Päivän tyhmin kysymys tulee tässä,koskien marjoja (pakkasesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mianna

Jäsen
11.03.2008
279
0
16
Eli viime kesän lakoista (hilloista) olisin tekemässä lakkakakkua syntttäripäivän kunniaksi.Ja nyt seuraa se tyhmin osa,eli kun olen raskaana ja nuo lakat ovat itse suosta poimittuja ja pesemättömiä/käsittelemättömiä millään lailla,niin voiko ne laittaa sellaisenaan kakkuun?Eli jos nyt eivät ole mitenkään multaisia...siis sitä listeria/toksovaaraa tässä mietin.
Ja juu,älkää vaivautuko piikitelemään,tiedän olevani liian hysteerinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mianna:
Eli viime kesän lakoista (hilloista) olisin tekemässä lakkakakkua syntttäripäivän kunniaksi.Ja nyt seuraa se tyhmin osa,eli kun olen raskaana ja nuo lakat ovat itse suosta poimittuja ja pesemättömiä/käsittelemättömiä millään lailla,niin voiko ne laittaa sellaisenaan kakkuun?Eli jos nyt eivät ole mitenkään multaisia...siis sitä listeria/toksovaaraa tässä mietin.
Ja juu,älkää vaivautuko piikitelemään,tiedän olevani liian hysteerinen.

Syö vaan hyvällä omallatunnolla! Ovat erittäin terveellistä syötävää varsinkin ja myöskin raskaus aikana!

Alkuperäinen kirjoittaja Mianna:
kun vain "kannat" poistettu jos niitä ollut.Mitäs sitten jos niissä nyt sattuu olemaan jotain maan roskia tai muita,riittääkö huuhtelu vedellä nyt??

Riittää. Siinä se näkyvä multa kyllä irtoaa, jos sitä on. Ei kotimaisissa marjoissa pitäis riskiä olla, ulkolaiset pakastevadelmat oli muistaakseni ainoita vältettäviä.

Yhteistyössä