jumalan luomia olemme kaikki!
Siunausta päivään! :)

Saarn. 3: 1-11

Kaikella on määrähetkensä,
aikansa joka asialla taivaan alla.
Aika on syntyä
ja aika kuolla,
aika on istuttaa