Päiväuni ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarvitaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua tarvitaan

Vieras
Meidän 2v poika lopetti yhtäkkiä päiväunien nukkumisen tuossa pari viikkoa sitten. Tätä ennen on mennyt todella hyvin nukkumaan sekä illalla että päivällä, ilman mitään nukutuksia. Kaikki alkoi oikeastaan alkukesällä, kun tutti jätettiin pois. Sekin meni todella hienosti ilman mitään huutoa, mutta siitä päiväunille nukahtaminen hieman vaikeutui. Piti jäädä itse makuuhuoneeseen köllöttelemään kaveriksi, mutta uni kuitenkin tuli ihan helposti pienen piehtaroinnin jälkeen.
Nyt sitten tosiaan kaksi viikkoa sitten alkoi huutamaan sängyssä ja kahden tunni yrityksen jälkeen luovutin, eikä päiväunia nukuttu. Sama on toistunut joka päivä, kun olen vaan yrittänyt urhoollisesti nukkumaan häntä. Pahimmillaan olen yrittänyt lähes kolme tuntia, kaikilla keinoin, hyvällä ja pahalla. Olen tuudittanut jopa sylissä, olen kokeillut laittaa nukkumaan vasta kun on rättiväsynyt, ja yrittänyt että ei olisi ihan niin väsynyt. Olen laulanut ja tarinoinut ja silittänyt ja vaikka mitä. Vaunuissa ei nuku kuin satunnaisesti, ja silloinkin vasta kun on kello jo niin paljon ettei nukkumisessa enää ole järkeä (siis niin myöhä jo että pilaa sitten iltaunet).

Nyt poika tekee sitä että alkaa hokemaan nukkumaan menoa, ja haluaa omaan sänkyyn nukkumaan, mutta heti kun saan hänet sinne, alkaa karmea huuto "POIS POIS pois, äiti ota syliin jne"
Olen yrittänyt myös huudattamalla, mutta ei auta.

Ymmärrän toki jos ei enää vain unta tarvi, mutta kun poika nimenomaan itse haluaa nukkumaan, mutta sitten ei kuitenkaan nuku. Kun otan sängystä pois, alkaa samantien huutamaan sinne takaisin. Olo on aika turhautunut. Nukkuu yöllä n 11 tuntia, joka minun mielestäni on aika vähän.

Olen ihan neuvoton mitä teen? Olen siis pojan kanssa kotona, en töissä. Kiitos sille joka jaksoi sepustuksen läpi lukea, ja suurkiitokset jolla olisi jotain sanottavaa tähän.

Meiän 2,5 vee ei nuku päikkyjä nykyjäs ku kotona ollaan.
Nukkuu aamulla pitkään, ja illalla yheksän aikaan petiin.
Joskus saattaa simahtaa hetkeksi päivisin, mutta harvoin enää.

Niin, moni on sanonut tosiaan sitä, että ei enää tarvitse unta enenpää, mutta tosiaan nukkuu yöllä mielestäni aika lyhyesti ja selvästi itse haluaa päivällä nukkumaan, mutta tästä on tullut kaamea show jossa äitiä laitetaan nyt 6-0

tahtoikä? ..pikkuinen itsekin säikähtää tunteitaan. koettakaa levätä ja mieti joku kellonaika milloin nukutusyritys on ohi. meillä esim. jos ei kolmeen mennessä nukahdeta niin noustaan sängystä ihan rauhassa ja sitten kitkutellaan iltaan asti vähän väsyneempänä mutta uni tulee sitten sitä helpommin. Ja siirtymävaiheet vähän hankalia kun uni vähenee..

Vai tahtoikä. Niin mekin ollaan sitten tosiaan aivan äly ttömän kiukkuisella 0päällä kun uni ei tule, ja nukkumista hoetaan loppu ilta. Onko tämä kuitenkin enne siitä, ettei kausi mene ohi, eli päiväunia ei enää tule
?

Yhteistyössä