päivärytmeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kmk_85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kmk_85

Vieras
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia asiasta kun minua hieman "hämää" meidän neidin rytmi, onko ihan normaalia että neitimme nukkuu noin kahdet-kolmet päiväunet?

Eli heräämme joskus 7-9 välillä jolloin syömme aamupuuron mutta sitten neiti haluu noin 10-11 takaisin nukkumaan. Nukkuu tuolloin noin 1/2-1 h, syödään tämän jälkeen ruoka ja sitten saattaa haluta 13-14 välillä taas nukkumaan ja nukkuu välillä monta tuntia (2-3 h) tai sitten sen tunnin verran.

Tänään heräsi kahdeksalta aamulta ja söi maidon jonka jälkeen nukahti vielä viereen noin tunniksi. Meni ruuan jälkeen nukkumaan, noin puoli kaksitoista ja nukkui suurin piirtein kolmeen. syötiin välipala ja halusi taas neljän jälkeen nukkumaan (annoin nukkua noin 20 minuuttia). Neljän jälkeenhän ei kovin mielellään saisi laittaa nukkumaan mutta kun toinen on väsynyt ja kiukuttelee niin ei voi olla laittamattakaan. Ja nyt kello 19.20 ja meni nyt puolisen tuntia sitten nukkumaan, toivon mukaan yöunille nyt sitten. Mutta menee iltaisin 19-22 välillä nukkumaan.

Oiskohan neiti herännyt ja ap mennyt nukutamaan... No meillä 7kk nukkuu 3 unet ja esikoinen nukkui 3 unet varmaan 10 kk asti... Kahdet unet nukkui vielä 1v 4kk iässä (muistan kun oli kesälomamatka tuolloin) mut siirtyi yksiin viim 1v6kk.

teidän tytön rytmi kuulosti täysin samalta kun mein pojan rytmi.

meillä esim viä toukokuussa kun poika oli 1v oli niin että herättiin n. 7-7.30 ensimmäiset päikkärit nukku jo n. 10 hujakoilla ..sitten nukkumaan taas 13-14.00 nämä päikkärit olivat pisimmät eli n. 1½-2h ja sitten vielä n.17-18.00 saatto nukkua pienet unet n. 30-45min ja kaiken tämän nukkumisen toella meidän jätkä-pätkä nukku myös yöt heräämättä n. 22-07 .00

nyt 3 kuukautta myöhemmin onkin sitten rytmit sen verran vaihtuneet että herra on päättänyt että olen iso poika en nuku päikkäreitä huoks tässä on jo 4pv menty että ei nuku päikkäreitä yöt nukkuu edelleen heräämättä

kiitoksia vastauksista :). tuli vaan mieleen kun tytön kummitäti alkoi kyselemään ihmeissään että kuinka monet päikkärit tyttö oikein nukkuu ja sanoi että neljän jälkeen ei kuulemma olisi hyvä mennä nukkumaan mutta kaikki lapsethan ovat tietysti erilaisia.

mutta sitten haluiaisin oikeastaan kysellä seuraavaa että minkä ikäisenä teidän lapsenne on alkanut ryömimään? meillä ei vielä ryömitä edes vaikka kuinka yrittäisi lattialla pitää. sen verran vankka meidän tyttömme (2 kuukauden ikäisestä asti pöngennyt itse istumaan, jos makuulleen laittaa ni huh huh mikä huuto alkaa :P) on että olemme pieniä hetkiä pitäneet kävelytuolissa, olen miettinyt että onkohan se väärin? mutta sillä tykkää mennä kämpässä edes takaisin ja on aivan innoissaan. tosin neidin pikkuserkku oli myös samanlainen ettei viihtynyt lattialla vaan halusi mennä kävely telineen kanssa.

Yhteistyössä