Päivitetäänpäs mitä vitamiineja syötte... = )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan loistavalta tuotteelta kuulostaa tuo E-EPA! Luin Tohtori Tolosen sivuilta (kiitos linkistä!) aiheesta. Mukavaa oli tietää siitäkin,että kun meillä on sukurasitteena kolesteroli ongelma, niin tästä on siihenkin hyötyä. Ja nyt kun miettii myös tulevan pikkuisen kehitystä, RV 16+1, niin tätä menen ostamaan :) Hassua oli se, että satuin tänne sivuille juuri nyt, kun olen parina päivänä seissyt hyllyjen luona kaupassa lukemassa purkkien kylkiä, ja etsinnän kohde on ollut juuri omega3 tuote, joka sopisi nyt raskaana ollessakin. Muutoin syön Twinlabin C ja B vitskua, E sekä seleeniä,sinkkiä,kalkkia ja magnesiumia, sekä nyt sitten pakosti sitä D-vitamiinia, joka on niin pahaa..ostin nimittäin niitä tippoja..mutta keksin laittaa ne jäätelön sisään, eli pieni lusikallinen jädeä iltaisin, ei paha ;-) Olen urheillut säännöllisesti jo vuosia, joten siksi tuo vitamiinirepertuaari on monipuolinen. nimittäin niin se vain on tämän päivän maailmassa, että vaikka kuinka ahtaisi itseensä vihanneksia, hedelmiä ja kuituja jne niin ruoka ei ole niin vitamiinipitoista kuin mitä se joskus on ollut ja sitäpaitsi kun en ole kasvissyöjä, niin ei sitä aina tule kuitenkaan kilokaupalla syötyä. Ja urheilu kuluttaa vitamiinivarastoja.

Tsemiä kevään odotukseen kaikille :)

Aivan loistavalta tuotteelta kuulostaa tuo E-EPA! Luin Tohtori Tolosen sivuilta (kiitos linkistä!) aiheesta. Mukavaa oli tietää siitäkin,että kun meillä on sukurasitteena kolesteroli ongelma, niin tästä on siihenkin hyötyä. Ja nyt kun miettii myös tulevan pikkuisen kehitystä, RV 16+1, niin tätä menen ostamaan :) Hassua oli se, että satuin tänne sivuille juuri nyt, kun olen parina päivänä seissyt hyllyjen luona kaupassa lukemassa purkkien kylkiä, ja etsinnän kohde on ollut juuri omega3 tuote, joka sopisi nyt raskaana ollessakin. Muutoin syön Twinlabin C ja B vitskua, E sekä seleeniä,sinkkiä,kalkkia ja magnesiumia, sekä nyt sitten pakosti sitä D-vitamiinia, joka on niin pahaa..ostin nimittäin niitä tippoja..mutta keksin laittaa ne jäätelön sisään, eli pieni lusikallinen jädeä iltaisin, ei paha ;-) Olen urheillut säännöllisesti jo vuosia, joten siksi tuo vitamiinirepertuaari on monipuolinen. nimittäin niin se vain on tämän päivän maailmassa, että vaikka kuinka ahtaisi itseensä vihanneksia, hedelmiä ja kuituja jne niin ruoka ei ole niin vitamiinipitoista kuin mitä se joskus on ollut ja sitäpaitsi kun en ole kasvissyöjä, niin ei sitä aina tule kuitenkaan kilokaupalla syötyä. Ja urheilu kuluttaa vitamiinivarastoja.

Tsemiä kevään odotukseen kaikille :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 13:47 Elliida33 kirjoitti:
Elikäs mun on pakko hehkuttaa, että mä sain täältä hyvän vinkin....
Olin semmonen saamaton/väsy äiti, vaikka nukun hyvät yö-unet,mutta imetyksen lopettamisen jälkeen tuli semmonen tööt-vaihe....

No,nyt oon reilu pari viikkoa syöny tuota e-epaa ja kuulkaas täälä häärää taas sama vanha, energinen äiti..... :D
LIsäksi rupesin napostelemaan b, c ja e-vitamiinia.

Elikäs täälä on nyt yksi lisää joka vannoo noitten rasvahappojen nimeen =)
:/ jaaha,eikös noista vitamiineistakin tullut jotakin uutta tietoa et ei ole terveellistä popsia kaikkea...itse olen syönyt magnesiumia-raskauden ajan ja rautaa...nyt sitten ajattelin aloittaa MULTITABs kuurin,pimeyden aikaan voi sitten koko perhe napsia D-vitamiinia,sekin piristää (siis lokakuusta maaliskuulle...)imettävä äiti tarvitsee moni vitamiinin jossa on esim.kalsiumia-auttaa hiusten lähtöön ja kynsiin...eli LADYVITA-en ole vain tarkistanut et voiko sitä syödä kun imettää... :whistle:

Kannattaa miettiä niitä luontaistuotekaupankin tuotteita. Ne kun saattavat vaikuttaa kyllä siihen mihin pitääkin, mutta niiden sivuvaikutuksia ei ole tutkittu. Yksi tapaus lähipiirissä sattui kun hitaasta ruoansulatuksesta kärsinyt nautti luontaistuotetta, jonka piti vaikuttaa aineenvaihduntaan. Vaikuttihan se ja hyvältä näytti kunnes alkoi ilmaantua vatsavaivoja ja oksentelua alvariinsa. Asiaa kun tutkittiin, niin todettiin, että luontaistuote oli aiheuttanut vatsatulehduksen. Lääkäri oli kertonut, että samaa tuotetta nauttineita on pahimmassa tapauksessa jouduttu laittamaan maksansiirtoon kun ovat ehtineet aiheuttaa niin paljon pahaa. Että kaikkeen kannattaa suhtautua varauksella...

mitä "näkyviä" vaikutuksia olette huomannu e-epaa käytettyänne ja missä ajassa? Ja onko käytölle mitään estettä esim. mitkään sairaudet?
kun oon aina ollu vähän epäluuloinen vitamiineja ym. kohtaan.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 22:12 rentunruusu kirjoitti:
mitä "näkyviä" vaikutuksia olette huomannu e-epaa käytettyänne ja missä ajassa? Ja onko käytölle mitään estettä esim. mitkään sairaudet?
kun oon aina ollu vähän epäluuloinen vitamiineja ym. kohtaan.. :whistle:

En tiedä noista käytön esteistä. Itselläni nyt melkein puoltoista pakettia e-epaa mennyt ja kosmetologini huomasi eron kasvoissa. Hienoiset juonteet on silonneet ja epäpuhtaudet vähentyneet. Hän totesi muutokset, ennen kuin kerroin epan käytöstä. Lisäksi itse olen huomannut, että saan unen nykyään paljon helpommin ja nukun rauhallisesti aamuun asti (jos lapset sen vain sallivat). Juon kyllä aloe vera -juomaa myös ja sen käytön aloitin hieman ennen e-epaa, joten en tiedä miten vaikutukset näiden kahden välillä jakaantuvat.

Olen käyttänyt marraskuusta alkaen Aloe vera geelijuomaa 30 ml tyhjään mahaan joka aamu. Geelijuomassa on kaikki muut vitamiinit paitsi D- ja K-vitamiini. Yhteensä 75 hyödyllistä yhteisvaikuttavaa ainesosaa eli varsinainen luonnon apteekki! =)
Väsymys lähti, olo on energisempi ja pirteämpi, kuona-aineet lähtivät liikkeelle (alussa sai juosta vessassa useammin) ja olen pysynyt terveenä koko tautisen ajan. Suosittelen lämpimästi! Jos olet kiinnostunut, lähetä y-viesti tai meilaa aloeverapostia@luukku.com, kerron lisää!

Käytän tällä hetkellä Vitavoimaa(monivitamiini-kivennäisainevalmiste),Alfalipoiinihappoa(hidastaa vanhenemista),Eyeq-kalaöljyä ja Urticalcinia.

Suosittelen käytettäväksi luonnollisia vitamiineja, ei synteettisesti valmistettuja. Varmista tämä, kun ostat tuotteita.

Jäi vielä edellisestä pois,että kyllä nykyajan ruoka on niin ravintoköyhää,että siitä ei mitenkään saa päivittäin tarvittavia vitamiineja ym. Kasviksiin ym. käytetään paljon torjunta-aineita ja kasvinsuojeluaineita...maaperä on itsessään köyhtynyt...

Otetaas esimerkiksi valkoinen vehnäjauho, josta on poistettu ulkonäkösyistä kuoriosa ja pelkkä ydinosa jätetty jäljelle. Kuoriosassa on KAIKKI ravinteet, ja kun se poistetaan, eihän jauhoon jää yhtään mitään jäljelle. Sama juttu sokerilla ja pastalla, valkaistuja ja ravintoköyhiä. Sitten vielä kun käytetään paljon valmisruokia, jotka kenties säteilytetään mikroaaltouunissa nautittavaksi, niin viimeistään siinä vaiheessa ne vähätkin vitamiinit tuhoutuu.. :p

Puhumattakaan margariinien ns. 'terveellisistä' kasviöljyistä, jotka käsitellään niin moninkertaisesti ennenkuin ne päätyvät leviterasiaan,että ei ruoansulatuselimistössä ole olemassa sellaisia entsyymejä, jotka osaisivat niitä pilkkoa.

Tässä muutama karkea esimerkki hänelle, joka väitti ruoasta saatavan kaiken tarpeellisen.. Valitettavasti nykyruoka ei oikein siihen riitä.. :(

Nyt saitte minutkin innostumaan... En usko luontaistuotteisiin enkä pidä vitamiinilisiä tarpeellisina ja nyt syön E-EPAa, Carnosinia, Bio-Kromia ja AloeVeramehua. Tavoitteena tässä on puhtaampi iho, valoisampi mieli ja muutenkin parempi olo. Koirallekin syötän Aptus Eforion Forte kapseleita ja ne ovat kyllä saaneet ihmeitä aikaan hänen turkilleen. =)

Yhteistyössä